Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht
-
Re: Gevolgen mogelijke vaccinatieplicht
Is nog niet alles, Nederlandse CTB gaat eruit, we moeten de Europese Covid Check gaan gebruiken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Dan heb je nu ervaring met het laten zien van een code. Is toch niet zo erg? Ik neem aan dat je anders, tegen de adviezen van onze overheid in, niet naar Duitsland was afgereisd of het moet vanwege je werk zijn geweest. Dan ligt het natuurlijk net even anders.HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper
En ook de winkeliers zijn om. Het is verschrikkelijk.
Ik was vandaag nog in Düsseldorf, maar daar is bijna in iedere winkel 2G. Het word echt een trieste wereld zo.
Laatst gewijzigd door Adje op 05 jan 2022, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb nog nooit een code laten zien.Adje schreef:Dan heb je nu ervaring met het laten zien van een code. Is toch niet zo erg? Ik neem aan dat je anders, tegen de adviezen van onze overheid in, niet naar Duitsland was afgereisd.HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper
Ik was vandaag nog in Düsseldorf, maar daar is bijna in iedere winkel 2G. Het word echt een trieste wereld zo.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Dat lijkt mij niet zo vreemd, dat winkeliers ook "om" zijn.Habitat schreef:Je ziet hoe snel het kan gaan. Een paar weken geleden waren de winkeliers nog fel tegen en vonden ze het een absurd idee.HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper
En ook de winkeliers zijn om.
Ze zien dat Nederlanders massaal afreizen naar de landen om ons heen. Daar lekker gaan shoppen en gebruik maken van de horeca. Dan is het niet zo vreemd dat in Nederland dezelfde regels gaan gelden als in het buitenland.
De versoepeling na deze lockdown wordt dat winkels opengaan met 2G. Dat is een handig neveneffect. Wel zorgelijk inderdaad. Uiteraard is het voor hen die een QR code hebben minder zorgelijk. Voor essentiële winkels zal het niet gelden, dus levensmiddelen kun je blijven kopen. De rest online denk ik.
Van de AIDS-epidemie hebben we kunnen leren dat uitsluiting en stigmatisering nergens toe leidt. Pas toen er op een positieve manier educatie en informatie kwam, werd er vooruitgang geboekt.
Hoewel ik hoop dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren, denk ik ook dat we nog een flinke weg te gaan hebben en dat we alleen op een positieve en constructieve manier daadwerkelijk uit de crisis kunnen komen (en dus niet dmv uitsluiting).
Hoewel ik hoop dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren, denk ik ook dat we nog een flinke weg te gaan hebben en dat we alleen op een positieve en constructieve manier daadwerkelijk uit de crisis kunnen komen (en dus niet dmv uitsluiting).
Verschrikkelijk dat je dit zegt. Geen enkel gevoel ervoor dat je meewerkt aan een systeem waarvan het doel is om mensen uit te sluiten en je dat systeem zelfs goedkeurt. Met gezondheid heeft het niets te maken, dat maken mensen zichzelf wijs, 1,5 meter en mondkapje werken even goed of zelfs beter.Adje schreef:Dan heb je nu ervaring met het laten zien van een code. Is toch niet zo erg?HersteldHervormd schreef:https://www.nu.nl/economie/6176541/wink ... lk_wrapper
Het een sluit het ander niet uit. Ik ben voor mondkapjes, anderhalve meter, handen wassen, ventilatie én voor een toegangsbewijzensysteem.
DDD schreef:Het een sluit het ander niet uit. Ik ben voor mondkapjes, anderhalve meter, handen wassen, ventilatie én voor een toegangsbewijzensysteem.
Fascinerend om te zien wat angst en een crisis met gewetensvorming doet. Dit wisten we al uit talloze studies over oorlogssituaties maar nu maak ik het ook in het heden mee.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ben niet voor toegangsbewijzen. Iedereen heeft de kans gehad om zich te laten vaccineren. Wie dat niet wil, gaat dat hierdoor ook niet doen. Ik ben meer voor de variant ' uit laten woeden'. Dan zijn we er het snelst vanaf.DDD schreef:Het een sluit het ander niet uit. Ik ben voor mondkapjes, anderhalve meter, handen wassen, ventilatie én voor een toegangsbewijzensysteem.
-
- Verbannen
Volgens mij is er steeds gezegd dat voor winkels 3G-beleid zou gelden en voor bepaalde gelegenheden zoals horeca, café en festivals 2G-beleid.Ad Anker schreef:De versoepeling na deze lockdown wordt dat winkels opengaan met 2G. Dat is een handig neveneffect. Wel zorgelijk inderdaad. Uiteraard is het voor hen die een QR code hebben minder zorgelijk. Voor essentiële winkels zal het niet gelden, dus levensmiddelen kun je blijven kopen. De rest online denk ik.
Dus ik begrijp het probleem van uitsluiting niet zo goed.
Zeker. Het blijkt maar weer: 90% van de bevolking loopt mee, zolang de overheid op de goede knoppen duwt en communicatief vaardig is. In die zin mag zeker de vergelijking met WO II gemaakt worden.huisman schreef:Fascinerend om te zien wat angst en een crisis met gewetensvorming doet. Dit wisten we al uit talloze studies over oorlogssituaties maar nu maak ik het ook in het heden mee.DDD schreef:Het een sluit het ander niet uit. Ik ben voor mondkapjes, anderhalve meter, handen wassen, ventilatie én voor een toegangsbewijzensysteem.
Laatst gewijzigd door Valcke op 05 jan 2022, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om het principe. Bovendien word je met 3G ook uitgesloten, een test halen voor het kopen van een blikje verf of een afwasborstel of een boek is natuurlijk niet reëel.GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij is er steeds gezegd dat voor winkels 3G-beleid zou gelden en voor bepaalde gelegenheden zoals horeca, café en festivals 2G-beleid.Ad Anker schreef:De versoepeling na deze lockdown wordt dat winkels opengaan met 2G. Dat is een handig neveneffect. Wel zorgelijk inderdaad. Uiteraard is het voor hen die een QR code hebben minder zorgelijk. Voor essentiële winkels zal het niet gelden, dus levensmiddelen kun je blijven kopen. De rest online denk ik.
- J.C. Philpot
Als het alternatief een lockdown is, dan is 2G minder beperkend. Maar het moet wel telkens weer bekeken worden, en als het niet meer zinvol (afhankelijk van het aantal opnames) is afgeschaft.Valcke schreef:Het gaat om het principe. Bovendien word je met 3G ook uitgesloten, een test halen voor het kopen van een blikje verf of een afwasborstel of een boek is natuurlijk niet reëel.GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij is er steeds gezegd dat voor winkels 3G-beleid zou gelden en voor bepaalde gelegenheden zoals horeca, café en festivals 2G-beleid.Ad Anker schreef:De versoepeling na deze lockdown wordt dat winkels opengaan met 2G. Dat is een handig neveneffect. Wel zorgelijk inderdaad. Uiteraard is het voor hen die een QR code hebben minder zorgelijk. Voor essentiële winkels zal het niet gelden, dus levensmiddelen kun je blijven kopen. De rest online denk ik.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
2G leidt niet tot minder ziekenhuisopnames. Bovendien is een afstandsregel in de horeca effectiever. De modelmatige onderbouwing achter 2G was al onjuist en gaat nu helemaal niet meer op door omikron. In januari zijn er naar rato bijna net zoveel besmettingen onder gevaccineerden als onder gevaccineerden. Dan helpt 2G dus echt helemaal niets. Het tegendeel is juist het geval door het gevoel van schijnveiligheid.J.C. Philpot schreef:Als het alternatief een lockdown is, dan is 2G minder beperkend. Maar het moet wel telkens weer bekeken worden, en als het niet meer zinvol (afhankelijk van het aantal opnames) is afgeschaft.
Het zou pas zinvol zijn wanneer risicogroepen massaal de horeca en evenementen bezoekt en daarbij geen afstand houdt. In de modellen was ervan uitgegaan dat risicogroepen en ouderen naar rato aan evenementen deelnemen. Daarmee zijn de uitkomsten gemanipuleerd. Wanneer je een realistische leeftijdsverdeling toepast in de modellen (dus gemiddeld overeenkomstig de werkelijkheid) krijg je heel andere uitkomsten. Daar komt nog bij jhet negatieve effect van schijnveiligheid.