DDD schreef:Als dat zo is -ik betwist dat dat waar is- dan hebben meerdere andere mensen deze uitspraak ook verkeerd begrepen. Want ook anderen ontkennen de uitspraak van DIA met een beroep op de feiten van buiten deze lezing, namelijk uit de prediking van de voorganger.
Maar als het over deze lezing gaat: het is mijns inziens helemaal geen probleem als deze onderwerpen niet aan de orde komen, want het doet voor het onderwerp van de prediking van het evangelie maar beperkt ter zake.
Overigens vind ik het tamelijk irritant als mensen die een ander verkeerd begrijpen steeds maar roepen dat de ander er een draai aan geeft. Kijk eerst eens naar je eigen interpretatie, in plaats van altijd op voorhand de ander van actieve misleiding te beschuldigen.
Ja zeker, omdat hij niet te bewijzen is met de lezing. Dan moet men wel externe bronnen gaan zoeken om het alsnog te kunnen bewijzen.
Je draait enorm DDD. De discussie ging over de lezing, daar reageerde DIA op in meerdere posts en ook jij lijkt daar op te reageren (maar dan zonder te hebben geluisterd). Dat bewijst ook onderstaand citaat.
DDD schreef:Het doet gewoon niet ter zake voor het punt dat hij wil maken. En daar ben ik het mee eens. Je kunt op zich ware dingen zo uitvergroten, dat het spreken vanuit een volkomen bijbels uitgangspunt desondanks geheel onbijbels is. En daar legt hij de vinger bij.
Jammer deze manier van discussiëren. Jij mag mijn opmerking over gedraai verder irritant vinden, geen enkel probleem. Ik vind het een verdekte manier om een extra rookgordijn op te werpen. Mooi om te zien hoe jij een keer op kritiek reageert. Als je ze graag uitdeelt moet je ze ook kunnen accepteren. Fijne avond verder!