Dan lijkt dat een heel rendabele investering inderdaad...als het echt aan de CV ligt, dan zou je waarschijnlijk ook ongelofelijk veel op het verbruik van de verwarming kunnen besparen. Tenzij jullie in een huis met label F wonen ofzo (of mega groot) maar 450 euro aan gas tegen oude, lage tarieven is wel echt heel erg veel, dan is het erg onwaarschijnlijk (tenzij dus echt heel slecht geïsoleerd) dat dit vooral aan het huis ligt.merel schreef:Klopt, dat is ook veel. Dat was ons ook opgevallen. Wij douchen al relatief kort. Vermoedelijk ligt het aan de oude CV.TSD schreef:Dus maandelijks 40 kuub voor alleen douchen, jaarlijks bijna 500 kuub, dat klinkt mij als ook nog best veel, zit daar geen bespaar mogelijkheid? Wij komen met 5 personen op de helft uit.merel schreef:Ons nieuwe tarief ( Eneco)
Gas €3,17 per kuub ( het was €1,17)
Elektriciteit €0,88 ( het was 0,20, maar gelukkig hebben we zonnepanelen).
Het douchen wordt per maand al €80,00 duurder. Dan reken ik de warmte nog niet mee.
Misschien is een waterbesparende douchekop (als je die nog niet hebt) behoorlijk rendabel.
Waarom zou je dan wachten met het aanschaffen van een nieuwe ketel? Ik zou die dan z.s.m. laten plaatsen, hoe eerder hoe beter...zelfs al moet je het geld kortdurend lenen, dan nog. Hoe meer je van de winter nog mee kunt pikken met een nieuwe ketel, hoe beter.