Oorlog in Oekraine

Ambtenaar

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Die moraal is er wel. Die is vastgelegd in de universele verklaring van de rechten van de mens. Dan heb ik het nog niet eens over de bijbelse normen en waarden.
Die moraal bestaat enkel op papier. Dat blijkt uit de werkelijkheid. En Bijbelse waarden en normen hebben enkel zeggingskracht voor hen die de Bijbel serieus nemen.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Even dacht ik dat het misschien alleen Poetin was die alleen zo gek was, met zijn mooie praatjes over vredestroepen en de militaire doelen. Zie net wat voorbijkomen waar een Russische tank zonder reden zo recht op een auto afrijdt en hem overrijdt. Die mensen gaan dan 'hun broeders bevrijden' van westers juk.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Simon0612 schreef:Even dacht ik dat het misschien alleen Poetin was die alleen zo gek was, met zijn mooie praatjes over vredestroepen en de militaire doelen. Zie net wat voorbijkomen waar een Russische tank zonder reden zo recht op een auto afrijdt en hem overrijdt. Die mensen gaan dan 'hun broeders bevrijden' van westers juk.
Zelensky roept iedere burger op om terug te vechten. Dan is als het gevolg dat iedere burger een potentiële vijand is. Ook al rijd hij in een auto.

De rest laat zich raden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Wat ik niet begrijp: wie gaat er dan ook in een auto rijden als er gevochten wordt? Of je moet een zelfmoordstrijder zijn.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Wat ik niet begrijp: wie gaat er dan ook in een auto rijden als er gevochten wordt? Of je moet een zelfmoordstrijder zijn.

Dat is vluchtgedrag @DDD . In zo’n situatie is de ratio ver te zoeken. Er is letterlijk doodsangst voor jezelf en je geliefden.
Jij typt dit rustig aan jouw bureau zonder enige bedreiging.

Je zult onderstaand ook niet rationeel vinden. Ik wel.......

Oekraïense grenswachten tegen Russische marine: 'Krijg de klere'
https://nos.nl/l/2418777#UPDATE-container-59681944
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Er rijden best veel auto's. Sommige mensen zien de ernst er niet van in lijkt wel. Alsof ze zolang ze de tanks niet door de straat zien gaan het een ver van hun bed show vinden. Je hoort in Kiev nu met regelmaat ook explosies.

https://www.youtube.com/watch?v=ZuGwh8UFQGA
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Wat ik niet begrijp: wie gaat er dan ook in een auto rijden als er gevochten wordt? Of je moet een zelfmoordstrijder zijn.

Dat is vluchtgedrag @DDD . In zo’n situatie is de ratio ver te zoeken. Er is letterlijk doodsangst voor jezelf en je geliefden.
Jij typt dit rustig aan jouw bureau zonder enige bedreiging.

Je zult onderstaand ook niet rationeel vinden. Ik wel.......

Oekraïense grenswachten tegen Russische marine: 'Krijg de klere'
https://nos.nl/l/2418777#UPDATE-container-59681944
Nee dat laatste begrijp ik dan weer wel heel goed. Maar ik denk niet dat ik snel onder een tank zou rijden. Ik zou of vechten of doodsbang thuis zitten.

En erg rustig ben ik niet. Ik maak mij steeds meer zorgen. Als de Europese overheden nog even zo doorgaan, dan denk ik dat Poetin binnen tien jaar een stapje verder gaat. Ik zou ook niet verbaasd zijn als hij in één moeite doorgaat.

De door mij verfoeide Engelse premier is nog een positieve uitzondering.
Ararat

Bericht door Ararat »

Maanenschijn schreef:
Simon0612 schreef:Even dacht ik dat het misschien alleen Poetin was die alleen zo gek was, met zijn mooie praatjes over vredestroepen en de militaire doelen. Zie net wat voorbijkomen waar een Russische tank zonder reden zo recht op een auto afrijdt en hem overrijdt. Die mensen gaan dan 'hun broeders bevrijden' van westers juk.
Zelensky roept iedere burger op om terug te vechten. Dan is als het gevolg dat iedere burger een potentiële vijand is. Ook al rijd hij in een auto.

De rest laat zich raden.
Ik heb hier nog nooit over na hoeven denken gelukkig, maar 'mag' een overheid dit eigenlijk wel vragen van haar burgers? Ik snap dat je je land wil verdedigen, maar is dit niet vragen om onnodig veel slachtoffers?
huisman

Bericht door huisman »

Ararat schreef:
Maanenschijn schreef:

De rest laat zich raden.
Ik heb hier nog nooit over na hoeven denken gelukkig, maar 'mag' een overheid dit eigenlijk wel vragen van haar burgers? Ik snap dat je je land wil verdedigen, maar is dit niet vragen om onnodig veel slachtoffers?
In principe schrijft het oorlogsrecht voor dat een militair/combattant herkenbaar moet strijden. Dus in uniform van één van de strijdende partijen.
Het oorlogsrecht schrijft immers voor dat alleen militairen en militaire doelen mogen worden aangevallen. Als dat gaat vermengen met burgers die meevechten krijg je ook aanvallen op burgerdoelen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Hier was alleen geen sprake van strijd. Er rijdt een auto over de weg (brede weg), van de andere kant komt een tank. Die gooit zijn rupsen om en ramt vol de auto. Rijdt er vooruit af en achteruit er nogmaals overheen. Inmiddels wordt de video overal getoond.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Simon0612 schreef:Hier was alleen geen sprake van strijd. Er rijdt een auto over de weg (brede weg), van de andere kant komt een tank. Die gooit zijn rupsen om en ramt vol de auto. Rijdt er vooruit af en achteruit er nogmaals overheen. Inmiddels wordt de video overal getoond.
Er circuleren veel neppe foto's en filmpjes, ook in officiele media. Bijvoorbeeld foto's van andere conflicten.

http://www.pahomepage.com/news/technolo ... users/amp/

Maar het kan natuurlijk ook echt zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Dat weet ik. Maar dit wordt door diverse nieuwssites bevestigd. Lijkt me wel te kloppen:
https://www.telegraaf.nl/video/60490949 ... dende-auto

Let op: Schokkend beeld!
(Hou niet van telegraaf, maar die heeft net de twee video's samengevoegd)
refo

Bericht door refo »

Simon0612 schreef:Dat weet ik. Maar dit wordt door diverse nieuwssites bevestigd. Lijkt me wel te kloppen:
https://www.telegraaf.nl/video/60490949 ... dende-auto

Let op: Schokkend beeld!
(Hou niet van telegraaf, maar die heeft net de twee video's samengevoegd)
Nieuws wordt niet meer bevestigd. De sites nemen het allemaal van elkaar over.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Wat veel erger vind is dat Rutte nogal zuinigjes was toen werd gevraagd over de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
Dat ben ik met je eens. Ik ben altijd voor opvang in de regio, maar wat mij betreft is Oekraine onze regio. Wat mij betreft zijn de Oekrainers in grote getalen welkom in Nederland, tijdelijk en definitief.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
gallio

Bericht door gallio »

DDD schreef: En erg rustig ben ik niet. Ik maak mij steeds meer zorgen. Als de Europese overheden nog even zo doorgaan, dan denk ik dat Poetin binnen tien jaar een stapje verder gaat. Ik zou ook niet verbaasd zijn als hij in één moeite doorgaat.
Hij gaat nu al verder, in ieder geval met zijn uitspraken: Finland kan rekenen op 'ernstige militaire en politieke consequenties' als het aan zou sluiten bij de NAVO. Het moet iedereen toch wel duidelijk zijn wat hier gaande is. Putin is minstens zo gevaarlijk als Hitler in 1938.
Plaats reactie