Beroepingswerk discussie [7]
- FlyingEagle
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik snap je wel maar om als buitenstaander te gaan bedenken wat voor een predikant(sgezin) nodig of wenselijk is dat is nogal een hachelijke zaak. En als we geloven dat God alles bestuurd hoeven we er ook niet zo krampachtig mee om te gaan. 

Ik vermoed niet dat ds. Brugge constant F5 aan het indrukken is op www.gergeminfo.nl/beroepingswerk om te kijken of er al een beroep is c.q. of hij op tweetal staat in een gemeente.
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Dat Ef-Vijven zal wel meevallen ja, maar als mens zou ik toch bijzonder graag willen weten wat de weg mogelijk zou kunnen worden. Maar het is waar wat Flying Eagle zegt: het is gissen hoe ze het ervaren. En het feit dát dat ik ernaar moet gissen toont meteen aan dat ik er niets mee te maken heb. Wens hen oprecht kracht, rust en troost, evenals de gemeente D. overigens.Piet Puk schreef:Ik vermoed niet dat ds. Brugge constant F5 aan het indrukken is op http://www.gergeminfo.nl/beroepingswerk om te kijken of er al een beroep is c.q. of hij op tweetal staat in een gemeente.
Hier wat berichten verwijderd.
En terecht! Dankjewel.Ad Anker schreef:Hier wat berichten verwijderd.
-
Ik heb geen idee wat er verwijderd is, dus mocht mijn opmerking/vraag ermee te maken hebben dan hoor ik het graag. Valt het meer mensen op dat er regelmatig dominees/studenten op tweetal staan/beroepen worden in een gemeente waar ze zelf lid waren? Ik heb lange tijd de illusie gehad dat dit niet gebeurde, met het oog op Markus 6:4 (en het feit dat vriendschappen en familierelaties het pastoraat kunnen bemoeilijken.)
En opnieuw.Ad Anker schreef:Hier wat berichten verwijderd.
Hoe groot is dat groep?KB_ schreef:Beroepen te Kalamazoo reformed church (gescheurde grote groep van de gg/nrc Kalamazoo ten tijde van ds.Hofman):
Ds. Bartel Elshout te Hull Iowa (HRC). Is een zoon van wijlen ds. Elshout uit de gg.
de gemeente is zelfstandig maar nauw verbonden met HRC en FRC
-
Ik zie op GerGeminfo een daling van 121, dus zo groot zou die gemeente dan wel moeten zijn denk ikKDD schreef:Hoe groot is dat groep?KB_ schreef:Beroepen te Kalamazoo reformed church (gescheurde grote groep van de gg/nrc Kalamazoo ten tijde van ds.Hofman):
Ds. Bartel Elshout te Hull Iowa (HRC). Is een zoon van wijlen ds. Elshout uit de gg.

Ik vraag me alleen wel af hoe 121 een predikant kunnen betalen, iedereen geeft 1/10?
Hoe dat moet? Door niet te rekenen naar mensengetal, maar te vertrouwen op God. En helaas zie ik dat soms erg weinig in het beroepingswerkGeytenbeekje schreef:Ik zie op GerGeminfo een daling van 121, dus zo groot zou die gemeente dan wel moeten zijn denk ik :humKDD schreef:Hoe groot is dat groep?KB_ schreef:Beroepen te Kalamazoo reformed church (gescheurde grote groep van de gg/nrc Kalamazoo ten tijde van ds.Hofman):
Ik vraag me alleen wel af hoe 121 een predikant kunnen betalen, iedereen geeft 1/10?
Als ieder 1/10 van zijn of haar salaris geeft, en je gaat er van uit dat 1/4 deel van de gemeente inkomsten heeft, dan heb je ruim genoeg om de predikant te onderhouden.Geytenbeekje schreef:Ik zie op GerGeminfo een daling van 121, dus zo groot zou die gemeente dan wel moeten zijn denk ikKDD schreef:Hoe groot is dat groep?KB_ schreef:Beroepen te Kalamazoo reformed church (gescheurde grote groep van de gg/nrc Kalamazoo ten tijde van ds.Hofman):
de gemeente is zelfstandig maar nauw verbonden met HRC en FRC![]()
- Niet meer zo actief -
Weet niet exactly. Ja toen met de scheuring door ds Hofman zullen er zo'n 120 mensen (bijna helft gemeente) vertrokken zijn. Er hebben zich ook een aantal hrc/frc gezinnen met dutch reformed roots die iedere zondag naar Grand Rapids reden aangesloten. Het getal op gergeminfo is 1 januari maar erna zijn er weer meer mensen weggegaan uit nrc (en ds Hofman is naar andere gemeente gegaan). Misschien wel 200 inmiddels? I dont know. Voor Amerikaanse begrippen inmiddels een prima gemeente qua ledenaantal. Wel door een droevige situatie ja, dat wel
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
-
Wanneer 10 werkende tiende geven voor salaris dominee, dan heeft een dominee een doorsnee salaris. In Amerika zijn de huisvestingskosten lager, dus met 15 werkende kun je een dominee + kerk hebben. Vaak zie je echter dat als kleine gemeente beroepen dat een van de leden 'rijk' en gul is. Binnen de gg was Texel daar een schoolvoorbeeld van.
Overigens kan een gemeente in de vacante tijd al sparen.
Overigens kan een gemeente in de vacante tijd al sparen.
Laatst gewijzigd door MGG op 03 sep 2022, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb deze zomer in Grand Rapids goede gesprekken met ds Kelderman en ds Hofman o.a. over deze situatie gehad. Toch mooi de rust die God ondanks alles geeft.KB_ schreef:Weet niet exactly. Ja toen met de scheuring door ds Hofman zullen er zo'n 120 mensen (bijna helft gemeente) vertrokken zijn. Er hebben zich ook een aantal hrc/frc gezinnen met dutch reformed roots die iedere zondag naar Grand Rapids reden aangesloten. Het getal op gergeminfo is 1 januari maar erna zijn er weer meer mensen weggegaan uit nrc (en ds Hofman is naar andere gemeente gegaan). Misschien wel 200 inmiddels? I dont know. Voor Amerikaanse begrippen inmiddels een prima gemeente qua ledenaantal. Wel door een droevige situatie ja, dat wel
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Een scheuring geeft altijd rust. Maar is dat werkelyk rust van God? Wil geen discussie starten hoor. Maar we moeten wel met 2 woorden spreken
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""