Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Bedoel je echt 'iemand' of 'GG-lid'?
Als jij het weet, mag je dat gerust melden. Dus ik hou het bij 'iemand'.Tiberius schreef:Bedoel je echt 'iemand' of 'GG-lid'?
Ds. Al-Chalabi heeft bedankt voor het beroep.Piet Puk schreef:Ik zie dat ds. M.T. Al-Chalabi nog niet beslist heeft voor Oosterland, terwijl dit vorige week donderdag al had moeten gebeuren volgens gergeminfo.nl. Weet iemand of er uitstel is aangevraagd?
Het helpt wel een oproep of RF
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
- Verbannen
Ja. Ik ben wel benieuwd of @Mistig iets kan vertellen over het gewijzigde tweetal in zijn gemeente.Bruna schreef:Het helpt wel een oproep of RF
-
- Verbannen
Kijk, dat helpt ook.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik ben wel benieuwd of @Mistig iets kan vertellen over het gewijzigde tweetal in zijn gemeente.Bruna schreef:Het helpt wel een oproep of RF
Ik heb niets verteld.GerefGemeente-lid schreef:Kijk, dat helpt ook.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik ben wel benieuwd of @Mistig iets kan vertellen over het gewijzigde tweetal in zijn gemeente.Bruna schreef:Het helpt wel een oproep of RF
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
Maar ik weet het inmiddels wel. En daar ging het uiteraard om.Mistig schreef:Ik heb niets verteld.GerefGemeente-lid schreef:Kijk, dat helpt ook.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Ik ben wel benieuwd of @Mistig iets kan vertellen over het gewijzigde tweetal in zijn gemeente.Bruna schreef:Het helpt wel een oproep of RF
Verrassend hoor.
Nou, zeg dat. Laten we hopen dat dat goed afloopt.
Dat zag zeker niemand aankomen?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Iets met geschiedenis en herhalen.
Ik begrijp het wel, dit was november '21:Bezorgd schreef:Iets met geschiedenis en herhalen.
Mistig schreef:Gisteren een mooie preek van Ds. J.M.D. de Heer op Dankdag.
Ja, het was ook scherp en eerlijk, maar zo dicht bij het Woord.
Alles was onderbouwd en praktisch voor jongeren en ouderen.
Naar aanleiding van de geschiedenis van Hizkia werd er een dankdagpreek gehouden.
Ook nog iets over dat we niet mogen roemen in de predikant. Nee, we roemen de Heere over de woorden die Hij spreekt, door de predikant heen. Christus stond centraal gisteren. Dat is eigenlijk altijd, maar de ene keer wordt dat zo anders beleefd dan de andere keer.
Nee, en met de huidige kerkenraad begrijp ik het nog minder.Erik1960 schreef:Dat zag zeker niemand aankomen?
Maar, wat @Ad Anker schrijft is ook wel waar.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zolang een kerkenraad goed functioneert, kan er veel.
Kennen jullie deze al?
Een kerkenraadslid wilde het beroep kenbaar maken bij de beroepen predikant en belde de predikant op en zei: Dominee, onze gemeente heeft een beroep op u uitgebracht. Antwoord van de predikant: 'Bedankt voor uw beroep'. Kerkenraadslid: Zo snel al? U krijgt 3 weken om te beslissen.
Een kerkenraadslid wilde het beroep kenbaar maken bij de beroepen predikant en belde de predikant op en zei: Dominee, onze gemeente heeft een beroep op u uitgebracht. Antwoord van de predikant: 'Bedankt voor uw beroep'. Kerkenraadslid: Zo snel al? U krijgt 3 weken om te beslissen.