In een ander topic is deze vraag opgeworpen. Het lijkt mij zinvol hierover verder na te denken.HersteldHervormd schreef:Een volle geopenbaarde Christus voor een schuldige zondaar die op eigen grond niks meer verdient dan de dood. En dat de Heere dit nou aan een ieder wil schenken en dit ook vaststaat in de beloftes. De Heere belooft dus dit te schenken aan hen die dit nederig aan Hem vragen.Floppy schreef:Hoe zou je het "echt hervormde" kunnen omschrijven? Als ex-GG-er voel ik wel een beetje aan waar 'm dat in zit, maar ik zou het zo 1 2 3 niet onder woorden kunnen brengen.HersteldHervormd schreef:... echt ouderwets Hervormd...
De vraag naar wat de hervormde identiteit is, is hier vaker aan de orde geweest, maar ik kan dat topic niet vinden.
Wat mij betreft is het eerste antwoord veel te beperkt. Er wordt gevraagd naar een cultuur, en er wordt een belijdend antwoord over de prediking gegeven.
In Zicht op de Kerk is daar over gepubliceerd in 2021. Dat kan je in digibron nalezen: https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 001_CID001