COVID-19

Habitat

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

TSD schreef:
Bertiel schreef:ik hoop dat er nog wel oog blijft voor de kwetsbaren nu alles versoepeld wordt.
Er zullen best wel wat mensen angstig blijven in verband met hun gezondheid.
Het is goed dat die verantwoordelijk nu weer bij “ons” komt te liggen ipv bij de overheid. Al en ik bang dat dit verantwoordelijkheidsgevoel wel wat verpest is door de gedicteerde maatregelen.
Precies, ik maak me niet veel illusies over het verantwoordelijkheidsgevoel van de Nederlander.

Alleen tijdens de eerste golf ging het soort van vanzelf, al kwam dat waarschijnlijk door angst voor het onbekende virus. Daarna ging het bergafwaarts en bleef het slecht.
huisman

Bericht door huisman »

Erik1960 schreef:
huisman schreef:Met de auto kun je overal vrij reizen. Ik ben nog nooit gecontroleerd en ben nooit in bezit geweest van een QR code
Er bestaat toch onderscheid tussen ‘vrij reizen’ en ‘illegaal reizen’?
Dat is niet illegaal. Het Schengen akkoord is ook tijdens deze pandemie in stand gebleven. Ik blijf het beangstigend vinden dat bij veel mensen tijdens een crisis het denken wordt uitgeschakeld en de overheden slaafs worden gevolgd. Dit zelfs met een beroep op de Schrift. Toch maar meer letten op Daniël en zijn vrienden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erik1960
Verbannen

Bericht door Erik1960 »

huisman schreef:
Erik1960 schreef:
huisman schreef:Met de auto kun je overal vrij reizen. Ik ben nog nooit gecontroleerd en ben nooit in bezit geweest van een QR code
Er bestaat toch onderscheid tussen ‘vrij reizen’ en ‘illegaal reizen’?
Dat is niet illegaal. Het Schengen akkoord is ook tijdens deze pandemie in stand gebleven. Ik blijf het beangstigend vinden dat bij veel mensen tijdens een crisis het denken wordt uitgeschakeld en de overheden slaafs worden gevolgd. Dit zelfs met een beroep op de Schrift. Toch maar meer letten op Daniël en zijn vrienden.
Ik heb eerlijk gezegd de uit- en inreisbepalingen alleen gevolgd op de momenten dat ik uit of naar Nederland wilde reizen. Daarom weet ik niet of je bijvoorbeeld voor reizen naar Duitsland op enig moment een QR-code nodig hebt gehad. Als dat wel het geval is (geweest), is reizen zonder code in mijn ogen illegaal. Dat je niet gecontroleerd wordt, doet daar niet aan af. Overigens reis ik sinds kort voor mijn werk naar een grensgemeente. Wanneer ik met de auto ga, rijd ik een klein stukje over Duits grondgebied. Ik sta er toch van te kijken hoe regelmatig daar nog controles zijn. En dan heb ik het niet over een autosnelweg, maar een provinciale weg.
Overigens zie ik voorlopig geen relatie tussen jouw reisgedrag en je denkvermogen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Klavart

Bericht door Klavart »

De coronapas zal nooit meer helemaal verdwijnen
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1d5dcbf/
Henk J

Bericht door Henk J »

Klavart schreef:De coronapas zal nooit meer helemaal verdwijnen
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1d5dcbf/
Dat denk ik ook, de samenleving is er voor een deel aan gewend, terwijl het eigenlijk abnormaal is. Er kan maar zo iets anders komen waarvoor je ineens je gezondheid o.i.d. moet bewijzen voor je ergens naar binnen mag. Ik hoop dat ons parlement goed op haar tellen past op dit gebied.
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:In Europa is de weerstand tegen de QR toegang zo fors toegenomen dat ik denk dat een digitaal ID eerder verder weg is geraakt in deze crisis. Gaat er voorlopig niet van komen. Geen politieke partij in Europa die na het QR drama nu met zulke voorstellen durft te komen.
Zo optimistisch ben ik niet. Het voornemen staat gewoon op de EU sites en promotiefilmpjes - alleen maar voordelen natuurlijk - op YouTube. Mevrouw Von der Leyen maakt zich er ook persoonlijk sterk voor. De media hebben zitten slapen, daarom weten we er weinig van; maar de trein rijdt al. Deelname is natuurlijk voor iedereen ‘vrijwillig’.
huisman

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:In Europa is de weerstand tegen de QR toegang zo fors toegenomen dat ik denk dat een digitaal ID eerder verder weg is geraakt in deze crisis. Gaat er voorlopig niet van komen. Geen politieke partij in Europa die na het QR drama nu met zulke voorstellen durft te komen.
Zo optimistisch ben ik niet. Het voornemen staat gewoon op de EU sites en promotiefilmpjes - alleen maar voordelen natuurlijk - op YouTube. Mevrouw Von der Leyen maakt zich er ook persoonlijk sterk voor. De media hebben zitten slapen, daarom weten we er weinig van; maar de trein rijdt al. Deelname is natuurlijk voor iedereen ‘vrijwillig’.
Om bij die trein te blijven, ik ben nooit ingestapt. We moeten trouwens ook niet te bang zijn. Als bv reisdocumenten
ook via digitale middelen aangeboden mogen worden zie ik daar niet direct een gevaar in.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

De enige regel is: 1G voor evenementen in binnenruimtes met meer dan 500 man publiek. Vallen koor- en samenzangavonden daar dan ook onder? Weet iemand dat?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

GerefGemeente-lid schreef:De enige regel is: 1G voor evenementen in binnenruimtes met meer dan 500 man publiek. Vallen koor- en samenzangavonden daar dan ook onder? Weet iemand dat?
Dat ligt er aan hoeveel mensen er komen :slurp

Maar als er meer dan 500 mensen komen, verwachtig wel dat dit hiervoor geldt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke

Bericht door Valcke »

huisman schreef:
Valcke schreef:
Om bij die trein te blijven, ik ben nooit ingestapt. We moeten trouwens ook niet te bang zijn. Als bv reisdocumenten
ook via digitale middelen aangeboden mogen worden zie ik daar niet direct een gevaar in.
Het gaat sowieso niet om bang zijn. Ik signaleer alleen dat de ontwikkelingen in volle gang zijn. Het gaat niet primair om reizen, maar om een e-identity in relatie tot kopen in het digitale domein, fiscus, enzovoort. Vergelijk het ook met iDIN in Nederland, dat nooit echt van de grond is gekomen. Zo’n ontwikkeling gaat niet in één keer, maar in kleine stapjes.
GerefGemeente-lid
Verbannen

J.C. Philpot schreef:
GerefGemeente-lid schreef:De enige regel is: 1G voor evenementen in binnenruimtes met meer dan 500 man publiek. Vallen koor- en samenzangavonden daar dan ook onder? Weet iemand dat?

Tja... Sommigen zijn tegen testen, zelfs bij 1G...
GerefGemeente-lid
Verbannen

J.C. Philpot schreef:

Ik lees op het AD dat dit alleen zou gelden als er geen vaste zitplaats is. Dat is met een zangavond geen probleem. Dus dat zou mooi zijn!!!
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

GerefGemeente-lid schreef:
J.C. Philpot schreef:

Ik lees op het AD dat dit alleen zou gelden als er geen vaste zitplaats is. Dat is met een zangavond geen probleem. Dus dat zou mooi zijn!!!
Nou daar heb ik ook wel weer zin in.. lekker zingen met een volle kerk tijdens de kerkdiensten en psalmzang avonden!
merel

Bericht door merel »

Ik ben waarschijnlijk 1 van de weinige, maar een aantal maatregelen van de afgelopen jaren bevielen mij wel, met name de anderhalve meter afstand vond ik erg prettig.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Er zijn wel meer voordelen:
niet handen schudden, bij verkoudheid thuisblijven, niet zoenen van collega's e.d. (als man is dat ook awkward, als net je collega voor je de jarige uitgebreid zoent, en ik houd daar niet van).
En - wat ik in een ander topic al typte: tele-vergaderen.
Plaats reactie