Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een geheel nieuw tweetal moet komen. De andere kandidaat heeft immers ook een lopend beroep.Mistig schreef:Vijf jaar geleden in juni namen broeder Huisman en broeder De Kok op dezelfde dag een beroep aan. Die avond was er vergadering. Zij stonden beiden op tweetal. Toen kwam er een nieuw tweetal, waaruit de dominee het beroep aannam.
Overigens heeft de kerkenraad nu anderhalve week de tijd om een nieuw tweetal te stellen.
Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Als dat beroep wordt aangenomen is de classis wel blij denk ik.GerefGemeente-lid schreef:Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een geheel nieuw tweetal moet komen. De andere kandidaat heeft immers ook een lopend beroep.Mistig schreef:Vijf jaar geleden in juni namen broeder Huisman en broeder De Kok op dezelfde dag een beroep aan. Die avond was er vergadering. Zij stonden beiden op tweetal. Toen kwam er een nieuw tweetal, waaruit de dominee het beroep aannam.
Overigens heeft de kerkenraad nu anderhalve week de tijd om een nieuw tweetal te stellen.
Overigens wordt het wel lastig; er valt niet zoveel te kiezen. Het is niet voor niets dat Ds. Huisman voor de tweede keer in korte tijd is gekandideerd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Verbannen
De keuze is reuze. Misschien wordt het wel hetzelfde tweetal als van de gemeente waar de andere kandidaat nu een beroep van heeft of een kandidaat die de andere twee gemeenten hebben die ds. Huisman ook hadden gekandideerd.Mistig schreef:Als dat beroep wordt aangenomen is de classis wel blij denk ik.GerefGemeente-lid schreef:Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een geheel nieuw tweetal moet komen. De andere kandidaat heeft immers ook een lopend beroep.Mistig schreef:Vijf jaar geleden in juni namen broeder Huisman en broeder De Kok op dezelfde dag een beroep aan. Die avond was er vergadering. Zij stonden beiden op tweetal. Toen kwam er een nieuw tweetal, waaruit de dominee het beroep aannam.
Overigens wordt het wel lastig; er valt niet zoveel te kiezen. Het is niet voor niets dat Ds. Huisman voor de tweede keer in korte tijd is gekandideerd.
En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
Goed idee!GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zo reuze is de keuze niet. Er zijn rond de 46 beroepbare predikanten. Vallen er al een vijftal af vanwege alleen Engels kunnen spreken (denk ik). Er vallen er nog veel meer af vanwege de hoge leeftijd. Menselijkerwijs gesproken nemen die geen beroep meer aan. Dan houd je nog een groep over waarvan niet iedere predikant qua ligging bij de gemeente past. Dus wordt de groep weer kleiner. Zoveel keuze is er dan niet meer.
Mannetje schreef:...
Daar ging het juist over...

Het kan, maar het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat huisman als CGK'er zijn naam gaat vernoemen naar een predikant uit de GG. En als dat al zo zou zijn klopt jouw redenering nog steeds niet. Want huisman is nou eenmaal ook zijn forumnaam. En wat hij met zijn post wilde zeggen (denk ik) is:GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij verwijst de forumnaam van @huisman naar een andere predikant uit de GG die ook zo heette. Of ben ik nu abuis?Simon0612 schreef:Haha ik dacht al wel in deze trant want de 2e huisman stond zonder hoofdletter, evenals huisman zijn forumnaam zelf
Ds. Huisman gaat naar Ede en daar is CGK'er Huisman (dus de forummer) ook blij mee.
-
- Verbannen
Zeker. Ik heb altijd goeie ideeën.Mistig schreef:Goed idee!GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.

-
- Verbannen
Het is dat je het zelf zegt...Floppy schreef:Mannetje schreef:...
Daar ging het juist over...![]()
dat krijg je als je te lui bent om ver genoeg terug te lezen in een topic.
Daarnaast: je kon toch op je klompen aanvoelen dat 2 aangenomen beroepen in de GG binnen 1 uur, voor activiteit zouden zorgen op het forum, de broeders en zusters hier een beetje kennende?

- FlyingEagle
Zou Ds. Huisman nu consulent van Ermelo worden vraag ik me zo ineens af.GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
-
Waar was ds Joosse consulent van? Ik hoorde ook dat jullie een hele betrokken gemeente zijn, wellicht speelt dat ook wel iets mee.FlyingEagle schreef:Zou Ds. Huisman nu consulent van Ermelo worden vraag ik me zo ineens af.GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
-
- Verbannen
Dat lijkt me wel aannemelijk.FlyingEagle schreef:Zou Ds. Huisman nu consulent van Ermelo worden vraag ik me zo ineens af.GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
Ik zat me meer af te vragen wie zijn bevestiger wordt. De consulent van Ermelo zeker?
Dat kan de vorige predikant, ds. Joosse, toch gewoon doen?GerefGemeente-lid schreef:Dat lijkt me wel aannemelijk.FlyingEagle schreef:Zou Ds. Huisman nu consulent van Ermelo worden vraag ik me zo ineens af.GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.
Ik zat me meer af te vragen wie zijn bevestiger wordt. De consulent van Ermelo zeker?
- FlyingEagle
Of ds. Labee, die is immers jaren onze consulent geweest
Ds. F. Mulder is de consulent van Ermelo (die afgelopen zondag onverwachts 2x voorging in Ermelo overigens)GerefGemeente-lid schreef:Dat lijkt me wel aannemelijk.FlyingEagle schreef:Zou Ds. Huisman nu consulent van Ermelo worden vraag ik me zo ineens af.GerefGemeente-lid schreef: En je kunt ook net als Ede de consulent beroepen.