Biden is in mijn ogen ongeschikt om als wereldleider op te treden vanwege zijn leeftijd. Hij is een oude en broze man.huisman schreef: De diplomatieke route is nog steeds mogelijk. Biden moet zich meer positioneren als de wereldleider. Hij is nu steeds aan het reageren op Poetin maar Biden moet acteren. In zulke crisis blijkt of je geschikt bent voor je taak en Biden heb ik nog niets zien doen wat substantieel de situatie gaat verbeteren. Diplomatiek niet en militair niet. Militair is er maar één supermacht en dat is de VS. Een grootschalige inzet van kernwapens lijkt mij ondenkbaar.
Amerika is misschien militair gezien nog het machtigste land ter wereld, maar ook hun militaire macht is tanende. Ze zijn niet langer in staat om overal ter wereld op te treden.
Welke militair is wel gemotiveerd om een grootschalige en bloedige oorlog te voeren?Russische militairen zijn absoluut niet gemotiveerd om een grootschalige en bloedige oorlog te voeren. Voorlopig verkopen de Russische soldaten aan het ‘front’ hun diesel aan de burgers om daar drank voor te kopen.