Katrina

refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Vooral vers 10 duid op een meteorietinslag. Een enorme meteoriet.
Klinkt spannend....
In combinatie met vers 11 lijkt het meer om milieuvervuiling te gaan....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door refo
Klinkt spannend....
Ja, ik denk dat Openbaringen meer in symbolen spreekt, dan dat het allemaal letterlijk genomen moet worden.... Maar goed, dat is eigenlijk nogal off topic ;)

Gr.,
Corydoras

Bericht door Corydoras »

'Wij' dragen ook nog een steentje bij:

Nederland stuurt fregat naar New Orleans

Uitgegeven: 2 september 2005 16:39
Laatst gewijzigd: 2 september 2005 16:48

DEN HAAG - Nederland stuurt een fregat met hulpgoederen en reddingsmateriaal naar New Orleans. Het fregat de Hr.Ms. Van Amstel vertrekt op korte termijn vanuit de Antillen en kan over vier tot vijf dagen in het gebied zijn om de Amerikanen hulp te verlenen. Dat heeft premier Balkenende vrijdag bekendgemaakt.

Nederland loopt met het sturen van het fregat vooruit op een formeel Amerikaans verzoek. Als dat verzoek er komt, is het maar beter dat het fregat alvast onder weg is, is de redenering. Het fregat neemt extra hulpmiddelen aan boord, evenals extra mariniers en aanvullende kleine vaartuigen.

Het fregat neemt extra hulpmiddelen aan boord en noodrantsoenen, evenals twee helikopters voor medische evacuatie, extra mariniers en aanvullende kleine vaartuigen zoals rubberboten. Ook kan het schip dagelijks duizend liter drinkwater halen uit zeewater.

Balkenende

Balkenende zei verder dat Nederland ook andere expertise en middelen aan de Amerikanen heeft aangeboden. Het gaat dan om expertise op het gebied van wateroverlast en dijkdoorbraken, om identificatieteams, om pompen die schoon drinkwater kunnen leveren, om F-16's en om een duikpeloton van Defensie. Maar dat alles is afhankelijk van de behoefte van de Amerikanen, aldus Balkenende.

De premier zei vrijdag dat "de internationale gemeenschap waar nodig hulp moet verlenen" aan de Amerikaanse autoriteiten. Hij is het met president Bush eens dat de hulpverlening in het rampgebied rond New Orleans op een niet aanvaardbaar niveau ligt. "We schrikken natuurlijk van de beelden. De zaken verlopen niet goed", meende Balkenende.
Wel maf dat ze 't gewoon vast gestuurd hebben.
refo

Bericht door refo »

-- Convoy of military vehicles packed with supplies moves into flooded streets of New Orleans.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dat statement van Bush is best tactisch. Zijn ze de komende 2-3 dagen van een hoop gezeur af. De chaos van de afgelopen dagen wordt op de lokale overheden geschoven en nu de hulp echt op gang komt haalt hij dat op zijn conto.

Als het over 2-3 dagen nog steeds niet beter is heeft hij wel een probleem trouwens, lijkt me.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik zit het journaal ff te kijken, maar die burgemeester is echt pissed. Pfoe, dat is niet misselijk. De verschillende overheden liggen ook nog met elkaar overhoop. Gaat lekker.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik zit het journaal ff te kijken, maar die burgemeester is echt pissed. Pfoe, dat is niet misselijk. De verschillende overheden liggen ook nog met elkaar overhoop. Gaat lekker.
Het is een chaos daar. Kan me goed voorstellen dat mensen daar aan het plunderen slaan. Wat een inwoner heel treffend zei:"Ze sturen wel mensen om het plunderen tegen te gaan en geen mensen om ons te helpen". Daar lijkt het wel een beetje op.

Geen goeie actie van Bush. Hij had juist hier goeie punten kunnen scoren als hij daadkrachtiger had opgetreden.
WSO

Bericht door WSO »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Ach nee, heel natuurlijk toch allemaal?

http://www.sermonaudio.com/new_details.asp?ID=20197
Het lijkt een beetje of ik de link 'homo-feest' en 'Katrina' een beetje bagatelliseer.
Het was meer sarcastisch bedoeld: kijk hoe de wetenschap kijkt.

Afgelopen weekend had het een paradijs voor andersgeaarden moeten worden. In dat paradijs woont nu niemand meer.

Inderdaad iets om over na te denken. En over het feit dat Katrina vorig weekend kwam en niet dit.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door refo
Klinkt spannend....
Denk je dat het erg gezond is voor een zee wanneer er enorme hoeveelheden zwavel vrij komen die de meteoriet mogelijkerwijs bevat of die vrij komen door grote hoeveelheden lava dat door de inslag naar boven komt?

En ik neem Openbaringen zodanig symboliek als dat dit een profetie is over de dingen die nog gebeuren of al gebeurt zijn, opgeschreven door een eenvoudig mens die niet altijd even goed wist hoe hij het enorme onuitsprekelijke wat hij te zien kreeg onder woorden moest brengen.
WSO

Bericht door WSO »

Net als Ezechiel ook iets zag waarvoor hij geen woorden had, zodat hij bij zijn eigen woordenscaht te rade moest en zo goed mogelijk omschreef?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Net als Ezechiel ook iets zag waarvoor hij geen woorden had, zodat hij bij zijn eigen woordenscaht te rade moest en zo goed mogelijk omschreef?
Dat weet ik niet.
WSO

Bericht door WSO »

Openbaring wordt voor van alles gebruikt.

Johannes heeft alles opgeschreven op bevel van Chrsistus. Als we de ene openbaring geestelijk moeten opvatten (1000 jar) waarom is die ster opeens een tastbare (ahum) meteoor!?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Openbaring wordt voor van alles gebruikt.

Johannes heeft alles opgeschreven op bevel van Chrsistus. Als we de ene openbaring geestelijk moeten opvatten (1000 jar) waarom is die ster opeens een tastbare (ahum) meteoor!?
Omdat we nu weten dat een ster niet op de aarde kan vallen, omdat een ster zeker zo'n 200 keer zo groot is dan de aarde en omdat sterren extreem zelden met elkaar in botsing komen en omdat we een relatief rustie plek in het zonnensteltsel hebben qua sterren. Voor de rest zijn de openbaringen aan Johannes nu niet echt geestelijk te noemen. Je wilt toch ook niet zeggen dat het nieuw Jeruzalem enkel geestelijk is?

[Aangepast op 5/9/05 door Kaw]
WSO

Bericht door WSO »

Nee, maar wel de beschrijving van die kubus met ribben van 1440 km die 'uit de hemel nederdaalt'.

Overigens is er in dat nieuwe Jeruzalem ruimte genoeg voor alle mensen die er ooit geweest zijn! 3 triljoen kubieke meter.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nee, maar wel de beschrijving van die kubus met ribben van 1440 km die 'uit de hemel nederdaalt'.
:pu
Overigens is er in dat nieuwe Jeruzalem ruimte genoeg voor alle mensen die er ooit geweest zijn! 3 triljoen kubieke meter.
Dat is alvast een mooi argument tegen de dominees die beweren dat er maar een paar mensen naar de hemel gaan... ;)

Overigens excuses voor de offtopic, maar ik vind het wel interessant. Hoop dat jullie dat ook vinden... :ki
Plaats reactie