Ik beluister de lezing expres niet omdat ik mezelf wil beschermen tegen de zonden die daaruit geboren kunnen worden.Nasrani schreef:Hoe goed DIA het ook heeft opgeschreven, de lezing luisteren komt het toch anders binnen.GerefGemeente-lid schreef:Nee.Nasrani schreef:Je haalt een aantal zondagen aan in een eerdere posting. Niet geluisterd maar toch spreek je weer een oordeel uit over deze predikant, een ware geroepen knecht van God. Ik hoop dat je dat ook inziet en daar dan ook mee stopt. Deze predikant wijst een groot probleem aan. Wees blij dat je dat als zodanig dan niet kent. Dank God daarvoor. Maar weet ook dat er velen zijn die hier wel mee te maken hebben.
Het is sowieso ongenuanceerd en zeer overtrokken.
Daarnaast heb ik alles wat @DIA geschreven heeft volledig gelezen dus ik weet heel goed wat er wel en niet gezegd is.
Misschien zou jij ook eens onder ogen moeten zien dat het gevaar waar ds. Schultink, eveneens een ware geroepen knecht van God, op wijst (en dan heb ik het niet over de onheuse aantijgingen over de persoon van dr. Van den Brink, die ik ook afkeur) in onze dagen net zo actueel is en misschien nog wel veel groter dat de vermeende dwaalleer die dr. Van den Brink schetst. Als de noodzaak van wedergeboorte gaat ontbreken, de kennis van ellende en zonde niet meer noodzakelijk wordt geacht en de werkheiligheid en het geloofsactivisme van de mens geprezen wordt, dan word ik erg bang. Heel erg bang.
Maar over die zorg hoor ik jou nu nooit.
Wat ds Schultink zegt is in mijn ogen een karikatuur van wat het echt is. Dat blijkt bijvoorbeeld al direct uit het feit dat ds vd Brink een remonstrant wordt genoemd. Daarmee geef je aan dat je deze persoon niet meer serieus hoeft te nemen.
En ik vind zelf dat dr. Van den Brink ook een karikaturaal beeld schetst van de prediking in het grootste gedeelte van de (O)GG(iN).
Maar blijkbaar steun jij hem volmondig en lijk je volledig onbegrip te hebben voor mensen zoals ik. Dat vind ik erg verdrietig. Want ik ontken heus niet dat ds. Schultink ook dingen heeft gezegd die hij niet had mogen zeggen.
Maar je moet wel eerlijk blijven. Dominees tot dwaalleraars diskwalificeren is en blijft mijns inziens een zonde tegen het 9de gebod en tegen wat Zondag 43 en Zondag 49 mij leren.
Overigens is het erg spijtig dat je totaal niet inhoudelijk op bovenstaande post ingaat.