Louis2 schreef:Allicht een open deur voor jullie.
Hoe verschillen de opvatting van de heer van den Brink met die van ds. C. Harinck?
Ik denk dat het in het algemeen beter is om te focussen op de overeenkomsten dan op de verschillen.
Persoonlijk kan ik mij dan zowel met een GG broeder, HHK broeder, PKN broeder als met een evangelische broeder verwonderen over Gods goedheid en genade voor zondaren zoals wij. Dat kunnen overigens ook zusters zijn.
Ik denk dat daar een taak ligt voor ons. Horen we niet regelmatig de verzuchting waar de leesbare brieven gebleven zijn? Als wij Christus mogen kennen, getuigen wij dan nog van de Hoop die in ons is? Persoonlijk probeer ik dat te doen, maar schiet daarin vaak tekort.
@Louis2, ik heb zowel lezingen van ds. van den Brink als van ds. C. Harinck geluisterd, van ds. Harinck heb ik ook verschillende boeken gelezen. Beiden kan ik het hartelijk mee eens zijn. Wij hoeven niet alles tegen elkaar uit te spelen. Het gaat erom of wij persoonlijk deel mogen hebben aan de Zaligmaker, als wij de Zijne zijn, is Hij ook de mijne. Dan maakt het niet uit of een preek gehouden wordt door een PKN dominee of een GG dominee, als Christus en die gekruisigd, maar onvoorwaardelijk verkondigd wordt!