Ik geloof niet dat het christelijk is. Het is christelijk om ziekte uit Gods hand te aanvaarden en niet te vervallen in overmatige zorgen. Het is verder christelijk om mensen in hun door God geschonken beroep te aanvaarden en hun hun werk niet te ontnemen. Het is christelijk om gezonde mensen een vrije beweging te geven. Het is christelijk om de zieken te verzorgen en daarvoor als samenleving een uiterste inspanning te doen.Forummer schreef:Dat is anders een heel christelijk principe.Ad Anker schreef:We zijn gewoon het braafste jongetje van de klas geweest, heel Europa is open. Verkeerd 'gegokt'. Snel open die boel.
Overigens hoop ik ook dat we vrijdag horen dat de boel weer open gaat.
COVID-19
Re: COVID-19
Ik denk dat de situatie in Nederland wel behoorlijk ernstig was. Kijk ook eens opAd Anker schreef:We zijn gewoon het braafste jongetje van de klas geweest, heel Europa is open. Verkeerd 'gegokt'. Snel open die boel.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Dit gaat alleen over oversterfte, maar op dat punt stond het rond november en december er in Nederland echt slechter voor dan in de meeste andere Europese landen. (Hongarije en Oekraine stonden er mogelijk nog slechter voor). Nederland was in een situatie waar hardere maatregelen nodig waren, en het was prettiger geweest als er meer buffer was geweest om te kijken wat er met Omikron zou gebeuren.
We moeten realistisch zijn en op een of andere manier leven met Covid. De ziekte zal levens kosten, maar het lijkt me wel wenselijk om ook met betrekking tot deze ziekte een pro-life standpunt te hebben en de oversterfte serieus te nemen en proberen te verminderen. Dat is moeilijk en er moeten afwegingen gemaakt worden, laten we daarbij nu vooral niet de ene oplossing verheerlijken zonder de andere oplossingen proberen te begrijpen.
Het kan natuurlijk nog steeds dat oplossingen slecht zijn, omdat ze enkel afstel bewerkstelligen of dat ze echt niet realistisch zijn (bijv. nu nog vaccinatie gebruiken als een middel dat verder gaat dan bescherming van de gevaccineerde).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ja, klopt. Ik heb last van een paar hardnekkige blessures, daarbij helpt het me wel als ik wat verschillende apparaten en gewichten kan gebruiken ipv alleen lichaamsgewicht. Nu doe ik dat bij de fysio, maar dat is ook eindig qua aantallen behandelingen.parsifal schreef:Zelf al een tijdje niet in de sportschool geweest. En ja voor mooie spierontwikkeling is het wel prettig om te kunnen squatten en bankdrukken met goed materiaal en precieze gewichten, maar met een rugzak met flessen water en een trap kun je echt al veel doen. En cardio kan zeker buiten (als het niet glad is) en net zo sociaal als in de sportschool.Zeeuw schreef:Met het eerste ben ik het deels eens, al vraag ik me af wat dan het effect is van alle pakken die men in het ziekenhuis moet dragen voor tijdens het contact met patiënten.parsifal schreef:Mijn punt is juist dat kwetsbaren beschermen terwijl de ziekte rondgaat echt heel moeilijk is, zeker als het om afhankelijke kwetsbare mensen gaat. In 2020 probeerden veel landen de mensen in verzorgingshuizen en in gevangenissen te beschermen. Alleen de landen die er in slaagden de besmettingen in het geheel laag te houden waren succesvol.
Besmet ziekenhuispersoneel laten werken is echt link en zou zomaar de overlevingskans van sommige patiënten kunnen verlagen. Sportscholen is wel een beetje een ander verhaal, omdat voor hen nu even niet besmet worden, waarschijnlijk een kort uitstel van besmetting betekent (als R boven 1 blijft), aan de andere kant kun je met wat creativiteit vrijwel alle dingen die je in de sportschool doet ook wel buiten doen, al is het niet op dezelfde manier, het kan wel net zo gezond.
Met het tweede niet. Er moet simpelweg ook gewoon gewerkt worden, in de ochtend en de avond is het donker en het materiaal uit de sportschool/-club etc is financieel/ruimte-technisch voor de meesten vrijwel niet bereikbaar. En natuurlijk kun je ook andere dingen doen. Maar vooral jongeren zullen dit niet zo snel doen, want het sporten is meer dan sporten, het is een sociaal bindmiddel.
Dat zeg ik zelden. Maar als ik meerdere keren dezelfde reactie geef, dan begint het erop te lijken dat iemand me niet wil begrijpen.Ditbenik schreef:
Als ''Als je me niet wilt begrijpen' jouw manier van discussiëren is wens ik je verder een prettige dag. In dit soort totaal respectloze gedoe heb ik geen trek.
Dank voor de prettige dag overigens. Het klopt, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw.
Volgens mij nam ik die cijfers ook serieus. Alleen dat dreigen met code zwart terwijl er nog vele mogelijkheden waren vond ik moreel verwerpelijk. Angst was er al genoeg.Framboos schreef:Opvallend dat je deze brandbrieven serieus neemt, en die uit de zorg , toen de ziekenhuisopnames stegen, niet.huisman schreef:
De winkeliers hebben niet zoveel geduld meer. Brandbrieven van veel burgermeesters die vrezen dat hun gemeente zijn winkelhart gaat verliezen.
https://nos.nl/l/2412539#UPDATE-container-58539796
https://nos.nl/l/2412539#UPDATE-container-58542358
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mijn man sport al zo lang ik hem ken thuis of in de tuin. Hij heeft meerdere gewichten thuis liggen en nee wij hadden geen groot huis. Hij deed dit gewoon in de (huis)kamer. Hij drukt zich bijvoorbeeld op met een kind op zn rug. Ook nu in de lock down bewegen wij veel, samen of met de kinderen. Ook onze kinderen hebben de afgelopen periode met vrienden gesport. Zo ingewikkeld is het niet om even een rondje te hollen of te skaten.Zeeuw schreef:Ja, klopt. Ik heb last van een paar hardnekkige blessures, daarbij helpt het me wel als ik wat verschillende apparaten en gewichten kan gebruiken ipv alleen lichaamsgewicht. Nu doe ik dat bij de fysio, maar dat is ook eindig qua aantallen behandelingen.parsifal schreef:Zelf al een tijdje niet in de sportschool geweest. En ja voor mooie spierontwikkeling is het wel prettig om te kunnen squatten en bankdrukken met goed materiaal en precieze gewichten, maar met een rugzak met flessen water en een trap kun je echt al veel doen. En cardio kan zeker buiten (als het niet glad is) en net zo sociaal als in de sportschool.Zeeuw schreef:Met het eerste ben ik het deels eens, al vraag ik me af wat dan het effect is van alle pakken die men in het ziekenhuis moet dragen voor tijdens het contact met patiënten.parsifal schreef:Mijn punt is juist dat kwetsbaren beschermen terwijl de ziekte rondgaat echt heel moeilijk is, zeker als het om afhankelijke kwetsbare mensen gaat. In 2020 probeerden veel landen de mensen in verzorgingshuizen en in gevangenissen te beschermen. Alleen de landen die er in slaagden de besmettingen in het geheel laag te houden waren succesvol.
Besmet ziekenhuispersoneel laten werken is echt link en zou zomaar de overlevingskans van sommige patiënten kunnen verlagen. Sportscholen is wel een beetje een ander verhaal, omdat voor hen nu even niet besmet worden, waarschijnlijk een kort uitstel van besmetting betekent (als R boven 1 blijft), aan de andere kant kun je met wat creativiteit vrijwel alle dingen die je in de sportschool doet ook wel buiten doen, al is het niet op dezelfde manier, het kan wel net zo gezond.
Met het tweede niet. Er moet simpelweg ook gewoon gewerkt worden, in de ochtend en de avond is het donker en het materiaal uit de sportschool/-club etc is financieel/ruimte-technisch voor de meesten vrijwel niet bereikbaar. En natuurlijk kun je ook andere dingen doen. Maar vooral jongeren zullen dit niet zo snel doen, want het sporten is meer dan sporten, het is een sociaal bindmiddel.
Dat is een keuze. Ik vind er niks aan thuis. Doe het wel. Heb ook de spullen wel in huis, maar ben veel liever sociaal en extern bezig. De kinderen sporten in verenigingsverband, wat nu ook weer wat meer kan. Al is in hun sport het winterseizoen eigenlijk binnen en liggen de competities nog stil. Dus een beetje voor des keizers baard allemaal.merel schreef: Mijn man sport al zo lang ik hem ken thuis of in de tuin. Hij heeft meerdere gewichten thuis liggen en nee wij hadden geen groot huis. Hij deed dit gewoon in de (huis)kamer. Hij drukt zich bijvoorbeeld op met een kind op zn rug. Ook nu in de lock down bewegen wij veel, samen of met de kinderen. Ook onze kinderen hebben de afgelopen periode met vrienden gesport. Zo ingewikkeld is het niet om even een rondje te hollen of te skaten.
Voor mij is 'even een rondje' niet hetzelfde als sporten.
Dat het voor sommigen minder leuk is kan kloppen. Dat neemt niet weg dat het ook klopt wat @ parsifal zegt; dat je met een beetje creativiteit veel kan doen. Onze kinderen sporten ook in verenigingsverband. Ook dat is de afgelopen weken opgepakt door de vereniging. In plaats van binnen sporten werd buiten sporten en trainingen ingepland. Soms een beetje koud, maar niet onoverkomelijk.Zeeuw schreef:Dat is een keuze. Ik vind er niks aan thuis. Doe het wel. Heb ook de spullen wel in huis, maar ben veel liever sociaal en extern bezig. De kinderen sporten in verenigingsverband, wat nu ook weer wat meer kan. Al is in hun sport het winterseizoen eigenlijk binnen en liggen de competities nog stil. Dus een beetje voor des keizers baard allemaal.merel schreef: Mijn man sport al zo lang ik hem ken thuis of in de tuin. Hij heeft meerdere gewichten thuis liggen en nee wij hadden geen groot huis. Hij deed dit gewoon in de (huis)kamer. Hij drukt zich bijvoorbeeld op met een kind op zn rug. Ook nu in de lock down bewegen wij veel, samen of met de kinderen. Ook onze kinderen hebben de afgelopen periode met vrienden gesport. Zo ingewikkeld is het niet om even een rondje te hollen of te skaten.
Niets is uiteindelijk onoverkomelijk maar dat is wel een beetje een dooddoener om mogelijkheden die er wel zijn niet te gebruiken.merel schreef:Dat het voor sommigen minder leuk is kan kloppen. Dat neemt niet weg dat het ook klopt wat @ parsifal zegt; dat je met een beetje creativiteit veel kan doen. Onze kinderen sporten ook in verenigingsverband. Ook dat is de afgelopen weken opgepakt door de vereniging. In plaats van binnen sporten werd buiten sporten en trainingen ingepland. Soms een beetje koud, maar niet onoverkomelijk.Zeeuw schreef:Dat is een keuze. Ik vind er niks aan thuis. Doe het wel. Heb ook de spullen wel in huis, maar ben veel liever sociaal en extern bezig. De kinderen sporten in verenigingsverband, wat nu ook weer wat meer kan. Al is in hun sport het winterseizoen eigenlijk binnen en liggen de competities nog stil. Dus een beetje voor des keizers baard allemaal.merel schreef: Mijn man sport al zo lang ik hem ken thuis of in de tuin. Hij heeft meerdere gewichten thuis liggen en nee wij hadden geen groot huis. Hij deed dit gewoon in de (huis)kamer. Hij drukt zich bijvoorbeeld op met een kind op zn rug. Ook nu in de lock down bewegen wij veel, samen of met de kinderen. Ook onze kinderen hebben de afgelopen periode met vrienden gesport. Zo ingewikkeld is het niet om even een rondje te hollen of te skaten.
Jan Paternotte fractievoorzitter D'66. Als coronawoordvoerder was het een man die niet schroomde de ontwikkelingen rond coronatoegangsbewijs en 2G te bepleiten; overigens zonder steekhoudende motivatie en volstrekt zonder antenne voor de plaats van grondrechten en de positie van andersdenkenden. Een man die mét de VVD en het CDA een beleid bepleitte waarin gevaccineerden kunnen delen in bepaalde voorrechten en ongevaccineerden niet - de effectiviteit van maatregelen deed er bij hem weinig toe voor zover ik kon waarnemen. We konden denk ik niet anders verwachten, maar wat mij betreft geen goede keuze aangezien bij hem grondwettelijke vrijheden volstrekt niet veilig zijn. Wat dat betreft heb ik hoop dat Ernst Kuipers wél meer kanten van de medaille wil bekijken en dat bij hem wél meer nuance aanwezig is. Anders wordt het wel een heel verdrietige zaak wat D'66 en Covid betreft.
Stop toch eens met verwijten dat Jan en alleman de grondrechten schendt. Daarmee polariseer je onnodig. Bovendien heb je al menigmaal blijk gegeven dat je niet in staat bent tot juiste interpretatie van wetteksten.Valcke schreef:Jan Paternotte fractievoorzitter D'66. Als coronawoordvoerder was het een man die niet schroomde de ontwikkelingen rond coronatoegangsbewijs en 2G te bepleiten; overigens zonder steekhoudende motivatie en volstrekt zonder antenne voor de plaats van grondrechten en de positie van andersdenkenden. We konden denk ik niet anders verwachten, maar wat mij betreft geen goede keuze aangezien bij hem grondwettelijke vrijheden volstrekt niet veilig zijn. Wat dat betreft heb ik hoop dat Ernst Kuipers wél meer kanten de medaille wil bekijken en dat bij hem wél meer nuance aanwezig is. Anders wordt het wel een heel verdrietige zaak wat D'66 en Covid betreft.
Sorry, Ambtenaar.Ambtenaar schreef:Stop toch eens met verwijten dat Jan en alleman de grondrechten schendt. Daarmee polariseer je onnodig. Bovendien heb je al menigmaal blijk gegeven dat je niet in staat bent tot juiste interpretatie van wetteksten.Valcke schreef:Jan Paternotte fractievoorzitter D'66. Als coronawoordvoerder was het een man die niet schroomde de ontwikkelingen rond coronatoegangsbewijs en 2G te bepleiten; overigens zonder steekhoudende motivatie en volstrekt zonder antenne voor de plaats van grondrechten en de positie van andersdenkenden. We konden denk ik niet anders verwachten, maar wat mij betreft geen goede keuze aangezien bij hem grondwettelijke vrijheden volstrekt niet veilig zijn. Wat dat betreft heb ik hoop dat Ernst Kuipers wél meer kanten de medaille wil bekijken en dat bij hem wél meer nuance aanwezig is. Anders wordt het wel een heel verdrietige zaak wat D'66 en Covid betreft.
Punt 1: ik polariseer niet; dat doen degenen die anderen willen uitsluiten, bv. door 2G of vaccinatiedwang. Jan Paternotte is een uitgesproken voorstander van 2G - een inhoudelijke onderbouwing heb ik bij hem niet gezien behalve de argumentatie dat gevaccineerden voorrechten behoren te hebben. Dus wie polariseert er?
Punt 2: klopt sowieso niet; volgens mij heb ik met jou stevig gedebatteerd over de inperking van de vrijheid van godsdienst in de eerste fase van deze crisis (de noodverordeningen). Het uiteindelijke advies van de Raad van State bevestigde geheel wat ik hierover geschreven had. Om die reden is uiteindelijk (!) de vrijheid van godsdienst in de maatregelen - alsnog - (theoretisch althans) gerespecteerd. Dat is slechts één voorbeeld en zo zijn er heel wat meer te maken. Maar ik ga daarover niet in discussie, dat is gewoon een kwestie van teruglezen.
Laatst gewijzigd door Valcke op 11 jan 2022, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom op, Ambtenaar, stop nou gewoon eens met mensen, waarmee je het op de inhoud hartgrondig oneens bent, te proberen weg te zetten. Het is echt een heel vervelende manier van discussiëren en wat mij betreft echt typisch op de persoon, een poging om iemand in de discussie te diskwalificeren.Ambtenaar schreef:Bovendien heb je al menigmaal blijk gegeven dat je niet in staat bent tot juiste interpretatie van wetteksten.
- J.C. Philpot
Dat verwijt, vind ik persoonlijk beter van toepassing op veel van jouw bijdragen in het kader van het corona-debat.Ambtenaar schreef:Daarmee polariseer je onnodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Paternotte heeft wel degelijk argumenten gegeven. Eén ervan is bijvoorbeeld dat hij de zorg voor iedereen beschikbaar wil houden. Je kunt dat een slecht argument vinden, maar het is niet zo dat hij zijn standpunt niet heeft onderbouwd.Valcke schreef:
Punt 1: ik polariseer niet; dat doen degenen die anderen willen uitsluiten, bv. door 2G of vaccinatiedwang. Jan Paternotte is een uitgesproken voorstander van 2G - een inhoudelijke onderbouwing heb ik bij hem niet gezien behalve de argumentatie dat gevaccineerden voorrechten behoren te hebben. Dus wie polariseert er?
Het ging daarbij om het instrument dat is gebruikt. Namelijk de noodverordening. De vrijheid van godsdienst kan in Nederland bij wet beperkt kan worden.Valcke schreef:Punt 2: klopt sowieso niet; volgens mij heb ik met jou stevig gedebatteerd over de inperking van de vrijheid van godsdienst in de eerste fase van deze crisis (de noodverordeningen). Het uiteindelijke advies van de Raad van State bevestigde geheel wat ik hierover geschreven had. Om die reden is uiteindelijk (!) de vrijheid van godsdienst in de maatregelen - alsnog - (theoretisch althans) gerespecteerd. Dat is slechts één voorbeeld en zo zijn er heel wat meer te maken. Maar ik ga daarover niet in discussie, dat is gewoon een kwestie van teruglezen.