Wat een onzin. Kan mij niet voorstellen dat je dit werkelijk geloofd.Philip schreef:Ons beleid is gericht op het uitsterven van één soort, namelijk de mens. (Al is de mens geen diersoort).Henk J schreef:Zie hier veel reacties staan, waaronder van mensen die eraan beginnen te twijfelen of je nog wel boer en christen kunt zijn zo onderhand.
Het punt is en blijft dat deze stikstofdoelen niet haalbaar zijn, al veeg je Nederland leeg, dan nog krijgen bepaalde gebieden teveel stikstof vanuit het buitenland. Dus de normen zijn onhaalbaar, en dat is logisch, heb hier al regelmatig het onnatuurlijke ontstaan van onze natuurgebieden uitgelegd. Als wij met zijn allen ons land verlaten dan is het echt een utopie om te denken dan er daarna nooit meer soorten uitsterven ofzo. Terwijl het beleid er nu op gericht is dat er geen één soort meer mag uitsterven.
Ondertussen wil onze overheid minstens 30% uitkopen, vrijwillig of gedwongen, terwijl bovenstaande al aangeeft dat je dan nog die normen niet gaat halen. Ondertussen wil men ook nog een gebied ter grootte van de Noordoostpolder uitkopen als bufferzones. Om daarna te roepen dat we grondgebonden moeten worden waarna ze nog meer boeren kunnen wegjagen. Waar ligt dan de grens?
De landbouwsector kan best veranderen maar met dit rigide stikstofbeleid wordt de uiteindelijke uitkomst het verdwijnen van de boer uit Nederland. Een ieder die roept dat ze perspectief willen bieden aan de blijvers moet deze normen loslaten! En kom er niet mee aan dat deze normen door Brussel opgelegd worden, dat is niet zo, die heeft Nederland zelf ingesteld om te voldoen aan de richtlijnen uit Brussel. Maar je kunt ook op andere manieren aan die richtlijnen voldoen.
De krant van nú, vól verontrustende berichten!
Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
We zijn van nature wel op onze ondergang gericht. Maar dat staat los van de stikstofdiscussiehuisman schreef:Wat een onzin. Kan mij niet voorstellen dat je dit werkelijk geloofd.Philip schreef: Ons beleid is gericht op het uitsterven van één soort, namelijk de mens. (Al is de mens geen diersoort).
En ik kan mij niet voorstellen dat je daadwerkelijk achter al de oneliners staat die jij hier verkondigd; vliegen is goed voor de aarde, dagelijks vlees en zuivel consumeren ook en de boeren hebben geen enkele bijdrage aan de huidige stikstof problemen.huisman schreef:Wat een onzin. Kan mij niet voorstellen dat je dit werkelijk geloofd.Philip schreef:Ons beleid is gericht op het uitsterven van één soort, namelijk de mens. (Al is de mens geen diersoort).Henk J schreef:Zie hier veel reacties staan, waaronder van mensen die eraan beginnen te twijfelen of je nog wel boer en christen kunt zijn zo onderhand.
Het punt is en blijft dat deze stikstofdoelen niet haalbaar zijn, al veeg je Nederland leeg, dan nog krijgen bepaalde gebieden teveel stikstof vanuit het buitenland. Dus de normen zijn onhaalbaar, en dat is logisch, heb hier al regelmatig het onnatuurlijke ontstaan van onze natuurgebieden uitgelegd. Als wij met zijn allen ons land verlaten dan is het echt een utopie om te denken dan er daarna nooit meer soorten uitsterven ofzo. Terwijl het beleid er nu op gericht is dat er geen één soort meer mag uitsterven.
Ondertussen wil onze overheid minstens 30% uitkopen, vrijwillig of gedwongen, terwijl bovenstaande al aangeeft dat je dan nog die normen niet gaat halen. Ondertussen wil men ook nog een gebied ter grootte van de Noordoostpolder uitkopen als bufferzones. Om daarna te roepen dat we grondgebonden moeten worden waarna ze nog meer boeren kunnen wegjagen. Waar ligt dan de grens?
De landbouwsector kan best veranderen maar met dit rigide stikstofbeleid wordt de uiteindelijke uitkomst het verdwijnen van de boer uit Nederland. Een ieder die roept dat ze perspectief willen bieden aan de blijvers moet deze normen loslaten! En kom er niet mee aan dat deze normen door Brussel opgelegd worden, dat is niet zo, die heeft Nederland zelf ingesteld om te voldoen aan de richtlijnen uit Brussel. Maar je kunt ook op andere manieren aan die richtlijnen voldoen.
Ik heb geen actieve herinnering aan deze oneliners.merel schreef:En ik kan mij niet voorstellen dat je daadwerkelijk achter al de oneliners staat die jij hier verkondigd; vliegen is goed voor de aarde, dagelijks vlees en zuivel consumeren ook en de boeren hebben geen enkele bijdrage aan de huidige stikstof problemen.huisman schreef:Wat een onzin. Kan mij niet voorstellen dat je dit werkelijk geloofd.Philip schreef:Ons beleid is gericht op het uitsterven van één soort, namelijk de mens. (Al is de mens geen diersoort).Henk J schreef:Zie hier veel reacties staan, waaronder van mensen die eraan beginnen te twijfelen of je nog wel boer en christen kunt zijn zo onderhand.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik dacht ook altijd dat mensen zoiets niet meenden, maar ik sprak pas iemand die dacht dat de gasprijzen helemaal niet omhoog waren gegaan, maar die dat als een complot zag. En met corona heb je ook zulke rare verhalen gezien. Dus ik neem de standpunten van huisman niet zomaar als flauwekul. Maar ze zijn wel gevaarlijk, mijns inziens.
In Groningen sprak men van 'zware aardbevingen'. Natuurlijk wil hiermee de aardbevingen in Groningen ook niet bagatelliseren. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze aardbeving zwaarder was, en dat dit ons ook wat heeft te zeggen.
https://www.rd.nl/artikel/980219-dodent ... en-de-1000
https://www.rd.nl/artikel/980219-dodent ... en-de-1000
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wederzijds @DDD maar met dit verschil dat ik jouw standpunten over stikstof wel zie als flauwekul. En volgens mij met inschatting van jouw intellect zie je dat zelf ook best wel.DDD schreef:Ik dacht ook altijd dat mensen zoiets niet meenden, maar ik sprak pas iemand die dacht dat de gasprijzen helemaal niet omhoog waren gegaan, maar die dat als een complot zag. En met corona heb je ook zulke rare verhalen gezien. Dus ik neem de standpunten van huisman niet zomaar als flauwekul. Maar ze zijn wel gevaarlijk, mijns inziens.
Wat zou jouw oplossing zijn voor de sterke achteruitgang van de natuur, afname van insecten en andere biodiversiteit, stijging van de waterspiegel etc.?huisman schreef:Wederzijds @DDD maar met dit verschil dat ik jouw standpunten over stikstof wel zie als flauwekul. En volgens mij met inschatting van jouw intellect zie je dat zelf ook best wel.DDD schreef:Ik dacht ook altijd dat mensen zoiets niet meenden, maar ik sprak pas iemand die dacht dat de gasprijzen helemaal niet omhoog waren gegaan, maar die dat als een complot zag. En met corona heb je ook zulke rare verhalen gezien. Dus ik neem de standpunten van huisman niet zomaar als flauwekul. Maar ze zijn wel gevaarlijk, mijns inziens.
Ontkennen.merel schreef:Wat zou jouw oplossing zijn voor de sterke achteruitgang van de natuur, afname van insecten en andere biodiversiteit, stijging van de waterspiegel etc.?huisman schreef:Wederzijds @DDD maar met dit verschil dat ik jouw standpunten over stikstof wel zie als flauwekul. En volgens mij met inschatting van jouw intellect zie je dat zelf ook best wel.DDD schreef:Ik dacht ook altijd dat mensen zoiets niet meenden, maar ik sprak pas iemand die dacht dat de gasprijzen helemaal niet omhoog waren gegaan, maar die dat als een complot zag. En met corona heb je ook zulke rare verhalen gezien. Dus ik neem de standpunten van huisman niet zomaar als flauwekul. Maar ze zijn wel gevaarlijk, mijns inziens.
Kennen jullie die hype rond zure regen nog?
Er zou rond deze tijd geen oud gebouw meer overeind staan.
https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... Zure-regenBezorgd schreef:Kennen jullie die hype rond zure regen nog?
Ja, daar kreeg ik les over op de lagere school. Als ik dan in de regen naar huis fietste dacht ik: thuis mn haren maar wassen want misschien zit er nu wel allemaal zure regen in m'n haar.Bezorgd schreef:Kennen jullie die hype rond zure regen nog?
Alleen blijkt zure regen een hoax te zijn. Wetenschappers die destijds tegengeluid gaven werden genegeerd.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b50d85e4/
In 1985 werd er door de Deutsche Bundespost een postzegel aan gewijd:CvdW schreef:https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... Zure-regenBezorgd schreef:Kennen jullie die hype rond zure regen nog?
https://www.google.com/search?q=briefma ... 69&bih=613
Een van mijn ooms, was daarin heel nuchter, die geloofde toen helemaal niets van deze alarmerende berichten...
Maar nu is het vanzelf ook weer niet zo dat er helemaal niets aan de hand is, want het is waar dat heel veel bossen ziek zijn. Dus denken: Het valt wel mee, dat is ook onszelf een beetje voor de gek houden.
Overigens... er was al eerder alarm: Eind jaren 60 begin jaren 70 deed de Club van Rome van zich horen. Maar dat werd weggewuifd als een hobby van een groepje linkse hobbyisten.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 23 jun 2022, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit begrepen dat zure regen niet meer bestaat. Bron?
1. Mijn geheugenDDD schreef:Nooit begrepen dat zure regen niet meer bestaat. Bron?
2. Postzegel van West-Duitsland,
3. en kijk eens verder dan uw neus lang is, er bestaat ook nog zoiets als digibron.