Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022
- FlyingEagle
Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022
Het hele project gaat jaren duren en als ik alle voorbehouden lees dan zie ik er niet veel in.
Doe ik ook, maar soms is mijn verwondering te groot om onuitgesproken te blijven.FlyingEagle schreef: Waarom hier dan niet?
De uitspraken van ds. Van Heteren in RD van vandaag geven niet veel hoop.FlyingEagle schreef:Het hele project gaat jaren duren en als ik alle voorbehouden lees dan zie ik er niet veel in.
-
Wat wordt er door hem gezegd?Silo schreef:De uitspraken van ds. Van Heteren in RD van vandaag geven niet veel hoop.FlyingEagle schreef:Het hele project gaat jaren duren en als ik alle voorbehouden lees dan zie ik er niet veel in.
Sowieso dat het een project wordt van jaren i.p.v. maanden. En dat er nog gesprekken moeten gevoerd worden, leescommissies in het leven geroepen worden en dat het stil heeft gelegen door corona.Geytenbeekje schreef:Wat wordt er door hem gezegd?Silo schreef:De uitspraken van ds. Van Heteren in RD van vandaag geven niet veel hoop.FlyingEagle schreef:Het hele project gaat jaren duren en als ik alle voorbehouden lees dan zie ik er niet veel in.
-
Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
-
Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
Los van de context: deze gaat bij m'n quote-verzameling!Ambtenaar schreef:Doe ik ook, maar soms is mijn verwondering te groot om onuitgesproken te blijven.FlyingEagle schreef: Waarom hier dan niet?

Het is niet altijd fraai om der en des te vervangen. In die gevallen kun je het beter laten staan.Geytenbeekje schreef:Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
Dat zag je in de zogenaamde "Tukker-Bijbel". Het geeft een heel onwerkelijk kunstmatige taal.Posthoorn schreef:Het is niet altijd fraai om der en des te vervangen. In die gevallen kun je het beter laten staan.Geytenbeekje schreef:Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA- schreef:Dat zag je in de zogenaamde "Tukker-Bijbel". Het geeft een heel onwerkelijk kunstmatige taal. Dat is geen taal waarin ooit gesproken of geschreven is, maar een kunstmatige 'oude taal'.Posthoorn schreef:Het is niet altijd fraai om der en des te vervangen. In die gevallen kun je het beter laten staan.Geytenbeekje schreef:Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
Let eens op hoe vaak je dan 'van de' enz. leest. Het wordt daardoor een erg onwerkelijke taal.
De SV is natuurlijk een soort van nedergrieks. Dat is ook nooit op die manier gesproken.
-
Dan ben ik wel benieuwd in welke gevallen het niet verstandig is.Posthoorn schreef:Het is niet altijd fraai om der en des te vervangen. In die gevallen kun je het beter laten staan.Geytenbeekje schreef:Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.
Maar wel vormend geweest voor het Nederland. Het lijkt me een illusie om nog te denken dat een nieuwe Bijbeltekst taalvormend zal zijn.Herman schreef:De SV is natuurlijk een soort van nedergrieks. Dat is ook nooit op die manier gesproken.
Heb je de "Statenvertaling 1977" wel eens gelezen? Daar zie je het resultaat.Geytenbeekje schreef:Dan ben ik wel benieuwd in welke gevallen het niet verstandig is.Posthoorn schreef:Het is niet altijd fraai om der en des te vervangen. In die gevallen kun je het beter laten staan.Geytenbeekje schreef:Die woorden zijn toch juist het makkelijkst te vervangen?Emma de Jong schreef:Het lijkt erop dat 'der' en 'des' enzo niet vervangen worden.