De kleine lettertjes van het Evangelie

Ditbenik
Inactief

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Ditbenik »

GerefGemeente-lid schreef:
Simon0612 schreef:
Posthoorn schreef:
Simon0612 schreef: Ik oordeel hem ook niet en dat wil ik ook niet. Maar de gebruikte bewoordingen (geen idee wie het geschreven heeft), die echt niet mals zijn en gewoon niet kunnen, kunnen mijn inziens niet overeenkomen met een geestelijk leven. Dat kan gewoon niet.
Paulus vervloekte ook anderen die een verkeerde leer brachten, zelfs al zou het een engel uit de hemel zijn. Als deze predikanten in de ogen van DJK een valse leer brengen, kun je het vanuit zijn standpunt wel billijken. Als je ziet wat ds. Mallan allemaal gezegd heeft...
Iemand zijn standpunten veroordelen is iets anders dan wat op woesteweg en de ronkende vlaswiek gebeurd. De kwalificaties die daar worden geuit zorgen hier voor een levenslange ban. Die kunnen echt niet door de beugel.
Ik durf te zeggen dat als er hier op het forum iemand dit antwoord had gegeven, dat zeker ook tot een ban had geleid: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... e-geloven/
Alleen de manier waarop al. Beweren dat iets hier niet zou mogen om het hier wel te kunnen laten zien.
Susan

Bericht door Susan »

Als we allemaal de houding van de Bereeërs zouden hebben, zou deze topic schitteren als een ster.

Zelfs een leraar zo groot als Paulus werd niet verondersteld "gelijk" te hebben, omdat hij gezaghebbend klonk. De leer van ieder mens moet worden getest door het Woord van God. Niemands onderwijs of standpunt mag worden aanvaard op basis van zijn methodologie, zijn beweringen, zijn academische afkomst of zijn reputatie.

Luister aandachtig en respectvol. Onderzoek de Schrift, om de (on)waarheid vast te stellen van wat deze emeritus predikant gezegd heeft. Tenzij de gesproken woorden in overeenstemming zijn met de Bijbel, zijn het slechts leerstellingen van mensen en weerspiegelen ze niet de ware God. Maar als het anders is, hoe pijnlijk ook... dan is het genade dat onze ogen geopend worden voor het feit dat we onder gesluierd evangelie zitten.

Of heb je houding van de Joden van Thessaloniki? Koppig en lang niet zo eerlijk als de Joden in Berea. Zijn we bereid de tijd te nemen om te onderzoeken? Daarnaast: Zowel Jezus als Paulus werden door hun tegenstanders beschuldigd van het veroorzaken van onrust. Hetzelfde overkwam Luther. Hij stond niet op uit "profileringsdrang". Het was iets anders dat hem drong.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Even off-topic: de meldknop; waarom zijn sommigen zo gefocust op de meldknop?
Ik denk er niet eens aan, ik denk heus weleens: moet dat nou of daar ben ik het niet mee eens of ik vind iets niet goed maar ja om nou telkens te moeten denken: dit of dat ga ik melden
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Even off-topic: de meldknop; waarom zijn sommigen zo gefocust op de meldknop?
Ik denk er niet eens aan, ik denk heus weleens: moet dat nou of daar ben ik het niet mee eens of ik vind iets niet goed maar ja om nou telkens te moeten denken: dit of dat ga ik meldenAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dat is de hedendaagse deug-cultuur.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Even off-topic: de meldknop; waarom zijn sommigen zo gefocust op de meldknop?
Ik denk er niet eens aan, ik denk heus weleens: moet dat nou of daar ben ik het niet mee eens of ik vind iets niet goed maar ja om nou telkens te moeten denken: dit of dat ga ik meldenAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ach, dat is een vorm van het niet kunnen winnen met woorden en dan de meester erbij roepen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb recent een een prekenserie gehoord over de vrucht van de geest, Galaten 5 vers 22. Aanbevolen om deze tekst eens met wat verklaringen er bij te bestuderen.

Het helpt om wat minder de meldknop te gebruiken, maar misschien ook om niet zuur/sarcastisch te reageren.

(En ik moet leren niet te veel schoolmeester te spelen misschien ;) )
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

We proberen als moderators het kostelijke van het snode te separeren.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Tiberius schreef:
We proberen als moderators het kostelijke van het snode te separeren.
Haha, goede uitspraak;)!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Christen

Bericht door Christen »

Ik heb wat tegen het woord separeren... heel vaak volgt er dan een oordeel etc. Blèh.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Christen schreef:Ik heb wat tegen het woord separeren... heel vaak volgt er dan een oordeel etc. Blèh.
Niet heel vaak hoor, in bovenstaande situatie. We hebben de mogelijkheid voor
a. onterechte melding,
b. terechte melding, maar het topic herstelt zich al, ingrijpen niet nodig,
c. terechte melding, maar met mod-participatie in het topic vindt herstel plaats,
d. terechte melding, mod-opmerking in het topic is nodig,
e. terechte melding, knip is nodig,
f. terechte melding, waarschuwing is nodig,
g. terechte melding, ban is nodig.
Christen

Bericht door Christen »

O sorry.. ik dacht in het algemeen.. en ik dacht net, laat ik het weghalen. Misschien past het niet...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Christen schreef:O sorry.. ik dacht in het algemeen.. en ik dacht net, laat ik het weghalen. Misschien past het niet...
Repareren is toch niets minder dan scheiding maken ?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Geytenbeekje schreef:
Christen schreef:O sorry.. ik dacht in het algemeen.. en ik dacht net, laat ik het weghalen. Misschien past het niet...
Er zijn maar weinig scheidingen die te repareren zijn ;)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
Geytenbeekje schreef:
Wel een interessante vraag of er mensen zijn die andere ex-gescheiden echtparen weer samen hebben zien komen?

Lijkt me ook echt moeilijk voor de burgerlijke staat. Trouwen - scheiden - trouwen?! Of is er zoiets als een scheiding weer opheffen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Maanenschijn schreef:
Geytenbeekje schreef:
Separeren ;)
Gesloten