Beroepingswerk discussie [7]

refo

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Ik zie dat ds Baan is beroepen. Dat ligt toch voor de hand bij zo'n tweetal?
Mistig

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mistig »

TSD schreef:
pierre27 schreef:
Mistig schreef: Jantje is er altijd heel goed in om hele stellige uitspraken te doen. Vooral als dit in het voordeel van de GG is.
Je bedoelde GerefGemeente-lid.
Mistig is er altijd heel goed in om op gepaste momenten GerefGemeente-lid opeens Jantje te noemen :D en zo komen de stokpaartjes toch weer bovendrijven :huhu
:haha
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Job

Bericht door Job »

Zelf leek me de suggestie ook erg wonderlijk en verder ook totaal niet interessant maar gezien de stelligheid van GG-Lid en omdat hij/zij daarna beweerde geen idee te hebben wat de uitkomst was, was ik toch even benieuwd naar het eerdere zeker weten. Want als je het één zo zeker weet (een consistoriegeheim) , mag ik veronderstellen dat hij of zij de uitkomst ook wel als één vd eersten zou weten.

Of het wel of niet politiek geinspireerd was wil ik helemaal niet weten en als ik het al wist, geloofde ik het niet. Het is gewoon een biddend samengesteld tweetal. Punt. Meer hoeven we niet te weten.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Job schreef:Zelf leek me de suggestie ook erg wonderlijk en verder ook totaal niet interessant maar gezien de stelligheid van GG-Lid en omdat hij/zij daarna beweerde geen idee te hebben wat de uitkomst was, was ik toch even benieuwd naar het eerdere zeker weten. Want als je het één zo zeker weet (een consistoriegeheim) , mag ik veronderstellen dat hij of zij de uitkomst ook wel als één vd eersten zou weten.

Of het wel of niet politiek geinspireerd was wil ik helemaal niet weten en als ik het al wist, geloofde ik het niet. Het is gewoon een biddend samengesteld tweetal. Punt. Meer hoeven we niet te weten.
Zwartgedrukte is ook een consistoriegeheim, dus hoe weet jij dat? :?
Job

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

Piet Puk schreef:
Job schreef:Zelf leek me de suggestie ook erg wonderlijk en verder ook totaal niet interessant maar gezien de stelligheid van GG-Lid en omdat hij/zij daarna beweerde geen idee te hebben wat de uitkomst was, was ik toch even benieuwd naar het eerdere zeker weten. Want als je het één zo zeker weet (een consistoriegeheim) , mag ik veronderstellen dat hij of zij de uitkomst ook wel als één vd eersten zou weten.

Zwartgedrukte is ook een consistoriegeheim, dus hoe weet jij dat? :?
Haha. Daar wil ik vanuit gaan. Anders gaat m'n wereldbeeld op dat punt ook nog ondersteboven.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het gebeurt niet zo vaak dat een dienende predikant in de GG 6 beroepen tegelijkertijd ontvangt, maar bij ds. D. de Wit te Borssele is dit momenteel wel het geval: Capelle aan den IJssel-West, Kesteren, 's-Gravenzande, Sint Annaland, Stolwijk en Zwolle.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zo, dat is bijzonder.
refo

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:Het gebeurt niet zo vaak dat een dienende predikant in de GG 6 beroepen tegelijkertijd ontvangt, maar bij ds. D. de Wit te Borssele is dit momenteel wel het geval: Capelle aan den IJssel-West, Kesteren, 's-Gravenzande, Sint Annaland, Stolwijk en Zwolle.
Niet tegelijk, maar wel in een maand.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Het gebeurt niet zo vaak dat een dienende predikant in de GG 6 beroepen tegelijkertijd ontvangt, maar bij ds. D. de Wit te Borssele is dit momenteel wel het geval: Capelle aan den IJssel-West, Kesteren, 's-Gravenzande, Sint Annaland, Stolwijk en Zwolle.
Ja, dat bedoel ik. 6 beroepen die tegelijk 'lopen'. Mogelijk komt er nog een 7de beroep bij.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ds. D.E. van der Kieft te Urk heeft nu 9 'lopende' beroepen. Maar goed dat is GGiN, misschien wat minder interessant...
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Dat kun je die mensen toch niet aandoen..
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Bezorgd schreef:Dat kun je die mensen toch niet aandoen..
Vraagt om een goede beroepingswerkadministratie. Maar zonder gein: het is wel bijzonder dat dit in de GGiN gebeurd. Er kunnen namelijk nog beroepen richting Alblasserdam, Leerdam, Gouda, Barneveld...
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:Dat kun je die mensen toch niet aandoen..
Je hoort ook nog weleens dat ze het vaak al weten voordat ze het beroep krijgen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik geloof heus in roeping maar ik geloof ook dat er véél naar andere zaken word gekeken.
Anders zouden kleinere onbekende gemeenten ook weleens een eigen predikant krijgen en zouden grote gemeenten echt niet altijd en ook weer heel snel na een vertrokken predikant altijd weer een predikant krijgen.
Gelukkig gebeuren er ook wonderen en onverwachte dingen en door ons nooit gedachte of verwachte dingen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mistig

Bericht door Mistig »

GerefGemeente-lid schreef:
refo schreef:
Ja, dat bedoel ik. 6 beroepen die tegelijk 'lopen'. Mogelijk komt er nog een 7de beroep bij.
Toch apart. Zeker omdat er aan de rechterkant van de GG momenteel genoeg te beroepen valt.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie