@ posthoorn noemde toch geen naam. Ik heb echt geen flauw idee over welke predikant dat gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat ik daarin de enige ben.Bezorgd schreef:Dat herken ik ook , dat weet je.Posthoorn schreef:Van mij mogen de berichten geknipt worden, hoor. Maar soms moet je weleens iets verzuchten vanuit de volheid van je gemoed.Bezorgd schreef:Ik ben ook niet heiliger dan de paus en post ook wel eens wat verkeerds.
Maar deze discussie kan echt niet. Ongeestelijk, maar ook onrespectvol om over anderen op deze wijze te spreken op een forum.
Er is voldoende discussie mogelijk op inhoud zonder een specifiek persoon te ontleden.
Maar toch kan het ook zonder namen en rugnummers. Denk ik.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik weet het niet hoor, maar misschien wil de Zender dat zijn dienaar vooral studeert en preekt, maar willen mensjes dat hij ook nog duizend-en-één andere taken doet.Erik1960 schreef:gelet op de onderzoeksresultaten mbt burn-outs onder predikanten lijkt me dat een bijzondere notitie.Maanenschijn schreef:Ik wil daarnaast de notitie maken dat de Zender van de predikanten een bijzondere zegen van fitheid kan schenken zodat predikanten lang en veel kunnen arbeiden in Zijn wijngaard.
Ik denk dat een kerkenraad bij een burn-out niet goed op de ds heeft gelet.
-
Hij is naast pastor ook gewoon herder, dus het is beiden.Ararat schreef:Ik weet het niet hoor, maar misschien wil de Zender dat zijn dienaar vooral studeert en preekt, maar willen mensjes dat hij ook nog duizend-en-één andere taken doet.Erik1960 schreef:gelet op de onderzoeksresultaten mbt burn-outs onder predikanten lijkt me dat een bijzondere notitie.Maanenschijn schreef:Ik wil daarnaast de notitie maken dat de Zender van de predikanten een bijzondere zegen van fitheid kan schenken zodat predikanten lang en veel kunnen arbeiden in Zijn wijngaard.
Da's waar, maar ik hoop toch dat ook jullie toekomstige herder vooral pastor mag zijn en niet voor heul veul karretjes gespannen wordtGeytenbeekje schreef:Hij is naast pastor ook gewoon herder, dus het is beiden.Ararat schreef:Ik weet het niet hoor, maar misschien wil de Zender dat zijn dienaar vooral studeert en preekt, maar willen mensjes dat hij ook nog duizend-en-één andere taken doet.Erik1960 schreef:gelet op de onderzoeksresultaten mbt burn-outs onder predikanten lijkt me dat een bijzondere notitie.Maanenschijn schreef:Ik wil daarnaast de notitie maken dat de Zender van de predikanten een bijzondere zegen van fitheid kan schenken zodat predikanten lang en veel kunnen arbeiden in Zijn wijngaard.

Als je van een herder een husky maakt, gaat het vaak mis.Ararat schreef:Da's waar, maar ik hoop toch dat ook jullie toekomstige herder vooral pastor mag zijn en niet voor heul veul karretjes gespannen wordt
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Pastor is Latijn voor herder.
Verder moet men zich eens verdiepen in het verschijnsel 'span of control'. Een herder kan maar een beperkt aantal schapen hoeden.
Verder moet men zich eens verdiepen in het verschijnsel 'span of control'. Een herder kan maar een beperkt aantal schapen hoeden.
Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?
Mij niet bekend.Job schreef:Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
27 september is het hier stemming. Een tweetal wordt twee zondagen van te voren bekendgemaakt.Job schreef:Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?
Ik hoop overigens wel dat hij kandidaat gesteld wordt.
-
Niet iets voor jullie?-DIA- schreef:Mij niet bekend.Job schreef:Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?

Ik denk van welJob schreef:Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Misschien ben ik te ongeduldig, ik hoop het in ieder geval. Gevoelsmatig loopt het wat traag en terughoudend. Een deel van NL is alweer een week aan het werk. Maar we zullen zien.Piet Puk schreef:Ik denk van welJob schreef:Goedenavond, staan er komende tijd ledenvergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten gepland voor zover jullie weten in verband met de kandidatuur van ds. Brugge?
Een ander deel van Nederland heeft nog een week vakantie. 
Daar hoort ook Zeeland bij.

Daar hoort ook Zeeland bij.
- FlyingEagle
Wacht het nog maar rustig af, beroepenhijgers zijn er al genoeg.
Misschien vind hij het wel prettig om even een tijdje een rondreizend prediker te zijn na alles wat er gebeurd is.
Misschien vind hij het wel prettig om even een tijdje een rondreizend prediker te zijn na alles wat er gebeurd is.
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ik kan niet ontkennen regelmatig ook met het beroepingshijgersvirus bevangen te zijn, maar dit was niet hijgerig bedoeld. Ik weet natuurlijk niet hoe het met hem gaat (mogelijk heel goed en in stil vertrouwen) maar moet toch veel aan dit gezin denken en zou me ook voor kunnen stellen dat het allemaal ontzettend veel impact heeft. Dan gun je ze een ruime ontvangst in de gemeenten, maar misschien is dat helemaal niet waar hun aandacht naar uit gaat.FlyingEagle schreef:Wacht het nog maar rustig af, beroepenhijgers zijn er al genoeg.