DDD schreef:Daar denk ik anders over. Die weekdiensten zijn mijns inziens juist erg ongewenst. Op zondag duren de preken meestal al veel te lang. Het gebeurt zelden dat je de hoofdlijn niet in een kwartier kunt vertellen en vaak is het daarbij niet eens nodig om iets over te slaan. Dominees die veel weekdiensten doen, zijn daarin helaas geen positieve uitzondering.
Het is veel beter om in de vorm van een bijbelkring of in een andere didactische vorm het geloof te versterken. Niet alles wat belangrijk is, moet je zoveel mogelijk doen. Dat geldt voor de lichamelijke basisbehoeften, en dat geldt ook voor de geestelijke basisbehoeften.
Wat is telang? Bij de wonderbaarlijke spijziging heeft Jezus uren geleerd/gepreekt. Ook de methodisten in Engeland, de convenanten in Schotland en de hagepredikers in Nederland en België preekte gerust uren en ook door de weeks. De wens van minder en kortere diensten is onder behoudende christenen relatief nieuw. Ik vraag mij af waar komt die wens vandaan e zijn er Bijbelse voorbeelden van deze wens?