Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]

jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Ik heb net het nieuwste boek gelezen van Prof. dr. A. van de Beek Hier beneden is het niet . Een boekje van 128 pagina's, je leest het in één adem uit.
Het is indringend, ik ben er van onder de indruk.
Zaterdagavond waren Van der Graaf, Van Middelkoop en Ouweneel er in Deze Week - EO niet zo bijzonder lovend over....

Met name Van de Beek's leer over de schepping. Is ook niet zó reformatorisch, volgens mij.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Oorspronkelijk gepost door WSO
gaan d'r nog boekliefhebbers naar de bcb beurs morgen?
Ja, Paralleleditie NBV gekocht en het boek van Hobrink. Zie onder.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Dat heb ik ook gehoord. Van Middelkoop was uiterst negatief, Ouweneel iets minder, Van der Graaf vond ik positief.
Dat Middelkoop negatief is vind ik nu ik het boek gelezen heb verklaarbaar.
Van de Beek rekent af met het gedachtengoed van Kuyper. Ik vind dat hij heel zinnige dingen zegt over onze samenleving, ook over de gemeenten en kerken van ons in het bijzonder.
Koop het en lees voor slechts € 12.50

[Aangepast op 19/9/05 door Toeschouwer]
MS

Bericht door MS »

De volgende boeken heb ik op mijn verlanglijst staan:

De strijd tussen vlees en Geest

Christopher Love

en

Weldadigheden van een Verbonds-God

John Warburton

Goede keuzes??
Billy

Bericht door Billy »

Wie heeft het boek van Rita Katz gelezen:

De terroristenjaagster

indrukwekkend en bijzonder boek.

Ik ben er zaterdagavond in begonnen.

AANRADER! voor geinteresseerde in moslimterrorisme en de bestrijding ervan.

zie info:

Het ware verhaal van een vrouw die infiltreert in radicaal islamitische groeperingen

De terroristenjaagster is het uitzonderlijke verhaal van een in Irak geboren joodse vrouw, die in de Verenigde Staten vermomd als moslimvrouw undercover ging om te infiltreren in radicaal islamitische groeperingen. De naam van de auteur van De terroristenjaagster, die vanwege haar veiligheid anoniem diende te blijven, werd na het verschijnen van haar boek bekendgemaakt door een moslimgroepering die zij in haar boek ontmaskerde. De terroristenjaagster is het fascinerende en aangrijpende verhaal van een vrouw die alles riskeerde om terroristen te ontmaskeren.

Nadat haar vader op last van Saddam Hoessein in het openbaar wordt opgehangen wegens spionage, vlucht Rita Katz vanuit Irak via Iran naar Israël. In de Verenigde Staten, waar ze later naar toe emigreert, raakt ze als medewerkster van een bureau voor terrorismebestrijding betrokken bij het inlichtingenwerk. Ze weet een uniek inzicht te verwerven in de manier waarop terreurgroepen hun ware bedoelingen versluieren en ze ziet kans te infiltreren in gevaarlijke terroristische organisaties.

De auteur:
Rita Katz werkt momenteel als adviseur voor diverse overheidsinstellingen en is moeder van vier kinderen. Speciaal voor de Nederlandse editie schreef zij een nieuw nawoord.

Oorspronkelijke titel: Terrorist Hunter
Vertalers: Theo Gaasbeek en Saskia Kotte
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Dat heb ik ook gehoord. Van Middelkoop was uiterst negatief, Ouweneel iets minder, Van der Graaf vond ik positief.
Dat Middelkoop negatief is vind ik nu ik het boek gelezen heb verklaarbaar.
Van de Beek rekent af met het gedachtengoed van Kuyper. Ik vind dat hij heel zinnige dingen zegt over onze samenleving, ook over de gemeenten en kerken van ons in het bijzonder.
Koop het en lees voor slechts € 12.50

[Aangepast op 19/9/05 door Toeschouwer]
heb dit boekje afgelopen week ook gekocht. moet er nog in beginnen.

ligt denk ik sterk in het verlengde van zijn lezing afgelopen voorjaar voor de SGP.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
MichelTV

Bericht door MichelTV »

Leuk topic dit :).

Ik lees op dit moment:
  • Sola Scriptura II - Dr. C. van der Waal
  • Biebel in de Twentse sproake (deel I) - Dr. A. van der Meiden
  • Afwachten of verwachten - Dr. K. van der Zwaag
Jelle

Bericht door Jelle »

Op dit moment even niets, ik heb net een boek uit en wacht nu op een paar nieuwe boeken die nog binnen moeten komen.
ego flos

Bericht door ego flos »

jakobmarin schreef:Moderne wetenschap in de Bijbel - Ben Hobrink

Afbeelding

Een indrukwekkend boek; een aanrader!

Ik wil me hier bij aansluiten.

Verrassend Boek (en dan bedoel ik de Bijbel)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

"eindelijk thuis" van Henri Nouwen.
bijzonder....ben op 1/3.
plebe

Bericht door plebe »

"Opwekking en zondebesef" van Theo Visser
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Miscanthus schreef:"eindelijk thuis" van Henri Nouwen.
bijzonder....ben op 1/3.
Ruilen tegen Vader ik klaag u aan?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

plebe schreef:"Opwekking en zondebesef" van Theo Visser
Heb ik net aan mijn moeder uitgeleend. Bijzonder boek.
Andre

Bericht door Andre »

Genade verheerlijkt in zondaarsharten. Dit boek bevat de levensgeschiedenissen van een aantal kinderen des Heeren.
Ter elfder ure. De bekering van een 76-jarige grijsaard.
Ds. H.M. van der Vegt beschreef hierin het leven van zijn grootvader, Jan Sterken (1769-1846).
De weg welke God gehouden heeft met Harmen van de Weerd, geboren te Ede de 2e februari 1815 en overleden te Ede de 11e juni 1906.
Levensschets van ds. J. Juch
Op ontroerende wijze wordt het veelbewogen leven van deze blinde kruisdominee beschreven.
Een kort verhaal van de weg welke de Heere gehouden heeft met G. Baardwijk, overleden te Hardinxveld de 3e maart 1901, in de ouderdom van 63 jaar.
Een brief van de heer J. Schelling te Klaaswaal aan een vriend over het afsterven van zijn zoon Pieter, die in de ouderdom van ruim 41 jaar op dinsdagavond 17 juni van 11 uur tot woensdagavond 9 uur krachtdadig door de Heere overtuigd en wonderlijk verlost is geworden.
Uit het leven van Gerritje Hermsen-van Dijk Nagelaten aantekeningen uit haar geestelijk leven.
Gedachtenis aan het verborgen leven met God of overdenkingen, gebeden en meditatiën van GrietjeVerschoor-Dekker, overleden te Delft.
Hummel

Bericht door Hummel »

"Het mag een wonder heten" van Jos van Manen Pieters :D :D :D
Gesloten