Ik vraag mij af wat je bedoeld met het dik gedrukte stuk. Het zijn twee geschiedenissen, maar het komt op mij over of jij het als 1 geschiedenis ziet.Louis2 schreef:Hoezo?pierre27 schreef:Ik vind dat je een uitermate vervelende manier van reageren hebt. Vorige week over een lezing die je bijwoonde waar genoeg over gezegd is, nu op de manier van doen betreffende de heren van de Tang. Heel goed dat je even stopt.Louis2 schreef:@ Simon
Ik heb het artikel wel gelezen, en als relatieve buitenstaander in de Gereformeerde gezindte vind ik het gewoon onzin.
Verder zou ik iedereen oproepen om eens samen te zitten in met goede argumenten het gesprek aan te gaan.
En drie heren was misschien beter geweest dan twee heren.
De beide heren van der Tang zoeken graag de publiciteit met zaken die hen niet aanstaan.
Ik ben persoonlijk bezorgt om alle Nederlandse die Jezus nog niet kennen, dan kleine lettertjes, ellendestaat, ellendekennis, etc.
Had Jezus gehoord van ellendestaat? Zei hij tegen Lazarus: heeft u "voldoende ellendekennis"?
Nee, hij vroeg oprecht berouw; en zei: gaan heen en zondig niet meer!
Ik denk dat ik nu ga stoppen, ik ben er te boos over.
Mag ik dan niet vragen om op te houden met bepaalde zaken die het geloof vertroebelen?
Waar bent u boos over?
Wat vertroebelen ze dan? Zonder ellendekennis heb je Jezus toch niet nodig? Als ik niet ziek ben heb ik geen dokter nodig. Als ik geen schuld heb, dan kan niemand mijn schuld over nemen. Zie ook hc zondag 1 en 2.
Overigens zeg je 'ik ben er te boos over'. Is dit een Christelijke reactie? In de Bijbel is alleen Gods toorn en heilige toorn van Gods kinderen geoorloofd. Over andere vormen van toorn of boosheid lees ik uitsluitend negatieve oordelen.
Verder sluit ik mij bij Pierre aan. Na de flater van vorige week zou ik iets voorzichtiger zijn of met argumenten komen. 'Gewoon onzin' 'beide heren van der Tang zoeken graag de publiciteit met zaken die hen niet aanstaan.' Het gaat hier wel over een ouderling en een dienstknecht van God. Natuurlijk kunnen die net als iedereen fouten maken, maar vorige week werd er ook ten onrechte een knecht van God (min of meer) door het slijk gehaald.