Het gaat er niet om of het zo is. Als Jona toen voor kwam, dan komen mensen als Jona misschien nu ook wel voor, helaas is de mens niet veranderd en Jona is niet voor niets een waarschuwend voorbeeld.DDD schreef:Nou, ik zou er toch zo een aantal kunnen opnoemen die bij mij die indruk wekten. Laten we dat maar niet gaan doen, dat sticht niet.
Maar ik betwijfel echt zeer of je gelijk hebt. Ik hoop van wel, overigens.
Overigens weet ik niet wat me meer stoort: dominees die het allemaal wel prima vinden, of dominees die het jou wel gunnen, maar dat van God nog zo net niet weten.
Het gaat er mij om dat Ds. van den Brink deze sticker op alle predikanten die een voorwaardelijk evangelie preken plakt, dat vind ik misplaatst. Wat er in het hart van die predikanten omgaat is tussen hen en God, maar er is gewoon geen grond voor een dergelijke beschuldiging.
Verder vind ik het nogal wat dat je ook hier openlijk twijfelt aan de gunning van predikanten, ik vind dat je daar toch wel hele duidelijke grond voor moet hebben om dat over een geroepen knecht van God te durven zeggen.