Haha mooi dat dat voornamelijk voorstanders van van den Brink zijnSusan schreef:Ik heb deze topic gelezen en ik vind de term "heftige weerstand" (fel en onstuimig) mooi passen bij de wijze van reageren van sommige forumleden. En dat op grond van half-bekeken video's en her en der vergaderde "stukken". Het was een hele klus om erdoorheen te lezen.Ad Anker schreef:Beetje nuchterheid kan geen kwaad. Hij is de kerk niet uitgegooid. Het Reformatorisch Dagblad heeft er geen komma aan gewijd. CVandaag en Refoweb hebben er fors aandacht aan besteed, hier is het met vallen en opstaan soms een heel klein beetje inhoudelijk en DWS heeft er een artikelenserie aan gewijd.Susan schreef:
De heftige weerstand laat zien dat er raak geschoten is.
Hoezo heftige weerstand. Ik denk dat het erg meevalt. Ik zou de tekst van de Heere Jezus niet op deze situatie durven roepassen.
De tekst van de Heere Jezus pas ik toe op die situaties, dat mensen, die tot ruimte komen (jong of oud) te maken krijgen met tegenstand vanwege "de leer zoals deze alhier verkondigd wordt". Het is ook een reactie op wat @GerefGemeente-lid schijft: "De verdeeldheid onder tieners en hun ouders die er nu binnen vele gezinnen is (ook ter uiterst rechterzijde!) dankzij de lezing van hem, vind ik bijzonder aangrijpend".
Er kan een goede manier van verdeeldheid zijn. Dat wilde ik zeggen. Als kinderen hun ouders voorgaan, in het komen tot de Heere Jezus bijvoorbeeld. Als de Heere werkelijk in iemand leven werkt, moeten we God meer gehoorzaam zijn dan onze ouders en ons kruis (de smaadheid, de verwerping) op ons nemen, vanuit liefde voor Hem. Dat leert de Bijbel ons.

En verder prima dat je denkt dat ie raak geschoten heeft, dat mag. Ik heb er ook zo mijn gedachten bij deze hele, door van de Brink veroorzaakte, consternatie die de publiciteitskas van Cvandaag en Refoweb doet rinkelen. En daarnaast een wat veranderde mening over predikant en verband.