LStBvdSGB

Leonius

Bericht door Leonius »

limosa schreef:
Leonius schreef:
limosa schreef:Een stevig debat zou op zich een goede zaak zijn hoewel het partijstandpunt denk ik met name bepaald zou moeten worden door wat de Bijbel hier over zegt. We wachten dus met smart op wat de theologen ons gaan zeggen. Ook de mening van oude voorgangers moeten we toetsen aan wat de Bijbel zegt. Kersten schreef zijn dingen ook vanuit een bepaalde contekst en in zíjn tijd. Dat behoeft niet automatisch te passen in onze contekst in onze tijd. Die universele waarde heeft alleen de Bijbel.
Vanzelfsprekend is de Bijbel het uitgangspunt en de meningen van Kersten c.s. dienen daarmee overeen te stemmen. Het feit dat we nog niets van de theologen gehoord hebben, is volgens mij vooral vanwege politieke redenen. Het zou mij niets verbazen als het rapport tot de conclusie komt dat de 'voorgangers' de Bijbel op de juiste manier interpreteerden, en ja, dat kan de SGP op dit moment niet echt gebruiken..... Ik ben benieuwd!
ik zie het hele probleem niet, Kersten sprak toch niet ex cathedra zeker? We kunnen hier en nu daar toch gewoon over nadenken en een standpunt bepalen?
Nou, dat betwist ik toch ook niet? Ik viel je juist daarin bij.... ;)
Dat we al zo lang op die theologen wachten is niet bepaald sterk nee. Maar goed, als ze al die tijd al druk studeren is de tijd nuttig besteed. Da's dan beter dan Kersten na te papagaaien.
Dat is nog maar zeer de vraag. Ik verwacht eerlijk gezegd geen verrassende conclusies. Bovendien: waarom per se aan predikanten over laten? We kennen in de protestantse traditie toch zeker geen geestelijken?
Plaats reactie