Okee, dat is dus niet wat ik bedoel. Er mag wel over uiterlijkheden gesproken worden, alleen het viel me op dat de verhouding wel een beetje scheef lag hier.Pim schreef:Miscantus,Miscanthus schreef:Beste afgewezen,Afgewezen schreef:Hehe, dit is ook weer zo'n cliché. Sorry Miscanthus, maar dat meen ik echt. ........Neenee, ze moeten over Jezus spreken, zeggen we dan heel vroom.
je zou je diep moeten schamen.
als het gaat over de grond en zekerheid noem je Gods beloften cliché....
als het gaat over het spreken over Jezus en kleding en de verhouding daartussen, noem je dat cliché.
Als je ooit Gods barmhartigheid goedheid genade en liefde gezien hebt in Christus Jezus, dan kun je dat geen clichés noemen maar je grootste schat. Dan acht je alles schade en drek om de uitnemendheid van Christus. Ze is 't mensdom meerder waard, dan 't fijnste goud op aard, niets kan haar glans verdoven.
Noem dat geen cliché.
Het spreken over Jezus is geen cliche, maar de oproep om alleen over Jezus te spreken als er uiterlijkheden aan de orde komen kan een beetje als dooddoener overkomen. Alsof er helemaal niet over uiterlijkheden gesproken mag worden.
Er staat nergens dat de rok of hoed behoort tot de wapenrusting Gods, en die indruk zou je soms wel krijgen hier.
Als ik zo' n filmpje zie van Mary die gered werd, dan zet dat voor mij de rokken- en hoedendiscussies (daarbij vergeleken), op de onderste plank.