Lastig hè, die dubbele ontkenningenTiberius schreef: Ondanks zijn goede intenties om er voor iedere Nunspeter te zijn, vinden mensen alleen al vanwege het feit dat hij 'van de zwartekousenkerk is', dat hij niet ongeschikt is voor burgemeester.

Lastig hè, die dubbele ontkenningenTiberius schreef: Ondanks zijn goede intenties om er voor iedere Nunspeter te zijn, vinden mensen alleen al vanwege het feit dat hij 'van de zwartekousenkerk is', dat hij niet ongeschikt is voor burgemeester.
Ja, ja.Hendrikus schreef:Lastig hè, die dubbele ontkenningenTiberius schreef: Ondanks zijn goede intenties om er voor iedere Nunspeter te zijn, vinden mensen alleen al vanwege het feit dat hij 'van de zwartekousenkerk is', dat hij niet ongeschikt is voor burgemeester.
DDD schreef:Ik denk dat hij wel uitlatingen heeft gedaan die in een gepolariseerd debat voor een burgemeester erg onverstandig zijn.
Ik weet ook niet wat de reden is dat hij vertrekt, maar ik vond het geen mooi interview. Eerder teleurstellend. Maar goed, het kan gebeuren dat iemand niet helemaal op zijn plek is en dat is prima.
Wat vind jij er dieptriest aan? Dat zijn nogal grote woorden.Tiberius schreef:Ok vanuit de punt misschien heb je misschien gelijk.
Ik ken Breunis persoonlijk, dus dat scheelt misschien. Ik vind het een dieptriest interview.
Als je zijn positie goed tot je door laat dringen, dan kan je eigenlijk de conclusie trekken dat er weinig ruimte (meer) is voor een burgemeester van SGP-huize. Ondanks zijn goede intenties om er voor iedere Nunspeter te zijn, vinden mensen alleen al vanwege het feit dat hij 'van de zwartekousenkerk is', dat hij niet ongeschikt is voor burgemeester.
Terecht punt, dat is heel moeilijk, tegelijk is het ook een opgave om te verbinden.-DIA- schreef:Kan iemand die voluit de reformatorische leer in de praktijk wenst te brengen eigenlijk wel burgemeester zijn?
Dan moeten we immers boven te partijen staan, en op grond van Gods Woord kan dat immers niet altijd?
Nee, dat is bijna niet mogelijk. Wat in mindere mate ook zo voor wethouders is. En voor raadsleden die binnen een coalitie mee willen besturen.-DIA- schreef:Kan iemand die voluit de reformatorische leer in de praktijk wenst te brengen eigenlijk wel burgemeester zijn?
Dan moeten we immers boven te partijen staan, en op grond van Gods Woord kan dat immers niet altijd?
Zeker, maar voor hen is eenvoudiger om een minderheidsstandpunt in te nemen.DDD schreef:Raadsleden buiten de coalitie zijn toch evenzeer verantwoordelijk?
Het inkijkje in zijn gedachten en overwegingen vind ik mooi. Ik waardeer het als iemand daar zo open over is en zich kwetsbaar opstelt door het te delen. Dat gebeurt niet zo vaak in refo-nederland dus ik vind het mooi als iemand de juiste woorden weet te vinden om dat eerlijk te verwoorden.Tiberius schreef:Wat vinden jullie er mooi aan?Forummer schreef:Klopt, zonder betaalmuur. Mooi artikel inderdaad.HersteldHervormd schreef:Mooi stukje in het RD over de burgermeester van Nunspeet.
Ik denk zonder betaalmuur?
https://www.rd.nl/artikel/976992-vertre ... 2g-plannen