Tiberius schreef:[
Dat, inderdaad.
Plus dat ik het niet plezierig vind om voor- of tegenstander te moeten zijn. Ik ken (en waardeer) zowel Hans als Bram vrij goed, als mens, daarom vind ik het niet plezierig om hen in Nieuwsuur tegenover elkaar te zien staan en moreel een keuze te moeten maken.
Het liefst zag ik hen op dit onderwerp op één lijn. Of liever gezegd: zoek ik een muizengaatje om voor en tegen op één lijn te krijgen.
Bovendien zijn er veel belangrijker dingen om mee in het nieuws te komen tussen Hemelvaartsdag en Pinksteren, zeker in een totaal seculiere omgeving als hier.
Waarom vind je het zo lastig om hier positie in te bepalen?
En het gaat er toch helemaal niet om of we iemand graag mogen? Misschien was Darwin ook wel een heel plezierig mens.
Ik denk dat je ook inhoud en persoon moet scheiden.
Het gevaar dat ik in jouw posting lees, en wat ik meer zie om me heen. Om de vrede wil proberen we het te bagatelliseren. Maar waar houdt het dan op?
Vrouw in ambt is dan geen hoofdzaak. Schepping en evolutie moeten we dan ook maar niet te zwaar oppakken. Homoseksuele praxis moeten we maar cultuur gebonden zien. Want ja, die seculiere omgeving. Er zijn toch veel belangrijkere zaken? Maar een volgende stap kan dan zijn om de wonderen die tegen de natuurwetten ingaan ook maar wat te nuanceren.
Wat ik in deze discussies mis is het radicale christendom. Staan voor de waarheid van Gods Woord. Ook al gaat het tegen alles in. En dat gaat het. Dat is ook voorzegt. Het zal een steeds kleiner 'kuddeke' worden dat zich niet wil aanpassen aan het schema van deze wereld.