Dat doe je allemaal als er oorlog dreigt. Nu is het oorlog en heeft Poetin juist vanwege de sancties/embargo zijn nucleaire macht op scherp gezet.J.C. Philpot schreef:Je hoort mij niet zeggen dat we niet moeten helpen. Ik citeer mezelf: Onze verantwoording dienen we met alle krachten te nemen door het instellen van embargo's, diplomatie, en onderhandelingen. En in dat alles ons richten op DEescaleren, en ons onthouden van escalerende statements. Dat dient in alle gevallen overigens ons doel en eerste werkwijze te zijn. Ooglogshitserij is onverantwoordelijk.merel schreef:Helpen wij dan alleen mensen uit een verplichting uit overeenkomst? Ik schrik ervan dat 'we' ons zo door angst laten leiden.
Ik ben het volkomen met @huisman eens. Ik ben van mening dat het onze plicht is om te helpen. Na Oekraïne heeft Rusland namelijk weer een volgend project.
Ik ben sterk voorstander van onderhandelingen maar wel met een militaire dreiging op de achtergrond.
Oorlogshitserij zie ik niet bij NATO/EU/Oekraïne maar uitsluitend bij Poetin en co.