COVID-19
Re: COVID-19
Gods water over Gods akkers laten lopen vind de Heere wél goed denk je?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
@ hersteld hervormd Het vaccin is nog steeds een geschenk van God Omikron is gelukkig minder ziekmakend. Voor mensen met een zwakkere gezondheid is het vaccin nog steeds een uitkomst.
Laatst gewijzigd door merel op 07 feb 2022, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat bedoel je?Orchidee schreef:Gods water over Gods akkers laten lopen vind de Heere wél goed denk je?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
https://www.rd.nl/artikel/961881-groenl ... del-met-2g
Wat een grote ergernis zeg! Wel respect voor de linkse partijen in dezen.
Tegen delta wel. Ik ben zelf niet gevaccineerd maar omicron trekt zich niets aan van doorgemaakte infectie of vaccinatie. De cijfers maar ook mijn eigen ervaring in mijn omgeving bewijzen dit.merel schreef:@ hersteld hervormd Het vaccin is nog steeds een geschenk van God Omikron is gelukkig minder ziekmakend. Voor mensen met een zwakkere gezondheid is het vaccin nog steeds een uitkomst.
Dochter en schoonzoon half december klaar met hun vaccinatie dus tjokvol antistoffen (regen de Wuhan variant

Mijn voorstel: Allemaal uitzieken. Testen alleen voor zorgpersoneel en de rest buiten als je geen klachten hebt dus geen quarantaine meer voor gezonde mensen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Inderdaad, bespottelijk. Zo zie je maar hoe het er aan toe gaat.GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/961881-groenl ... del-met-2g
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Zo werkt dat nu eenmaal in Den Haag. In het verleden heeft de SGP ook veel dingen 'tegen kunnen houden' in ruil voor het aanbrengen van een meerderheid.
Ik val niet in een risico groep, heb inmiddels twee besmettingen doorgemaakt en boosteren zou 3 tot 4x per jaar prikken inhouden en biedt niet de bescherming die ervan verwacht werd. Overigens geldt dat ook voor de vaccinatie, maar dat was toen nog niet bekend. Voor mij reden om vooralsnog de booster niet te gaan halen. Mocht er weer een gevaarlijker variant komen én een vaccin wat langer bescherming biedt, kan dat veranderen.HersteldHervormd schreef:Zonder booster heb je bijna geen effectiviteit meer, dus ook hierin geldt, waarom was je eerst voor vaccinatie, en is het nu niet meer proportioneel? Het vaccin is immers een geschenk van God, is de booster dan geen geschenk meer van God? Dat zou dan toch wel erg zijn als je dat niet neemt?Forummer schreef: Ik ben gevaccineerd, maar de booster ga ik waarschijnlijk niet halen. Want die vind ik voor mij persoonlijk ook niet meer proportioneel.
Ik begin alleen maar meer vragen te krijgen. Het bevestigd wel alleen maar persoonlijk dat vaccineren niet is wat de Heere wil. Overigens respecteer ik ieders keuze.
Ik begrijp niet goed waarom dit voor jou bevestigd dat vaccineren niet is wat God wil, maar we hoeven elkaar ook niet perse te begrijpen. Ik weet wel uit persoonlijke ervaring dat we erg voorzichtig moeten zijn met het duiden van Gods wil. Het gevaar is erg groot dat we onze eigen wil verwarren met Gods wil.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-
- Verbannen
Morgen kan de SGP nog prominent in het nieuws geraken.refo schreef:Zo werkt dat nu eenmaal in Den Haag. In het verleden heeft de SGP ook veel dingen 'tegen kunnen houden' in ruil voor het aanbrengen van een meerderheid.
Wel kort door de bocht, en dat vind ik ook van andere reacties die ik zie over het "blij" zijn met de QR code. Want de QR code is weliswaar ingezet als een maatregel om besmettingen te voorkomen, om eerlijk te zijn denk ik dat er nog een belangrijkere reden is waarom de QR-code is opgezet: Namelijk (jaja, daar heb je toch de schakel met vaccineren) de drang/dwang die er mee uitgeoefend wordt op vaccineren. "laat je vaccineren, DAN krijg je een groen vinkje, DAN kun je op vakantie, DAN mag je ...".Forummer schreef:Je versimpelt het teveel. Niet vaccineren betekent niet automatisch tegen de QR code zijn.HersteldHervormd schreef:Onlangs hoorde ik laatst dat iemand vanuit principe niet wilde vaccineren, maar wel een valse QR code om te eten bij een restaurant, dan begrijp je er niet veel van. Opzich heb ik er niks tegen om uit eten te gaan, maar dan moet je niet zo vroom lopen doen.
Eigenlijk vind ik: Wie A zegt, moet ook B zeggen. Als je je niet wil vaccineren, moet je ook niet lopen kicken op een QR code via herstelbewijs. Principes kosten nou eenmaal wat, en dat word regelmatig vergeten.
Heb je je uit geloofsprincipe niet laten vaccineren Bourdon?
Je hebt mensen die tegen vaccinatie zijn.
Je hebt mensen die tegen de QR code zijn.
Logischerwijs heb je dan ook mensen die tegen beide zijn, maar dat is dus niet automatisch A zeggen dus ook B. Al ben ik het daarin wel met je eens, maar ik zie bij B andere consequenties voor me.
Door dan het - door infectie - verkregen vinkje dankbaar te gebruiken ben je toch het gebruik van het vinkje, en dus de vaccinatiedwang aan het promoten. Dat is toch de principekwestie waar HH het over heeft volgens mij.
Natuurlijk kun je ook om andere redenen tegen de QR code zijn, bijvoorbeeld omdat het een erg polariserende maatregel is. Of omdat deze in de praktijk gewoon niet werkt.
-
Maar viel je met de 1e en de 2e prik wel in de risicogroep?Forummer schreef:Ik val niet in een risico groep, heb inmiddels twee besmettingen doorgemaakt en boosteren zou 3 tot 4x per jaar prikken inhouden en biedt niet de bescherming die ervan verwacht werd. Overigens geldt dat ook voor de vaccinatie, maar dat was toen nog niet bekend. Voor mij reden om vooralsnog de booster niet te gaan halen. Mocht er weer een gevaarlijker variant komen én een vaccin wat langer bescherming biedt, kan dat veranderen.HersteldHervormd schreef:Zonder booster heb je bijna geen effectiviteit meer, dus ook hierin geldt, waarom was je eerst voor vaccinatie, en is het nu niet meer proportioneel? Het vaccin is immers een geschenk van God, is de booster dan geen geschenk meer van God? Dat zou dan toch wel erg zijn als je dat niet neemt?Forummer schreef: Ik ben gevaccineerd, maar de booster ga ik waarschijnlijk niet halen. Want die vind ik voor mij persoonlijk ook niet meer proportioneel.
Ik begin alleen maar meer vragen te krijgen. Het bevestigd wel alleen maar persoonlijk dat vaccineren niet is wat de Heere wil. Overigens respecteer ik ieders keuze.
Ik begrijp niet goed waarom dit voor jou bevestigd dat vaccineren niet is wat God wil, maar we hoeven elkaar ook niet perse te begrijpen. Ik weet wel uit persoonlijke ervaring dat we erg voorzichtig moeten zijn met het duiden van Gods wil. Het gevaar is erg groot dat we onze eigen wil verwarren met Gods wil.
Ik begrijp niet echt waarom 3x tot 4x per jaar prikken in eens te veel gevraagd is.
Natuurlijk moet je voorzichtig zijn. Echter loopt het pad van vaccineren steeds dood. Steeds tegenslag na tegenslag. Als het een middel van God is, dan is het wel heel erg beperkt hoor.
Ik denk dat er nu echt wel aanwijzingen zijn dat Omicron zich redelijk veel aantrekt van vaccinatie of eerdere besmetting. De T-cel bescherming lijkt redelijk op orde. Dat het in de VS nu echt wel ernstig is heeft daar mogelijk mee te maken.huisman schreef:Tegen delta wel. Ik ben zelf niet gevaccineerd maar omicron trekt zich niets aan van doorgemaakte infectie of vaccinatie. De cijfers maar ook mijn eigen ervaring in mijn omgeving bewijzen dit.merel schreef:@ hersteld hervormd Het vaccin is nog steeds een geschenk van God Omikron is gelukkig minder ziekmakend. Voor mensen met een zwakkere gezondheid is het vaccin nog steeds een uitkomst.
Dochter en schoonzoon half december klaar met hun vaccinatie dus tjokvol antistoffen (regen de Wuhan variant) nu omicron besmetting en gewoon net zo ziek als een niet gevaccineerde.
Mijn voorstel: Allemaal uitzieken. Testen alleen voor zorgpersoneel en de rest buiten als je geen klachten hebt dus geen quarantaine meer voor gezonde mensen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nee, heb ivm eerdere besmetting 1 prik gehad, uit zorg voor mijn naasten en uit voorkomen van ernstig ziek worden en ziekenhuis opname van mezelf, in vertrouwen en biddend opzien dat God dit middel daarvoor wilde zegenen. Toen was covid een gevaarlijke, erge ziekte waarvan ik de ernstige gevolgen in mijn directe omgeving zag. Ik heb lang getwijfeld dus ben laat gevaccineerd.HersteldHervormd schreef:Maar viel je met de 1e en de 2e prik wel in de risicogroep?Forummer schreef:Ik val niet in een risico groep, heb inmiddels twee besmettingen doorgemaakt en boosteren zou 3 tot 4x per jaar prikken inhouden en biedt niet de bescherming die ervan verwacht werd. Overigens geldt dat ook voor de vaccinatie, maar dat was toen nog niet bekend. Voor mij reden om vooralsnog de booster niet te gaan halen. Mocht er weer een gevaarlijker variant komen én een vaccin wat langer bescherming biedt, kan dat veranderen.HersteldHervormd schreef:Zonder booster heb je bijna geen effectiviteit meer, dus ook hierin geldt, waarom was je eerst voor vaccinatie, en is het nu niet meer proportioneel? Het vaccin is immers een geschenk van God, is de booster dan geen geschenk meer van God? Dat zou dan toch wel erg zijn als je dat niet neemt?Forummer schreef: Ik ben gevaccineerd, maar de booster ga ik waarschijnlijk niet halen. Want die vind ik voor mij persoonlijk ook niet meer proportioneel.
Ik begrijp niet echt waarom 3x tot 4x per jaar prikken in eens te veel gevraagd is.
Natuurlijk moet je voorzichtig zijn. Echter loopt het pad van vaccineren steeds dood. Steeds tegenslag na tegenslag. Als het een middel van God is, dan is het wel heel erg beperkt hoor.
Nu mag ik ivm kortgeleden besmetting de booster nog niet eens halen, en is inmiddels bekend dat de omicron variant niet ernstig en niet erg ziekmakend is, dus dan ontbreekt voor mij de noodzaak tot het nemen van voorzorgsmaatregelen. Dat is persoonlijk, dat besef ik. Nogmaals, dat kan weer veranderen als er weer een gevaarlijker variant komt.
Ook in geloof mag een mens praktisch blijven denken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Deze blijft een beetje hangen bij me... Wat maakt een middel onomstotelijk een middel van God in jouw ogen?HersteldHervormd schreef: (...)
Denemarken 65 coronadoden per 100.000 inwoners en Nederland 126. De VS 271 en Peru 634. Daarover een interessante column in het RD van vandaag, ook in het licht van de strijd van sommigen tegen de coronapas.
https://www.rd.nl/artikel/961918-van-ve ... n-we-beter
Opzienbarender was de conclusie dat landen waar burgers veel vertrouwen hebben in instituten, zoals de overheid, én in elkaar, er beter in slaagden om het aantal besmettingen laag te houden. Opvallend is dat het vertrouwen in elkaar hierin een grotere bijdrage levert dan het vertrouwen in instituties. De onderzoekers stellen dat als de burgers van elk land evenveel vertrouwen in de overheid en in elkaar hadden als in Denemarken, dat dan zou kunnen leiden tot 40 procent minder besmettingen.
Vertrouwen in de overheid en in elkaar leidt tot het gehoorzamen van de overheid en daarmee tot een betere samenleving. Daarmee bevestigt deze studie wat Paulus eeuwen geleden al schreef aan de gemeente in Rome en aan Timotheüs om de overheid, „u ten goede” te gehoorzamen, het goede te doen en voor haar te bidden „opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid.”
Deze studie houdt ons ook een spiegel voor. Hoewel er geen specifieke cijfers zijn vermoed ik dat het aantal coronabesmettingen dat leidt tot sterfte in de gereformeerde gezindte relatief hoger is dan het gemiddelde van Nederland. Zou dit ook te maken kunnen hebben met een laag vertrouwen in de overheid én in de ander? Het wantrouwen van elkaar op maatschappelijk, politiek of kerkelijk terrein is funest voor het echt luisteren naar elkaar.
https://www.rd.nl/artikel/961918-van-ve ... n-we-beter
Opzienbarender was de conclusie dat landen waar burgers veel vertrouwen hebben in instituten, zoals de overheid, én in elkaar, er beter in slaagden om het aantal besmettingen laag te houden. Opvallend is dat het vertrouwen in elkaar hierin een grotere bijdrage levert dan het vertrouwen in instituties. De onderzoekers stellen dat als de burgers van elk land evenveel vertrouwen in de overheid en in elkaar hadden als in Denemarken, dat dan zou kunnen leiden tot 40 procent minder besmettingen.
Vertrouwen in de overheid en in elkaar leidt tot het gehoorzamen van de overheid en daarmee tot een betere samenleving. Daarmee bevestigt deze studie wat Paulus eeuwen geleden al schreef aan de gemeente in Rome en aan Timotheüs om de overheid, „u ten goede” te gehoorzamen, het goede te doen en voor haar te bidden „opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid.”
Deze studie houdt ons ook een spiegel voor. Hoewel er geen specifieke cijfers zijn vermoed ik dat het aantal coronabesmettingen dat leidt tot sterfte in de gereformeerde gezindte relatief hoger is dan het gemiddelde van Nederland. Zou dit ook te maken kunnen hebben met een laag vertrouwen in de overheid én in de ander? Het wantrouwen van elkaar op maatschappelijk, politiek of kerkelijk terrein is funest voor het echt luisteren naar elkaar.