Antwoord geven op jouw vraag is blijkbaar zinloos. Dat je het met een antwoord niet eens bent is prima maar dat is iets anders dan doen alsof er geen antwoord gegeven is.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Ik vind dat onbegrijpelijk en niet getuigen van dankbaarheid.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Soms heb je te maken met uiterst voorzichtige mensen, soms is een maatregel geen maatregel meer, maar het begin van een nieuwe traditiehuisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
er zijn kerken waar dit voor de corona crisis al gebruikelijk was.
Daarnaast is corona niet weg en zijn niet alle adviezen opgeheven
Daarnaast is corona niet weg en zijn niet alle adviezen opgeheven
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Als je Bijbel gedeelde over het avondmaal alleen leest, dan is het vrij duidelijk.DDD schreef:En wie zegt dat Jezus niet één beker zegende en de discipelen allemaal hun eigen beker hadden? Ik heb mij daar nooit zo in verdiept, maar als iemand zegt dat we nu het glas heffen op bijvoorbeeld een nieuw levensjaar, is dat geen enkelvoud.
Het ligt voor de hand dat men ook toen elk zijn eigen beker had, en dat Jezus de dronk van een bijzondere symboliek voorziet, wil toch niet zeggen dat de discipelen hun eigen bekers lieten staan en één beker leegdronken? Er staat in ieder geval niet dat de beker rond ging, of wel? Het woord 'drinkt allen daaruit' zou voor zover ik begrijp ook kunnen zien om één gezamenlijke dronk, zoals een heildronk.
Joden zegenen nog steeds de maaltijd, maar ze hebben ook hun eigen bord en bestek en drinkgerei.
Ik weet niet beter dan dat de basismaatregelen nog steeds gelden als advies.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Het is de vraag of het een Covid-maatregel is, of een maatregel n.a.v. de lessen die we tijdens de coronaperiode hebben geleerd. Zeker m.b.t. zwakke(re) mensen.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Ik denk zelf - als ik Ditbeniks bijdragen zo lees - het laatste.
Uiterst voorzichtig, of uiterst angstig en daarmee toch inderdaad wel iets minder dankbaar/afhankelijk lijkend dan je wellicht zou (mogen) verwachten?Ararat schreef:Soms heb je te maken met uiterst voorzichtige mensen, soms is een maatregel geen maatregel meer, maar het begin van een nieuwe traditiehuisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Ik vraag me af of dit dan een wijze les is. Bij andere ziekten dan Covid is dit ook nooit gebeurd in het verleden en ik ken geen situaties waar dit tot grote ziekte-aantallen in een gemeente heeft gezorgd.Tiberius schreef:Het is de vraag of het een Covid-maatregel is, of een maatregel n.a.v. de lessen die we tijdens de coronaperiode hebben geleerd. Zeker m.b.t. zwakke(re) mensen.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Tiberius schreef:Het is de vraag of het een Covid-maatregel is, of een maatregel n.a.v. de lessen die we tijdens de coronaperiode hebben geleerd. Zeker m.b.t. zwakke(re) mensen.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Ik had het antwoord van Ditbenik gemist. Mijn nederige excuses daarvoor. Ik blijf mij wel verbazen over de kerken en hun voorzichtigheid. Vind dat niet getuigen van geloof.
Ik kan nu niet meer reageren door andere bezigheden. Kijk vanavond wel wat er nog gezegd is op het RF
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Klets. Van angst is geen sprake. Wel van wijs beleid. We hoeven geen Russische roulette te spelen. Dat is echt iets anders dan leven uit de hand van de Heere. Leven uit de hand van de Heere betekent ook zorg dragen voor anderen en hen beschermen.Zeeuw schreef:Uiterst voorzichtig, of uiterst angstig en daarmee toch inderdaad wel iets minder dankbaar/afhankelijk lijkend dan je wellicht zou (mogen) verwachten?Ararat schreef:Soms heb je te maken met uiterst voorzichtige mensen, soms is een maatregel geen maatregel meer, maar het begin van een nieuwe traditiehuisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Wat iemand hierboven al typt: corona is nog niet weg, er zijn nog steeds mensen die er snorziek van zijn.Zeeuw schreef:Uiterst voorzichtig, of uiterst angstig en daarmee toch inderdaad wel iets minder dankbaar/afhankelijk lijkend dan je wellicht zou (mogen) verwachten?Ararat schreef:Soms heb je te maken met uiterst voorzichtige mensen, soms is een maatregel geen maatregel meer, maar het begin van een nieuwe traditiehuisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
En ik denk dat we de les wel geleerd hebben om bij verkoudheid thuis te blijven werken, als dat kan. Dus waarom zou je in de kerk ook niet de nodige voorzichtigheid in acht nemen?
Ach ja, anderen veroordelen is niet zo moeilijk. Kom een dag hierheen om de mensen te ontmoeten en spreek dan verder. Dat heb ik op dit forum al vaker gezegd. Helaas blijkt het geloof dan zo groot te zijn dat degenen die ik uitnodig niets van doen willen hebben met hoeren en zondaars.huisman schreef:Tiberius schreef:Het is de vraag of het een Covid-maatregel is, of een maatregel n.a.v. de lessen die we tijdens de coronaperiode hebben geleerd. Zeker m.b.t. zwakke(re) mensen.huisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
Ik had het antwoord van Ditbenik gemist. Mijn nederige excuses daarvoor. Ik blijf mij wel verbazen over de kerken en hun voorzichtigheid. Vind dat niet getuigen van geloof.
Ik kan nu niet meer reageren door andere bezigheden. Kijk vanavond wel wat er nog gezegd is op het RF
Dus is er wel sprake van angst voor mogelijke gevolgen. Ik begrijp dat je het anders wil uitleggen, maar dat is wel de basis waaruit het voortkomt. Dat is niet erg, want inderdaad moeten we ook zorg dragen voor elkaar. Maar daar zal niet iedereen hetzelfde in handelen.Ditbenik schreef:Klets. Van angst is geen sprake. Wel van wijs beleid. We hoeven geen Russische roulette te spelen. Dat is echt iets anders dan leven uit de hand van de Heere. Leven uit de hand van de Heere betekent ook zorg dragen voor anderen en hen beschermen.Zeeuw schreef:Uiterst voorzichtig, of uiterst angstig en daarmee toch inderdaad wel iets minder dankbaar/afhankelijk lijkend dan je wellicht zou (mogen) verwachten?Ararat schreef:Soms heb je te maken met uiterst voorzichtige mensen, soms is een maatregel geen maatregel meer, maar het begin van een nieuwe traditiehuisman schreef:Op mijn vraag heb ik nog geen antwoord. Het gaat mij dus niet om de vraag over de hoeveelheid bekers of bekertjes maar waarom er blijkbaar in sommige kerken nog steeds Covid maatregelen zijn terwijl die in de maatschappij al 6 maanden zijn afgeschaft?
@Zeeuw, vind jij risico's mitigeren ook een teken van angst voor de mogelijke gevolgen?
Angst heeft een negatieve connotatie, maar op zich heeft het een goede signaalfunctie, namelijk om voorzichtig te zijn.
Angst heeft een negatieve connotatie, maar op zich heeft het een goede signaalfunctie, namelijk om voorzichtig te zijn.
bij ons in de kerk is ook een gedeelte van de kerk waar de collectezak niet wordt doorgegeven omdat sommigen er moeite mee hebben.
Angst, nee, wel de ander uitnemender achten dan jezelf.
Angst, nee, wel de ander uitnemender achten dan jezelf.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!