Als je, zoals dr. Van den Brink, zegt dat men in de Gereformeerde Gemeente voor het aanbod van genade is, maar tegen het woord aannemen, wel de belofte preekt, maar niet het geloof, wel het het huis beschrijft, maar de deur sluit, wel het Brood des Levens roemt, maar het niet uitdeelt, wel het bevel tot geloof en bekering erkent, maar aanraadt je aan er niet aan te gehoorzamen, ben je toch echt wel ver in die richting. Zie ook wat @Ad Anker schrijft en waar je hier nog steeds geen antwoord op geeft.Henk J schreef:@Ad Anker Dat is nog steeds iets anders dan zeggen dat daar geen mensen bekeerd worden. Ik geloof dat er ook in de RK-kerk mensen zijn waar Gods Geest in werkt maar die die kerk niet verlaten, terwijl de RK-kerk op veel punten dwaalt. Ds. Van den Brink heeft veel kritiek, maar ik heb hem niet horen zeggen dat Gods Geest niet werkt op (delen van) de Biblebelt. Wel dat de prediking de Geest in de weg kan staan, maar dat is toch iets anders.
Verder meen ik in een reactie op Refoweb gelezen te hebben dat dr. Van den Brink echt heeft gezegd dat er onder een bepaalde prediking geen mensen bekeerd kunnen worden. Ik kan het nu echter opeens niet meer terugvinden.