Waarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeWat versta je onder een "sterke leider" ??Oorspronkelijk gepost door ndonselaarIk ook, en ik ben een bezorgd over de belangstelling van de bevolking voor een 'sterke leider'.ik ben eerder bang voor de gevolgen van aanslagen op onze infrastructuur, als de drinkwatervoorziening en het electriciteitsnet eruit gaan hebben binnen 24 uur totale anarchie in west-europa
Als terroristen echt wat willen zijn er legio mogelijkheden. Wat denk je van ons drinkwater???
De olie raakt echt snel op, vlucht zolang het nog kan
Denk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.Oorspronkelijk gepost door mementoWaarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeWat versta je onder een "sterke leider" ??Oorspronkelijk gepost door ndonselaarIk ook, en ik ben een bezorgd over de belangstelling van de bevolking voor een 'sterke leider'.ik ben eerder bang voor de gevolgen van aanslagen op onze infrastructuur, als de drinkwatervoorziening en het electriciteitsnet eruit gaan hebben binnen 24 uur totale anarchie in west-europa
Als terroristen echt wat willen zijn er legio mogelijkheden. Wat denk je van ons drinkwater???
Remember Pim Fortuyn...Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDenk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.Oorspronkelijk gepost door mementoWaarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeWat versta je onder een "sterke leider" ??Oorspronkelijk gepost door ndonselaar Ik ook, en ik ben een bezorgd over de belangstelling van de bevolking voor een 'sterke leider'.
Denk even aan de gevolgen. Stel dat electriciteit uitvalt. Denk aan de werkeloosheid die daaruit ontstaat. Denk aan het financiele verkeer wat daarmee uitvalt. Stel dat de oliekraan dichtgaat; de mobiliteit valt terug naar minimaal.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDenk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.Oorspronkelijk gepost door mementoWaarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeWat versta je onder een "sterke leider" ??Oorspronkelijk gepost door ndonselaar Ik ook, en ik ben een bezorgd over de belangstelling van de bevolking voor een 'sterke leider'.
Wat dan, als er iemand opstaat (eerst via politieke wegen, net als Hitler) die de regering de schuld geeft, groot herstel belooft, praktische maatregelen treft tegen werkeloosheid. Veel mensen zullen zo'n man achterna lopen.
En een stapje verder. Stel dat deze man succes krijgt. Stukje bij beetje zie je verbeteringen. En dan gaat deze man opeens zeggen dat het de allochtonen zijn die de schuld zijn van de crisis. Ze werken niet, krijgen allemaal uitkering, verhogen criminaliteit...
Nee, voor je het weet hebben we weer een holocaust. De mens is, na de zondeval, puur egoïstisch. Zeg niet: dat gebeurt in ons beschaafde Nederland niet. Well, bedenk dan dat menig wrede SS-officier voor de oorlog een degelijk en geliefd burger was.
Wat akelig kort door de bocht zeg. Alsof je Pim Fortuyn kunt vergelijken met Hitler. Kom op zeg.Oorspronkelijk gepost door CorydorasRemember Pim Fortuyn...Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDenk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.Oorspronkelijk gepost door mementoWaarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertje Wat versta je onder een "sterke leider" ??
Waren de mensen toen niet "dommer" . Niet in de letterlijke zin van het woord hoor, ,maar we hebben in het verleden toch gezien waar het misging. Zou een ezel zich twee keer stoten????Oorspronkelijk gepost door mementoDenk even aan de gevolgen. Stel dat electriciteit uitvalt. Denk aan de werkeloosheid die daaruit ontstaat. Denk aan het financiele verkeer wat daarmee uitvalt. Stel dat de oliekraan dichtgaat; de mobiliteit valt terug naar minimaal.Oorspronkelijk gepost door tukkertjeDenk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.Oorspronkelijk gepost door mementoWaarschijnlijk bedoelt Niek een soort nieuwe Adolf Hitler?Oorspronkelijk gepost door tukkertje Wat versta je onder een "sterke leider" ??
Wat dan, als er iemand opstaat (eerst via politieke wegen, net als Hitler) die de regering de schuld geeft, groot herstel belooft, praktische maatregelen treft tegen werkeloosheid. Veel mensen zullen zo'n man achterna lopen.
En een stapje verder. Stel dat deze man succes krijgt. Stukje bij beetje zie je verbeteringen. En dan gaat deze man opeens zeggen dat het de allochtonen zijn die de schuld zijn van de crisis. Ze werken niet, krijgen allemaal uitkering, verhogen criminaliteit...
Nee, voor je het weet hebben we weer een holocaust. De mens is, na de zondeval, puur egoïstisch. Zeg niet: dat gebeurt in ons beschaafde Nederland niet. Well, bedenk dan dat menig wrede SS-officier voor de oorlog een degelijk en geliefd burger was.
Natuurlijk blijft het gevaarlijk.
- ndonselaar
- Contacteer:
Tukker,
Nog steeds hebben vele burgers onbehagen. Onbehagen over hun overheid, om misschien de overheid. Het is 'hun' overheid niet meer. Er is een woud aan bureaucratie. Vergunningen aanvragen, het duurt in sommige gemeenten tijden! Onbehagen omdat vader of moeder, opa of oma niet meer de zorg krijgen die ze verdienen. Onbehagen omdat ook justitie niet meer te vertrouwen is. Onbehagen over ....
Het blijkt in Nederland heel goed mogelijk dat een partij, een persoon inspeelt op dit onbehagen. Zolang de persoon integer is het helemaal geen probleem. Een echt probleem wordt het als de persoon in kwestie minder goede bedoeling heeft. Dit aspect komt meestal naar boven als het (bijna) te laat is.
Nog steeds hebben vele burgers onbehagen. Onbehagen over hun overheid, om misschien de overheid. Het is 'hun' overheid niet meer. Er is een woud aan bureaucratie. Vergunningen aanvragen, het duurt in sommige gemeenten tijden! Onbehagen omdat vader of moeder, opa of oma niet meer de zorg krijgen die ze verdienen. Onbehagen omdat ook justitie niet meer te vertrouwen is. Onbehagen over ....
Het blijkt in Nederland heel goed mogelijk dat een partij, een persoon inspeelt op dit onbehagen. Zolang de persoon integer is het helemaal geen probleem. Een echt probleem wordt het als de persoon in kwestie minder goede bedoeling heeft. Dit aspect komt meestal naar boven als het (bijna) te laat is.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer:
Hier voor hoeven we alleen onze geschiedenisboeken te lezen.Waren de mensen toen niet "dommer" . Niet in de letterlijke zin van het woord hoor, ,maar we hebben in het verleden toch gezien waar het misging. Zou een ezel zich twee keer stoten????
Natuurlijk blijft het gevaarlijk.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Niet zo kort door de bocht reageren op mij :%Oorspronkelijk gepost door tukkertjeWat akelig kort door de bocht zeg. Alsof je Pim Fortuyn kunt vergelijken met Hitler. Kom op zeg.Oorspronkelijk gepost door CorydorasRemember Pim Fortuyn...Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Denk je dat die op zal staan?? Dat denk ik niet. Denk eerder aan groeperingen die cruciale punten in de samenleving platleggen.
Ik doelde op zijn supersnel groeiende populariteit (in relatie tot de belangstelling voor sterk leiderschap waar Niek het over had) en vergeleek hem uiteraard niet inhoudelijk met Hitler. In zijn opmars was duidelijk de belangstelling van 'het volk' voor sterk leiderschap te zien, en dat was best beangstigend.
De dingen die hij zei, waren 10 jaar geleden absoluut taboe, en nu liep half NL met hem weg in zeer korte tijd.