Wegwijs
Zo, ik heb het ook weer overleefd. Volgens mij viel het aantal knotten en ruitrokjes/overhemden dit keer erg mee vergeleken met voorgaande keren.
Behalve aan bladmuziek, een kettinkje voor m'n vrouw, pepermunt van de VBOK en een ijsje heb ik niks uitgegeven.
En dan de muziek. De ronkende orgels, bevolkt met kwijlende pubers ben ik ontweken. De violist Lawrence Jansen heb ik beluisterd: klinkt al stukken beter maar bijzonder is het niet. Het panfluit duo van STH vind ik een te hoog refo-sound-gehalte hebben. Het viool-panfluit duo idem (de viool hoor je niet eens). Maar over smaak valt niet te twisten en het zou jammer zijn als dit soort geluiden ontbreken.
Goede doelen kwamen er bekaaid af: of we zijn al sponsor of we we krijgen de bladen met acceptgiro's al. Alleen voor de gratis aangeboden koffie en water hebben we betaald.
Behalve aan bladmuziek, een kettinkje voor m'n vrouw, pepermunt van de VBOK en een ijsje heb ik niks uitgegeven.
En dan de muziek. De ronkende orgels, bevolkt met kwijlende pubers ben ik ontweken. De violist Lawrence Jansen heb ik beluisterd: klinkt al stukken beter maar bijzonder is het niet. Het panfluit duo van STH vind ik een te hoog refo-sound-gehalte hebben. Het viool-panfluit duo idem (de viool hoor je niet eens). Maar over smaak valt niet te twisten en het zou jammer zijn als dit soort geluiden ontbreken.
Goede doelen kwamen er bekaaid af: of we zijn al sponsor of we we krijgen de bladen met acceptgiro's al. Alleen voor de gratis aangeboden koffie en water hebben we betaald.
En ook Billy & Family hebben het overleeft!
Gezellig daagje en de kinderen vonden het geweldig.
Niet veel uitgegeven. Paar boekjes/ maillots voor de kinderen en ook VBOK wilhelminaperpemunten.
Kids en billy himself gezongen bij/met Karel Bogerd :shock: :shock: :shock:
: :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Lagerhuisdebat geweest bij Riekelt Pasterkamp.
en heel veel (oude) bekenden tegen gekomen en/of gesproken.
Verder kids laten knutselen/ spelen. Om op je gemakkie boeken te kijke kan je beter naar de CLK of zonder kinderen naar wegwijs gaan

Gezellig daagje en de kinderen vonden het geweldig.
Niet veel uitgegeven. Paar boekjes/ maillots voor de kinderen en ook VBOK wilhelminaperpemunten.
Kids en billy himself gezongen bij/met Karel Bogerd :shock: :shock: :shock:

Lagerhuisdebat geweest bij Riekelt Pasterkamp.
en heel veel (oude) bekenden tegen gekomen en/of gesproken.
Verder kids laten knutselen/ spelen. Om op je gemakkie boeken te kijke kan je beter naar de CLK of zonder kinderen naar wegwijs gaan
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Ineens zie ik nog weer iets merkwaardigs.
Allerlei mensen melden, heel geruststellend, dat ze echt maar heel weinig geld hebben uitgegeven op de Wegwijsbeurs.
Ze noemen er zelf bij wat ze hebben aangeschaft.
Sommigen melden zelfs heel trost dat ze niets hebben uitgegeven.
En er is er zelfs 1 die durft het openlijk te vertellen slechts 5 cent lichter te zijn geworden, door middel van een gift aan de draaiorgelman. Dit zou zich natuurlijk helemaal vreselijk moeten schamen, want dat lijkt toch echt nergens op!
Maar die anderen.
Waarom melden jullie zo trots dat je zo weinig geld hebt uitgegeven?
Dat je bijna niets hebt gekocht?
Denken jullie echt, dat het leuk is voor die mensen die op de beurs staan, dat ze bijna niets verkopen?
Denken jullie nou echt dat het fijn is, om zoveel geld te investeren in een standplaats en dat er slechts met grote moeite, of helemaal niet uit te kunnen krijgen door de matige verkoop?
Denken jullie dat jullie er beter aan doen, om dat geld wat je nu in je zak hebt gehouden, volgende week in gewone winkels uit te geven?
Het kan hoor, maar zouden jullie me dit dan eens willen uitleggen.
Want ik begrijp hier echt geen snars van.
Het komt op mij zo merkwaardig over.
Jullie moeten me dat maar niet kwalijk nemen, ik kan er echt niets aan doen.
Groet,
Houthakker.
Allerlei mensen melden, heel geruststellend, dat ze echt maar heel weinig geld hebben uitgegeven op de Wegwijsbeurs.
En er is er zelfs 1 die durft het openlijk te vertellen slechts 5 cent lichter te zijn geworden, door middel van een gift aan de draaiorgelman. Dit zou zich natuurlijk helemaal vreselijk moeten schamen, want dat lijkt toch echt nergens op!
Maar die anderen.
Denken jullie echt, dat het leuk is voor die mensen die op de beurs staan, dat ze bijna niets verkopen?
Denken jullie nou echt dat het fijn is, om zoveel geld te investeren in een standplaats en dat er slechts met grote moeite, of helemaal niet uit te kunnen krijgen door de matige verkoop?
Denken jullie dat jullie er beter aan doen, om dat geld wat je nu in je zak hebt gehouden, volgende week in gewone winkels uit te geven?
Groet,
Houthakker.
Kaw schreef:http://www.ftv.nl/site/
"God is big business op reformatorische beurs"
Interessant dit, waarom probreer je anderen een schuldgevoel aan te praten?Houthakker schreef:. . .
Maar die anderen.
. . .
Ik ben er niet geweest en ik heb dus geen cent uitgegeven daar. Ik voel me trouwens ook niet schuldig. Die standhouders staan daar om wat te verdienen, da's hun business. Het zal mij, als klant, aan m'n dinges dingesen wat het hun kost of oplevert. Er zijn jaren dat ze fluitend rijk worden en jaren dat ze failliet gaan. It's all in the game.
Met de meeste refo-winkeliers heb ik geen medelijden overigens. Ik denk nog wel eens aan iemend die ik ken vanuit een verenigings-bestuur, die zei als het zo uitkwam: Ik koop niet in refo-winkels want ik heb er een hekel aan om door mijn eigen soort opgelicht te worden. Gaat misschien niet altijd op maar die uitspraak komt niet uit de lucht vallen. Hij bedoelde met name hoeden en kleding, in mindere mate meubels.
Laatst gewijzigd door limosa op 21 okt 2005, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- ndonselaar
- Contacteer:
Dit gegeven zie je op veel beurzen. Ik hoorde dat het overal minder wordt. Ook Refonederland heeft blijkbaar last van de krapte.Houthakker schreef:Ineens zie ik nog weer iets merkwaardigs.
Maar die anderen.
Groet,
Houthakker.
Misschien wordt het eens tijd om een beurs als Wegwijs te evalueren. Wanneer zijn deze beurzen ontstaan? Is de behoefte nog steeds hetzelfde als toen? Misschien meer een 'ontmoetingsplaats' als een 'verkoopbeurs'? Als je ziet dat meubelzaken en autodealers afhaken, ben ik nieuwsgierig wie er voor de volgende keer afhaken. Nogmaals een kritische blik langs deze beurs en het bijbels gegeven lijkt me geen onnutte bezigheid.
Kaboem!limosa schreef:Ik koop niet in refo-winkels want ik heb er een hekel aan om door mijn eigen soort opgelicht te worden.
Heb jij dan nooit ervaren dat geest-kleding lekkerder zit wanneer je er tweemaal de adviesprijs voor betaald hebt? :roll:
Gelukkig zegent God ons dat we ons tenminste nog netjes kunnen kleden en dat mag wat kosten. Zo kunnen we ons onderscheiden van de wereld.
Ik hoop natuurlijk dat er iemand komt vertellen hoe vaak de prijs van die refo-kleding over de kop gaat tussen de inkoop en het rek. Wat bedoel je "onderscheiden van de wereld" precies?Kaw schreef:Kaboem!limosa schreef:Ik koop niet in refo-winkels want ik heb er een hekel aan om door mijn eigen soort opgelicht te worden.
Heb jij dan nooit ervaren dat geest-kleding lekkerder zit wanneer je er tweemaal de adviesprijs voor betaald hebt? :roll:
Gelukkig zegent God ons dat we ons tenminste nog netjes kunnen kleden en dat mag wat kosten. Zo kunnen we ons onderscheiden van de wereld.
Zodat we niet wereldgelijkvormig zijn.limosa schreef:Ik hoop natuurlijk dat er iemand komt vertellen hoe vaak de prijs van die refo-kleding over de kop gaat tussen de inkoop en het rek. Wat bedoel je "onderscheiden van de wereld" precies?Kaw schreef:Kaboem!limosa schreef:Ik koop niet in refo-winkels want ik heb er een hekel aan om door mijn eigen soort opgelicht te worden.
Dit is een vrije interpretatie uit een SB-artikel over de kuisheid en de kleding die we dragen. Daar stond letterlijk een goedpraten van dure kleding.
Volgens sommigen regeert Mammon op de Wegwijs. Het lijkt me dan nogal voor de hand liggend om aan te geven dat je je echt niet teveel met geld/materialisme hebt bezig gehouden. Als Wegwijs-bezoeker moet je goed in je schoenen staan om te voorkomen dat er iets in je schoenen geschoven wordt. :mrgreen:Houthakker schreef:Ineens zie ik nog weer iets merkwaardigs.
[...]
Maar sneu is het wel voor die standhouders die op de beurs verlies draaien, maar zich ook niet kunnen permiteren weg te blijven omdat ze dan op de lange termijn niet overleven. Ik weet niet of dit ook een mammoniaanse overweging is. Als dat zo is, dan is het toch goed dat ik het geld in m'n zak heb gehouden.
Is het begrip "nette kleding" gedefinieerd? Of is het veel eenvoudiger en moet ik dan gewoon aan Wegwijs-standhouders denken?Kaw schreef:Daar stond letterlijk: We moeten ons netjes kleden. Nette kleding is duur. Gelukkig kunnen we ons nog nette kleding veroorloven, al zijn er gezinnen bij die nog maar moeilijk de nette kleding kunnen betalen. (Als ik me goed herinner stond er ook nog het volgende:) Zulke gezinnen moeten dan noodgedwongen zelf iets naaien.