Hoed in eredienst?

Willem87

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Willem87 »

merel schreef:Zegt degene die nogal een grote broek aantrekt door vrouwen die make up dragen en het haar kleuren te veroordelen. En dat zijn slechts twee punten uit het rijtje dat je opnoemt ;)
De gevaren en het grensoverschrijdend gedrag komt vaak door grensopzoekend gedrag.
Haar verven is heus niet goed voor het haar. Wie wil er nou haaruitval? En paars of rood haar enz?
En make up kan verstopping in de poriën geven.
Dat is juist een goede waarschuwing. Veroordelen is een groot woord.
Veroordelen madam? neuh
Zeg maar gewoon Willem.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Willem87 schreef:
merel schreef:Zegt degene die nogal een grote broek aantrekt door vrouwen die make up dragen en het haar kleuren te veroordelen. En dat zijn slechts twee punten uit het rijtje dat je opnoemt ;)
De gevaren en het grensoverschrijdend gedrag komt vaak door grensopzoekend gedrag.
Haar verven is heus niet goed voor het haar. Wie wil er nou haaruitval? En paars of rood haar enz?
En make up kan verstopping in de poriën geven.
Dat is juist een goede waarschuwing. Veroordelen is een groot woord.
Veroordelen madam? neuh
Eerder noemde je geverfd haar wereldgelijkvormig. Daarin zit een veroordeling.
Haaruitval en verstopping van de poriën is van een compleet andere orde, in in een theologische discussie niet relevant (en bovendien niet waar).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Vinden jullie geverfd haar wereldgelijkvormig?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Willem87 schreef:Veroordelen madam? neuh
Respect a.u.b. richting je medeforummers.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:Vinden jullie geverfd haar wereldgelijkvormig?
Ik niet.
Ik laat het grijs worden, maar dat is omdat ik ergens denk dat het goed voor me is om me te realiseren dat ik ouder word. Iets met eindigheid zien als ik in de spiegel kijk. Bovendien vind ik verven een gedoe, en staat het vaak niet eens zo goed. Op je 75e nog ravenzwarte lokken hebben klopt niet bij je gezicht. Overigens ben ik nog geen 75.
Ooit zat ik in een kapsalon waar alle kapsters tegelijk zich met mijn grijzende haar gingen bemoeien. Belachelijk dat ik het grijs liet worden, veel te jong, kies een leuk kleurtje enzovoorts. Het leuke kleurtje dat ze zonder uitzondering alle vijf gekozen hadden, was - jawel - grijs.
Wanneer iets wereldgelijkvormig is, weet ik niet. Er zijn zoveel dingen die de wereld hetzelfde doet als een christen. Brood eten, tandenpoetsen, enz enz enz. Zijn die dingen allemaal fout? Ik probeer daarom de zaken maar op zichzelf te waarderen en te beoordelen.
Terri

Bericht door Terri »

Was in mijn jeugd absoluut zo. Ik merk dat ik het nog altijd lastig vind. Hoorde in het rijtje thuis van: rode gelakte nagels, lippenstift, kort geknipte haren en oorbellen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Terri schreef:
Was in mijn jeugd absoluut zo. Ik merk dat ik het nog altijd lastig vind. Hoorde in het rijtje thuis van: rode gelakte nagels, lippenstift, kort geknipte haren en oorbellen.
Ergens herkenbaar, enfin er zijn inmiddels zoveel andere zaken de gezindte ingeslopen die mijns inziens veel meer in het hokje wereldgelijkvormig passen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Henk J

Bericht door Henk J »

Zita schreef:Weet iemand een (actuele) preek over de verhouding man/vrouw?
Ik kan mij niet herinneren dat over die teksten gepreekt wordt. Tegelijkertijd is het wel iets wat echt lastig wordt gevonden om invulling te geven.
Morgen preekt ds. Klaassen hierover in de middagdienst, de dienst is o.a. te zien in via YT.
CvdW

Bericht door CvdW »

pierre27 schreef:
Terri schreef:
Ergens herkenbaar, enfin er zijn inmiddels zoveel andere zaken de gezindte ingeslopen die mijns inziens veel meer in het hokje wereldgelijkvormig passen.
Hierin herken ik de afglijdende schaal. Het begint met kleine dingetjes en er komt steeds meer bij. Haar verven betekent eenvoudig dat je het niet eens bent met je Maker.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
pierre27 schreef:
Terri schreef:
Hierin herken ik de afglijdende schaal. Het begint met kleine dingetjes en er komt steeds meer bij. Haar verven betekent eenvoudig dat je het niet eens bent met je Maker.
En een bril en gehoorapparaat?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Zeeuw schreef:En een bril en gehoorapparaat?
Dat zou ik in een andere categorie plaatsen. De voorgenoemde zaken gaan puur om het uiterlijk. De zaken die jij noemt zijn medisch van aard.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:En een bril en gehoorapparaat?
Dat zou ik in een andere categorie plaatsen. De voorgenoemde zaken gaan puur om het uiterlijk. De zaken die jij noemt zijn medisch van aard.
Toch, als je dit argument door wil voeren, kan het niet willen ondergaan van een ingreep die niet levensbedreigend is, de ultieme consquentie zijn. Ik ga er vanuit dat CvdW zich nog nooit geschoren heeft bv. Anders moet je het argument ‘niet eens met je maker’ niet gebruiken naar anderen.
merel

Bericht door merel »

Nee, absoluut niet. Wel vind ik dat weinig kappers het haar goed kunnen verven. De haarverf uit een pakje vind ik helemaal verschrikkelijk. Ik verf het zelf niet, maar ik ben ook nog niet zo grijs. Daarnaast heb ik ook niet echt Nederlands haar. Grijze haren tussendoor geven daardoor niet gelijk een 'grijze muis' effect. Mocht ik grijzer worden, zal ik mij waarschijnlijk ook wat zwaarder op gaan maken en/of wenkbrauwen gaan verven.
CvdW schreef:
pierre27 schreef:
Terri schreef:
Benen en oksels scheren zijn dan ook uit den boze? De bikinilijn benoem ik dan nog maar niet :D
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

CvdW schreef:
pierre27 schreef:
Terri schreef:
Je bedoelt dat wanneer jij je haar verft je dit doet omdat je het niet eens bent met je Maker. Dat wil niet zeggen dat dit bij anderen ook het geval is.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wat voor kleur haar hebben jullie eigenlijk? Ik lichtbruin. Ik heb wel eens gehoord dat bruine/zwarte haren van origine bijna niet voorkwamen in de Lage Landen. (donker)blond en rood was het standaard. De donkere haarkleur is afkomstig uit Zuid-Europa en volgens de theorie zijn dit cadeautjes van de Romeinen en Spanjaarden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie