Hetzelfde geldt voor de Europese leden van de NAVO. Die hebben ook geen conventionele krijgsmacht meer over, waardoor je snel bovenaan de escalatieladder bent.DDD schreef:https://www.trouw.nl/opinie/ja-rusland- ... ~b77b5972/
Een interessante analyse. Ik kan het ook wel volgen. Jammer dat hij niet pleit voor toetreding van Rusland tot de Europese Unie. Dat lijkt mij op lange termijn de beste oplossing. Al is daarvoor nog een lange weg te gaan.
Dat is is minder verbazingwekkend dan jij doet voorkomen. Het scheelt namelijk Russische slachtoffers en daarmee dempt hij het ongenoegen in eigen land.Het verbaast mij trouwens dat de Europese defensie-experts zo weinig verstand hebben van het Russische leger. Nu gaat Poetin al soldaten halen in Syrië. Dat is toch best verbazend, voor een buitenstaander dan. Ik begrijp dat hij liever Syriërs laat overlijden dan Russen, maar dan nog.
En ik weet niet welke Europese defensie-experts jij beluistert of leest, maar ik degene die ik beluister en lees zijn vrij accuraat in hun voorspellingen en duidingen.