Rusland heeft zich nooit wat van sancties aangetrokken.Henk J schreef:Het gaat helemaal mis, Poetin zet dus toch door. Ik hoop dat hij zich bedenkt als er zware sancties ingevoerd worden.
En wat zijn 'zware' sancties?
Rusland heeft zich nooit wat van sancties aangetrokken.Henk J schreef:Het gaat helemaal mis, Poetin zet dus toch door. Ik hoop dat hij zich bedenkt als er zware sancties ingevoerd worden.
Dat merk je vanzelf als de tanks door je dorp rollen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
Oekraïne is ook niet zo'n betrouwbare instantie. Eerst maar eens afwachten of er betrouwbare berichten komen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
Is dat een reële verwachting? Ik las vanmorgen in het RD dat reacties op artikelen, ook in het RD, in feite niet meer kunnen. De ene kritiek buitelt over de andere scheldpartij, kortom de oorlog woedt mijns inziens ook via zogenaamde sociale media. Overdrijven en bewuste verdraaiing van feiten zullen ook kwalijke gevolgen hebben. Sociale media meteen afschaffen? Ik denk dat het daarvoor al te laat is. Als de mens losgelaten wordt waar eindigt hij dan?Herman schreef:Dat merk je vanzelf als de tanks door ---knip--- rollen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
Het is toch vrij helder dat Rusland de Oekraïne is binnengevallen. We hebben geen Oekraïense bronnen nodig om dat te kunnen constateren.refo schreef:Oekraïne is ook niet zo'n betrouwbare instantie. Eerst maar eens afwachten of er betrouwbare berichten komen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
Een belangrijk onderdeel van oorlog is beschikken over informatie. Dus dat er wat verwarring is over de feitelijke stand van de gevechtshandelingen is eerder een argument die voor het bestaan van een oorlog pleit dan tegen.refo schreef:Ik probeer er via NOS duidelijkheid over te krijgen, maar die is er helemaal niet.
Kun je twee voorbeelden van onbetrouwbare berichtgeving vanuit Oekraïne noemen dan? Ik weet nergens van, namelijk.refo schreef:Oekraïne is ook niet zo'n betrouwbare instantie. Eerst maar eens afwachten of er betrouwbare berichten komen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
Mij wordt via de berichtgeving op de NOS toch vrij duidelijk dat Poetin een militaire operatie heeft aangekondigd vannacht. En dat Rusland begonnen is met het bestoken van de militaire luchthavens van Oekraïne om de luchtmacht uit te schakelen. Daarnaast circuleren er beelden van tanks en ander materieel wat de grens overtrekt. Het lijkt er dus op dat Rusland eerst het luchtruim wil veroveren en daarna een grondoffensief start. Dus het lijkt mij wel duidelijk dat daar een oorlog aan de gang is.refo schreef:Ik probeer er via NOS duidelijkheid over te krijgen, maar die is er helemaal niet.
De enige echte zware sanctie is Rusland afsluiten van Swift, oftewel internationaal geldverkeer met Rusland onmogelijk maken. Dat gaat Poetin wel voelen, maar Poetin zet nu zo zwaar in dat hij zich in eerste instantie niet zal laten terugschrikken door sancties.refo schreef:Rusland heeft zich nooit wat van sancties aangetrokken.Henk J schreef:Het gaat helemaal mis, Poetin zet dus toch door. Ik hoop dat hij zich bedenkt als er zware sancties ingevoerd worden.
En wat zijn 'zware' sancties?
Eens, en ik zat er echt naast. Dit had ik een paar weken geleden niet verwacht. Wat ik nu zie op de diverse vooral buitenlandse nieuwssites is het scenario wat ik Generaal bd de Kruif hoorde uitleggen bij Nieuwsuur. Aanval van uit diverse kanten met als doel de Krim te verbinden met de twee ingepikte stukjes in Oost Oekraïne..Ambtenaar schreef:Het is toch vrij helder dat Rusland de Oekraïne is binnengevallen. We hebben geen Oekraïense bronnen nodig om dat te kunnen constateren.refo schreef:Oekraïne is ook niet zo'n betrouwbare instantie. Eerst maar eens afwachten of er betrouwbare berichten komen.HersteldHervormd schreef:Maar weet iemand of het echt oorlog is? Ik leek te lezen dat daar nog onduidelijkheid over was.
En wat een enorme *** die Poetin.
Hij zei ook nog wat over de staat van het Russische leger en de achterblijvende ontwikkeling in het westen...huisman schreef:het scenario wat ik Generaal bd de Kruif hoorde uitleggen bij Nieuwsuur.