Terri schreef:-DIA- schreef:Gisteren (ik weet het, dat is niet vandaag) mochten we na bijna een jaar, waarin veel gebeurde, een ernstige val waarvan ik de gevolgen nog omdraag, en corona, weer twee uurtjes als vrijwilliger bij AH werken. Er was erg veel werk, gezien ik in al die tijd de winkel niet kon bijhouden, en het feit dat anderen, vooral die het werk meer als een bijbaantje doen, er nogal eens met de pet naar gooien. Ik heb zonder er erg in te hebben een half uur overgewerkt, maar was nog lang niet klaar. Om de winkel weer wat op peil te krijgen zou deze dagelijks moeten worden onderhouden. Als iets te lang blijft liggen wordt het een chaos. Veel klanten zullen het misschien niet opmerken, daar het voor het oog nogal aardig oogt, maar... kijk dan liever niet achter de schappen, en merk niet op de vele vulfouten waardoor andere producten aan het oog onttrokken worden... er meer te zeggen zijn. Ik heb mijn werk erg gemist, vooral toen ik zag dat de winkel er niet netter op werd. Daarom, hoewel het maar twee uurtjes waren, was ik blij nog iets te kunnen en te mogen doen.
Tjonge wat een mooi bericht! Je bent toch nog aardig goed ter been denk ik als je dit kan, echt een zegen!
Als ik op een krat of een kruk sta of zit om de schappen te verzorgen, te vullen, of de codes te controleren, of wat ook, gaat het wel, maar de schappen laag bij de grond zijn moeilijker geworden. Als ik op een krat ga zitten kan ik niet zo makkelijk weer overeind komen. Ik werk nu wel in perioden dat er minder mensen in de winkel zijn, dat scheelt, maar anders werkt de AH-werkkleding bij klanten, ik zou bijna zeggen, als een rode lap op een stier. Als het dan druk in de winkel is weten klanten je wel te vinden. Als servicesupermarkt loop je met de klant mee die een vraag heeft of een product niet kunnen vinden. In drukke tijden had je dan wel dat je een klant iets vroeg, en je liep naar het magazijn of naar het kantoor of waar ook heen, en onderweg klampt een tweede klant je aan met een andere vraag, en dan kwam er nog soms een nummer drie. Nou dan heb je wel een en ander te onthouden... Vooral als je niet zo goed bent om gezichten te onthouden... Er zijn ook klanten die zo attent zijn die zeggen: blijf maar gewoon zitten, en zeg maar waar ik dit of dat kan vinden.