Wat doen we vandaag?

Maanenschijn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef:Bezoek gebracht aan Auschwitz. Daar wordt je wel even stil.
Verder genieten van het prachtige Krakau.
Dit staat ook nog op mijn lijstje. Mijn zoon is vorig jaar geweest, hij vond het erg indrukwekkend.

Ik ben wel eens in Yad Vashem geweest, daar ook de boom gezien die is geplant voor mijn grootouders. Het was 25 jaar terug, maar nog helder in mijn herinnering. Erg aangrijpend.

Ook heb ik de Babi Yar in Kiev (Oekraïne) bezocht en Chatyn in Wit-Rusland. Wat een leed spreekt er uit deze gedenkplaatsen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Maanenschijn schreef:
Dit staat ook nog op mijn lijstje. Mijn zoon is vorig jaar geweest, hij vond het erg indrukwekkend.

Ik ben wel eens in Yad Vashem geweest, daar ook de boom gezien die is geplant voor mijn grootouders. Het was 25 jaar terug, maar nog helder in mijn herinnering. Erg aangrijpend.

Ook heb ik de Babi Yar in Kiev (Oekraïne) bezocht en Chatyn in Wit-Rusland. Wat een leed spreekt er uit deze gedenkplaatsen.
Minder ver weg, maar ook heel indrukwekkend, is het Fort van Breendonk, zo'n 20 kilometer onder Antwerpen. Dat is gebouwd aan het begin van de vorige eeuw, maar het werd in WO II door de Duitsers gebruikt als concentratiekamp waar verzetsmensen, Joden en andere vijanden van het nazibewind werden opgeborgen. Wat daar aan gruwelen heeft plaatsgehad, 't is huiveringwekkend. Waar de mens al niet toe in staat is...

https://fortbreendonk.be/nl
~~Soli Deo Gloria~~
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

3 uur mn nieuwe favoriete sport gespeeld :-)
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef:3 uur mn nieuwe favoriete sport gespeeld :-)
schaken?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
schaken?
Padel.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Gewandeld in het abdijbos bij Ossendrecht, net als gisteren trouwens.

Gisteren route kikker van ruim 6 km. Lekker alleen met het fototoestel.
Vandaag route abdij van 2,5 km, gezellig samen met vrouw en twee kinderen.
- Niet meer zo actief -
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mannetje schreef:Gewandeld in het abdijbos bij Ossendrecht, net als gisteren trouwens.

Leuk. Ik heb ook eens met mijn vrouw in het abdij in Ossendrecht gelogeerd. Destijds hebben we de wandeling op de Kalmthoutse heide gedaan, en daarna een Belgische Kriek genuttigd (alleen ik).

Geniet er van!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mannetje schreef:Gewandeld in het abdijbos bij Ossendrecht, net als gisteren trouwens.

Route ree is ook heel mooi ;)
Is er veel schade van de brand afgelopen zomer? (kalmthout)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zo ver kom je niet. Dit waren routes echt bij de abdij. Een geweldig mooi bos, zeker momenteel met de kleurenpracht van het vergankelijk blad.
- Niet meer zo actief -
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Hendrikus schreef:
Maanenschijn schreef:

Minder ver weg, maar ook heel indrukwekkend, is het Fort van Breendonk, zo'n 20 kilometer onder Antwerpen. Dat is gebouwd aan het begin van de vorige eeuw, maar het werd in WO II door de Duitsers gebruikt als concentratiekamp waar verzetsmensen, Joden en andere vijanden van het nazibewind werden opgeborgen. Wat daar aan gruwelen heeft plaatsgehad, 't is huiveringwekkend. Waar de mens al niet toe in staat is...

https://fortbreendonk.be/nl
Ben ik ook geweest met een vriend van me, vond dit heel erg indrukwekkend. Nog indrukwekkender dan Dachau. Ik herken de druk telefonerende en hard pratende toeristen, in Dachau dan tenminste. Helaas kom je bijna nooit op zulke plekken, en als ik dan toch beslissen ga ik dan ook liever wat anders bekijken. Zoals Auschwitz.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Zeeuw schreef:
parsifal schreef:
schaken?
Padel.
Schijn enorme hype te zijn maar voor deze week kende ik het niet, en ik ga het ook niet doen. :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Best mooi daar! Wij hebben daar in de buurt enkele rustige vakanties doorgebracht, d.w.z. twee maal. in Park Hazeduinen. Dat valt onder het grensdorp Putte, waar de Belgische grens dwars door het dorp loopt.

Vandaag een wandelingetje gemaakt in de Groene Zone tussen Almelo, Aadorp en Wierden. Met verschillende vijvers en bomen in prachtige herfsttinten. Ik heb er ook wat foto's getrokken... (zo zouden ze misschien in Putte zeggen).
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Johann Gottfried Walther schreef:
Zeeuw schreef:
parsifal schreef:
schaken?
Padel.
Schijn enorme hype te zijn maar voor deze week kende ik het niet, en ik ga het ook niet doen. :)
Zijn veel mensen die het spelen nu ja. Ik vind het erg leuk en het gaat ook steeds beter.
parsifal

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: Zijn veel mensen die het spelen nu ja. Ik vind het erg leuk en het gaat ook steeds beter.
Ik hoop wel op een baan redelijk uit de buurt van woonhuizen. Je leest ook steeds meer over overlast voor omwonenden door het geluid van de bal op de racket.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
Zeeuw schreef: Zijn veel mensen die het spelen nu ja. Ik vind het erg leuk en het gaat ook steeds beter.
Ik hoop wel op een baan redelijk uit de buurt van woonhuizen. Je leest ook steeds meer over overlast voor omwonenden door het geluid van de bal op de racket.
Het is wat he. Mensen zijn steeds korter van lontje over een beetje geluid.
Plaats reactie