COVID-19

HersteldHervormd

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Margriet schreef:Ik dank jullie allen! Het is ongeveer 52 % gevaccineerd hier. Ik probeer hier mensen te overtuigen, maar het lukt niet erg.
Hoeft toch ook niet? Ik ga ook niet iedereen aanmoedigen om niet te drinken of dat iedereen wel zijn gordel om moet doen in de auto.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Heeft iemand serieus een idee waarom 2G door een bepaald aantal partijen nou zo een wondermiddel is? Waarom willen ze dat nou?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Heeft iemand serieus een idee waarom 2G door een bepaald aantal partijen nou zo een wondermiddel is? Waarom willen ze dat nou?
Ik denk dat je een onjuist beeld hebt van de waardering van het Ctb. Niemand kent dit instrument een wonderwerking toe.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Margriet schreef:Ik dank jullie allen! Het is ongeveer 52 % gevaccineerd hier. Ik probeer hier mensen te overtuigen, maar het lukt niet erg.
Hoeft toch ook niet? Ik ga ook niet iedereen aanmoedigen om niet te drinken of dat iedereen wel zijn gordel om moet doen in de auto.
Het zou ook best vreemd zijn mensen aan te moedigen om niet te drinken....
merel

Bericht door merel »

Het was niet de vraag of, maar wanneer het ons zou treffen. Inmiddels de eerste positieve test in huis ;)
Mannetje

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Het was niet de vraag of, maar wanneer het ons zou treffen. Inmiddels de eerste positieve test in huis ;)
Sterkte, hopelijk worden jullie niet al te ziek.
- Niet meer zo actief -
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Heeft iemand serieus een idee waarom 2G door een bepaald aantal partijen nou zo een wondermiddel is? Waarom willen ze dat nou?
Ik denk dat je een onjuist beeld hebt van de waardering van het Ctb. Niemand kent dit instrument een wonderwerking toe.
Het zou wel een soort wonder zijn als het nu nog het effect heeft waarom het wordt ingezet in sommige landen. Net als De vaccinatieplicht in sommige landen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Het zou wel een soort wonder zijn als het nu nog het effect heeft waarom het wordt ingezet in sommige landen. Net als De vaccinatieplicht in sommige landen.
Eens.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Al die dingen als 3G, 2G of 1G werkt nu met Omikron inderdaad minder.

Eigenlijk zit er, hoewel je natuurlijk anders wil, er niets anders op dan het virus uit te laten razen. Gelukkig is Omikron milder waardoor, in combinatie met vaccinatie, het voor de meeste mensen met enkele dagen beroerd onder de wol liggen voorbij is.

Inmiddels is Denemarken voorbij de piek. In de provincie Noord-Holland zijn de aantallen zodanig dat de piek binnenkort bereikt zal worden. De rest van het land loopt achter: toch zal het ook niet lang duren alvorens de cijfers pieken.

Na een, laten we eerlijk zijn (na de hoop vanwege vaccinatie) toch tegenvallende winter is de kans groot dat het een leuk voorjaar en zomer gaat worden (zelf hou ik wel van zomerweer; misschien is de wens de vader van de gedachte..).
Volgend winterseizoen zou beter moeten lopen, qua corona, dan nu.
merel

Bericht door merel »

Mannetje schreef:
merel schreef:Het was niet de vraag of, maar wanneer het ons zou treffen. Inmiddels de eerste positieve test in huis ;)
Dank je! Dat hoop ik ook!
HersteldHervormd

merel schreef:
Mannetje schreef:
Dank je! Dat hoop ik ook!
Sterkte!
Valcke

Bericht door Valcke »

Zojuist heb ik de petitie 'Onverdeeld open' - voor onmiddellijke afschaffing van het conronatoegangsbewijs - ondertekend. Er zijn inmiddels meer dan 82.000 ondertekenaars en de petitie is pas gisteren gestart.

Iniatiefnemers zijn o.a. Jona Walk en Mona Keijzer.

"Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid."

https://petities.nl/petitions/brede-coa ... ?locale=nl

Een duidelijk signaal van de bevolking richting het kabinet - dat het coronatoegangsbewijs voorlopig wil handhaven zonder een afbouw aan te willen kondigen - is op zijn plaats.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Zojuist heb ik de petitie 'Onverdeeld open' - voor onmiddellijke afschaffing van het conronatoegangsbewijs - ondertekend. Er zijn inmiddels meer dan 82.000 ondertekenaars en de petitie is pas gisteren gestart.

Iniatiefnemers zijn o.a. Jona Walk en Mona Keijzer.

"Wij spreken ons uit tegen het coronatoegangsbewijs in al zijn verschijningsvormen. De schade die erdoor wordt veroorzaakt, staat niet in verhouding tot eventuele voordelen voor de volksgezondheid."

https://petities.nl/petitions/brede-coa ... ?locale=nl

Een duidelijk signaal van de bevolking richting het kabinet - dat het coronatoegangsbewijs voorlopig wil handhaven zonder een afbouw aan te willen kondigen - is op zijn plaats.
Voor corona inderdaad weinig zinvol, al zou ik 1G graag beschikbaar houden (onder strikte voorwaarden) en zeker in plaatsen als ziekenhuizen en verzorgingshuizen tijdens een periode van hoge prevalentie. Als tijdelijke maatregel voor andere ziektes moet 1G en zelfs 2G of 3G ook mogelijk zijn als tijdelijk maatregel als verwacht kan worden dat het veel levens redt. Ik twijfel nog aan ondertekenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD

Bericht door TSD »

Petitie getekend.

En @merel: sterkte en beterschap!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

TSD schreef:Petitie getekend.

En @merel: sterkte en beterschap!
+1