Ararat schreef:Het is voor ál Gods kinderen. Juist voor degenen die zekerheid missen is het Heilig Avondmaal van groot belang. Ze hoeven niets, mógen niets meebrengen, wat gesymboliseerd wordt door het ophouden van de lege hand om het stukje brood aan te nemen. De gedachte dat je naast Jezus meer denkt nodig te hebben is blasfemisch.
Dit klinkt heel mooi maar is het ook Bijbels? Zie het onderwijs van de Heere Jezus aan Nicodemus. Hij wijst daar uitdrukkelijk op de noodzaak van de wedergeboorte en op het onmisbare werk van Heilige Geest (Joh 3:3-8)
Vele volgden Jezus in de tijd van Zijn omwandeling maar zonder wedergeboorte. Dat bleek uit de vruchten. Helaas zijn wat dat betreft de tijden niet veranderd. Daarom moet er gepreekt worden zoals Jezus preekte. Altijd scherp separerend. Wijze en dwaze maagden, wijze en dwaze bouwer, vierderlei uitwerking van het zaad, de brede en de smalle weg enz enz.
Tweeërlei uitwerking (reuke ten leven of een reuken ten dood) Tweeërlei bestemming (Hemel of hel)
Onder zulk een bediening van Gods Woord mogen wij wonderen verwachten. Maar dan wel persoonlijk toegespitst:
Gij zijt die man of zoals Petrus zijn pinksterpreek besluit. Namelijk deze Jezus, dien gij gekruist hebt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.