In mijn ogen leidt het tot duidelijkheid. Nu zijn er best scherpen woorden gebruikt en ook de inhoud is niet mals. Het wordt echter niet concreet gemaakt en dat draagt in mijn ogen bij aan de onrust.Henk J schreef:Dat hoop ik niet, lijstjes leiden alleen maar tot meer verdeeldheid. Verder is dit ook niet zo zwart-wit te stellen, luister maar eens naar de serie over de DL van ds. Van den Brink, daar spreekt hij ook meer evenwichtig.MGG schreef:Het is inderdaad een lezenswaardig artikel. Dit is de eerste keer dat ik hoop dat ds vd Brink reageert. En wat mij betreft noemt hij dan eindelijk een lijst met dominees (ook vanuit de HHK) die volgens hem de kleine lettertjes preken. Als het zo gevaarlijk is, dan moet iedereen weten wie deze (dwaal?)leraren zijn. Ik ben echter bang dat het algemeen blijft, omdat het karikatuur anders (mogelijk) omver valt.
Dank voor de tip. Het zou fijn zijn als het evenwicht ook in de discussie gevonden wordt. (En bijvoorkeur ook excuses gemaakt worden door alle partijen die zich inhoudelijk of qua taalgebruik incorrect hebben uitgelaten.)