Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt'Piet Puk schreef:Kennen jullie deze al?
Een kerkenraadslid wilde het beroep kenbaar maken bij de beroepen predikant en belde de predikant op en zei: Dominee, onze gemeente heeft een beroep op u uitgebracht. Antwoord van de predikant: 'Bedankt voor uw beroep'. Kerkenraadslid: Zo snel al? U krijgt 3 weken om te beslissen.

Overigens schiet me nu iets te binnen dat ik altijd vreselijk vind klinken. Als iemand (om wat voor reden dan ook) een roeping tot ouderling/diaken niet kan aannemen, schrijft men in de kerkbode wel eens: 'X heeft gemeend voor dit beroep te moeten bedanken'. Het klinkt mij in de oren alsof je die persoon een schop na geeft. Ervaren meer mensen dat zo?
Die zin zie ik nooit staan in het kerkblad bij ons, maar ik snap wat je bedoeld. Het is niet erg vriendelijk.Gerrit35 schreef:Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt'Piet Puk schreef:Kennen jullie deze al?
Een kerkenraadslid wilde het beroep kenbaar maken bij de beroepen predikant en belde de predikant op en zei: Dominee, onze gemeente heeft een beroep op u uitgebracht. Antwoord van de predikant: 'Bedankt voor uw beroep'. Kerkenraadslid: Zo snel al? U krijgt 3 weken om te beslissen.![]()
Overigens schiet me nu iets te binnen dat ik altijd vreselijk vind klinken. Als iemand (om wat voor reden dan ook) een roeping tot ouderling/diaken niet kan aannemen, schrijft men in de kerkbode wel eens: 'X heeft gemeend voor dit beroep te moeten bedanken'. Het klinkt mij in de oren alsof je die persoon een schop na geeft. Ervaren meer mensen dat zo?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
Mee eens, ik vind dat ook geen fraaie wijze van formuleren.Gerrit35 schreef: Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt'![]()
Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)HersteldHervormd schreef:Zitten er überhaupt dominees op het forum?Piet Puk schreef:Als de dominee op Refoforum zit wel!Chrisje72 schreef:Weet 'ie het zelf al?Mistig schreef: Gekozen: Ds. Labee.
In onze gemeente word gezegd dat genoemde kandidaten hun verkiezing niet hebben aanvaard.Henk J schreef:Mee eens, ik vind dat ook geen fraaie wijze van formuleren.Gerrit35 schreef: Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt' :D
In onze gemeente word gezegd dat genoemde kandidaten hun verkiezing niet hebben aanvaard.Henk J schreef:Mee eens, ik vind dat ook geen fraaie wijze van formuleren.Gerrit35 schreef: Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt' :D
-
Wat is zijn Nick?Piet Puk schreef: Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Niet vissen. En verder gewoon even zoeken.HersteldHervormd schreef:Wat is zijn Nick?Piet Puk schreef: Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)
- Niet meer zo actief -
Ds. IJsselstein zit niet onder de nickname: 'Niet vissen'Mannetje schreef:Niet vissen. En verder gewoon even zoeken.HersteldHervormd schreef:Wat is zijn Nick?Piet Puk schreef: Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)
Piet Puk schreef:Ds. IJsselstein zit niet onder de nickname: 'Niet vissen'Mannetje schreef:Niet vissen. En verder gewoon even zoeken.HersteldHervormd schreef:Wat is zijn Nick?Piet Puk schreef: Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)

- Niet meer zo actief -
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]
Bij ons: die en die had helaas geen vrijmoedigheid om zijn verkiezing aan te nemen.Piet Puk schreef:In onze gemeente word gezegd dat genoemde kandidaten hun verkiezing niet hebben aanvaard.Henk J schreef:Mee eens, ik vind dat ook geen fraaie wijze van formuleren.Gerrit35 schreef: Om misverstanden te voorkomen zouden we eigenlijk 'afgewezen' moeten gebruiken i.p.v. 'bedankt'![]()
- J.C. Philpot
Dan had ik eerder "wel vissen" verwacht.Piet Puk schreef:Ds. IJsselstein zit niet onder de nickname: 'Niet vissen'
https://storage.pubble.nl/9ed0159c/cont ... --1411.jpg
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Even serieus, is hij nog een actief forummer?Piet Puk schreef:Ds. IJsselstein zit niet onder de nickname: 'Niet vissen'Mannetje schreef:Niet vissen. En verder gewoon even zoeken.HersteldHervormd schreef:Wat is zijn Nick?Piet Puk schreef: Ja, in ieder geval ds. J. IJsselstein(GG)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
NIET vissen, heel serieus!HersteldHervormd schreef:
Even serieus, is hij nog een actief forummer?
- Niet meer zo actief -