Baan-historie inspireert filmmaker

Plaats reactie
jakobmarin

Baan-historie inspireert filmmaker

Bericht door jakobmarin »

PUTTEN - Geïnspireerd door het zakenleven van de gebroeders Baan gaat tv-regisseur Theu Boermans een film maken.

De film krijgt als titel ”De Uitverkorene” en zal volgend jaar te zien zijn bij televisieomroep VPRO. Dat meldde de Barneveldse Krant dinsdag.

De film beschrijft het verhaal van twee broers met een gereformeerde achtergrond die samen een softwarebedrijf opzetten. Het bedrijf boekt grote successen, maar gaat uiteindelijk ten onder. Het verhaal vertoont bijzonder veel gelijkenis met het levensverhaal van de gebroeders Baan, die hun wereldwijd opererende Baan Company na een boekhoudschandaal van de hand moesten doen. Regisseur Boermans erkent dat het idee voor de film hier inderdaad vandaan komt.

Een woordvoerster van Cordys, het huidige bedrijf van Jan Baan, gaf vanmorgen aan dat de gebroeders Baan niet op de hoogte waren van de film en verder geen commentaar wensen te geven.

Zie http://www.refdag.nl/artikel/1233162/

Tja, wat moet je daarvan denken.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Wat je daarvan moet denken?

Dat het o zo belangrijk is voor een christenmens om ook daadwerkelijk christelijk te leven.
Beseffend dit niet in eigen kracht te kunnen volbrengen, daarom van minuut tot minuut de genade, kracht en hulp van Gods Geest nodig te hebben. Die van Hem te vragen. Om zodoende te mogen leven tot Gods eer, de wereld tot een voorbeeld.

We behoren immers een zoutend zout en een stad op een berg te zijn?

Dan zal de wereld weinig aanleiding nemen om films over ons te maken, denk ik zo.

Groet,
Houthakker.
memento

Bericht door memento »

Sja, ik ben bang dat dit weer een zoveelste middel van satan is om het christendom zwart te maken, want zeer waarschijnlijk gaat dat boekhoudschandaal (waar natuurlijke de nodige christenen aan meedoen) een belangrijke rol spelen in de film... (even ongeacht de vraag of de broertjes Baan hier schuld aan hebben).
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Houthakker schreef: Dan zal de wereld weinig aanleiding nemen om films over ons te maken, denk ik zo.
Of juist wel natuurlijk, want een stad op de berg valt wel op. Vaak worden films gemaakt over opvallende mensen en/of gebeurtenissen. ;-)
Houthakker

Bericht door Houthakker »

elbert schreef:
Houthakker schreef: Dan zal de wereld weinig aanleiding nemen om films over ons te maken, denk ik zo.
Of juist wel natuurlijk, want een stad op de berg valt wel op. Vaak worden films gemaakt over opvallende mensen en/of gebeurtenissen. ;-)
Leuk opgemerkt.
Maar laten we dan zodanig 'stad op de berg' zijn, dat Jezus alleen in het middelpunt van ons leven staat.
Dan vallen er al weer een heel stel filmmakers af.
vlinder

Bericht door vlinder »

Het ergste vind ik dat die kinderen er ook op aangekeken worden.
Ook dat vind ik geen christelijke houding dat mede christenen kinderen er op aan kijken die toen net konder fietsen bij wijze van spreken.

Nu worden ze opnieuw door de slijk gehaald. Het is toch wel een keer genoeg zo????
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
ego flos

Bericht door ego flos »

Sorry, maar als je in miljarden gaat grossieren, dan roep je dat over je af.
vlinder

Bericht door vlinder »

Hebben die kinderen miljarden gegrossierd???
NEEEEE

Ik heb het over de Christenen die zich christen noemen en dan vervolgens mede christenen (kinderen) de net toekeren .
Dat vind ik schandalig.
Of telt dan niet meer: wie zonder zonde is.....
De Heere- Jezus zei dat ook over die vrouw... weet jij wat zij allemaal had gedaan?
De Heere-Jezus werd niet met miljoenen opgeligt....Nee ze namen Hem en timmerden Spijkers door Zijn handen en voeten en hingen Hem op.....En nog: Hij keerde Zijn andere wang toe.....Mensen oordeel toch niet zo. Steek je eigen hand in je boezem. Ik spraat het niet goed wat ze hebben gedaan, maar mag iedereen weten wat jij denkt en doet op een dag? Ik zou niet blij zijn als iedereen mijn gedachten zou weten, en ik moet al vaak genoeg bekennen dat ik de Heere om vergeving moet vragen. En ook boze gedachten over iemand is hetzelfde als Doodslaan.......
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
ego flos

Bericht door ego flos »

Je hebt gelijk, maar ik dacht dat we het over de film hadden... :roll:
memento

Bericht door memento »

God heeft gewaarschuwd: De zonden van de vaderen bezoeken aan de kinderen...
Corydoras

Bericht door Corydoras »

memento schreef:God heeft gewaarschuwd: De zonden van de vaderen bezoeken aan de kinderen...
Het maakt nogal verschil of God die zonden bezoekt, of dat mensen de uitvoer daarvan op zich menen te moeten nemen...
memento

Bericht door memento »

Corydoras schreef:
memento schreef:God heeft gewaarschuwd: De zonden van de vaderen bezoeken aan de kinderen...
Het maakt nogal verschil of God die zonden bezoekt, of dat mensen de uitvoer daarvan op zich menen te moeten nemen...
Die mensen nemen dat niet op zich. Ze zijn gewoon boos omdat ze een hoop geld zijn kwijtgeraakt door Baan-aandelen. En dat daardoor de hele familie Baan een slechte naam krijgt, sja, zo werkt dat nu eenmaal bij mensen...
ego flos

Bericht door ego flos »

En dit dan: Ezechiel 18

De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Plaats reactie