Vakantie
Re: Vakantie
Ik heb helaas vooral vrienden die er ook zo over denken. Maar voor mij is het juist de ultieme vakantie. Een compromis is dat ik zelf fiets en dat een vriend met de camper er achteraan rijdt...
Een wandelvakantie daarentegen...Bezorgd schreef:Een fietsvakantie is geen vakantie.

- Maanenschijn
Ik schaar dat onder de reiskosten. Overigens rij ik zonder caravan bijna 1 op 19, met 1 op 12-15. Het extra brandstofgebruik valt me erg mee.refo schreef:Plus een hele plas extra brandstof.Maanenschijn schreef:Nee, maar serieus, ik vind de prijzen voor accomodaties in Spanje niet overdreven. Alleen moet je wel de reiskosten er bij op tellen. Wij nemen altijd onze caravan mee, dat scheelt in jaarlijkse kosten, maar heeft natuurlijk wel een aanschaf gekost.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
- Verbannen
Woningruil is ongeveer gratis!Zita schreef:Een wandelvakantie daarentegen...Bezorgd schreef:Een fietsvakantie is geen vakantie.
Ja maar ik heb niet zo'n bijzonder huis. Als ik in Amsterdam of Rotterdam woonde, zou ik dat zeker doen.
Het is belangrijk om na een druk jaar te ontspannen. Dat noem ik niet geld er doorheen jagen, maar wel bestede middelen.Bezorgd schreef:
Of dat er veel zijn weet ik niet. Maar dat ze er zijn , eens.
Ik vind het soms absurd hoeveel er voor een vakantie uitgegeven wordt in onze gezindte. Duizenden euro's worden er door heen gejaagd voor twee weken vakantie.
Je kunt je inderdaad afvragen of dat verantwoord is.
Als je zoals @bezorgd hard moet sparen om een keer op vakantie te kunnen, kan ik mij de verbazing voorstellen over het gemak waarmee anderen geld uitgeven. Alleen mensen die makkelijk geld overhouden noemen het ontspannen aspect en de noodzaak daarvanAmbtenaar schreef:Het is belangrijk om na een druk jaar te ontspannen. Dat noem ik niet geld er doorheen jagen, maar wel bestede middelen.Bezorgd schreef:
Of dat er veel zijn weet ik niet. Maar dat ze er zijn , eens.
Ik vind het soms absurd hoeveel er voor een vakantie uitgegeven wordt in onze gezindte. Duizenden euro's worden er door heen gejaagd voor twee weken vakantie.
Je kunt je inderdaad afvragen of dat verantwoord is.

-
Het verbaast mij dat verkwisting van God gaven/overdaad elke zomervakantie weer aan bod komt. Op een gemiddeld kerkplein van een wat grotere kerk kun je op zondag leuk auto's kijken (auto's van meer dan 150k met uitschieters richting dje 300k). Daarbij ken ik genoeg refo's die in grote villa's wonen, maar zodra iemand een flinke jacht koopt of een lange/verre/luxe vakantie neemt, dan kan dit volgens een deel van de refo's niet.
Overigens vind ik in het algemeen dat we veel te materialistisch en wereld gelijkvormig zijn. In de Bijbel staan er veel waarschuwingen tegen rijke en materialisme. En als we de kerkgeschiedenis of levensbeschrijvingen van Gods volk lezen dan zien we dat het vaak de arme van deze wereld zijn, die hun rijkdom bij God hebben.
Overigens vind ik in het algemeen dat we veel te materialistisch en wereld gelijkvormig zijn. In de Bijbel staan er veel waarschuwingen tegen rijke en materialisme. En als we de kerkgeschiedenis of levensbeschrijvingen van Gods volk lezen dan zien we dat het vaak de arme van deze wereld zijn, die hun rijkdom bij God hebben.
Laatst gewijzigd door MGG op 03 aug 2022, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaloers?MGG schreef:Het verbaasd mij dat verkwisting van God gaven/overdaad elke zomervakantie weer aan bod komt. Op een gemiddeld kerkplein van een wat grotere kerk kun je op zondag leuk auto's kijken (auto's van meer dan 150k met uitschieters richting dje 300k). Daarbij ken ik genoeg refo's die in grote villa's wonen, maar zodra iemand een flinke jacht koopt of een lange/verre/luxe vakantie neemt, dan kan dit volgens een deel van de refo's niet.
Wil je ruilen met Goes? :-)GerefGemeente-lid schreef:Woningruil is ongeveer gratis!Zita schreef:Een wandelvakantie daarentegen...Bezorgd schreef:Een fietsvakantie is geen vakantie.
Ik vermoed dat de geestelijke belasting van het werk van bezorgd net wat minder is.merel schreef:
Als je zoals @bezorgd hard moet sparen om een keer op vakantie te kunnen, kan ik mij de verbazing voorstellen over het gemak waarmee anderen geld uitgeven. Alleen mensen die makkelijk geld overhouden noemen het ontspannen aspect en de noodzaak daarvan
-
Nee gelukkig niet. Jaloersie is een slechte eigenschap. Ik heb gelukkig een prima betaalde baan en ga elke zomer op vakantie. Maar de bede 'leer voor overdaad ons wachten' is in de reformatorische gezindte hard nodig. Ook bij mij, zo makkelijk denk ik 'ik heb er toch hard voor gewerkt'. Maar volgens mij belijden wij dat alles wat we hebben van God is. Ik twijfel soms wel of het verantwoord is als ik 3k aan vakantie uitgeef, terwijl er mensen de hongerdood sterven die nog nooit van God gehoord hebben.Zeeuw schreef:Jaloers?MGG schreef:Het verbaasd mij dat verkwisting van God gaven/overdaad elke zomervakantie weer aan bod komt. Op een gemiddeld kerkplein van een wat grotere kerk kun je op zondag leuk auto's kijken (auto's van meer dan 150k met uitschieters richting dje 300k). Daarbij ken ik genoeg refo's die in grote villa's wonen, maar zodra iemand een flinke jacht koopt of een lange/verre/luxe vakantie neemt, dan kan dit volgens een deel van de refo's niet.
Geef dan minstens hetzelfde bedrag aan goede doelen of arme mensen.
-
Ja dat doe ik, maar soms voelt dat een beetje als het geweten/schuldgevoel afkopen. Als je nooit op je rekening hoeft te kijken of er genoeg geld op staat, dan is een gift van een paar duizend geen offer. De weduwe in de tempel die bracht een offer.refo schreef:Geef dan minstens hetzelfde bedrag aan goede doelen of arme mensen.
Ok. Dus geef je geen 3k aan vakantie uit?MGG schreef:Nee gelukkig niet. Jaloersie is een slechte eigenschap. Ik heb gelukkig een prima betaalde baan en ga elke zomer op vakantie. Maar de bede 'leer voor overdaad ons wachten' is in de reformatorische gezindte hard nodig. Ook bij mij, zo makkelijk denk ik 'ik heb er toch hard voor gewerkt'. Maar volgens mij belijden wij dat alles wat we hebben van God is. Ik twijfel soms wel of het verantwoord is als ik 3k aan vakantie uitgeef, terwijl er mensen de hongerdood sterven die nog nooit van God gehoord hebben.Zeeuw schreef:Jaloers?MGG schreef:Het verbaasd mij dat verkwisting van God gaven/overdaad elke zomervakantie weer aan bod komt. Op een gemiddeld kerkplein van een wat grotere kerk kun je op zondag leuk auto's kijken (auto's van meer dan 150k met uitschieters richting dje 300k). Daarbij ken ik genoeg refo's die in grote villa's wonen, maar zodra iemand een flinke jacht koopt of een lange/verre/luxe vakantie neemt, dan kan dit volgens een deel van de refo's niet.