Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

TSD

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

Herman schreef:
TSD schreef:https://twitter.com/BertMulderCWZ/statu ... 87040?s=20

Data uit Denemarken. Opvallend is de relatieve oververtegenwoordiging van dubbel gevaccineerden. Lijkt een indicatie op fors meer doorbraakinfecties na 2x vaccinatie tov doorbraak na immuniteit als gevolg van besmetting.
Ik snap je concluderende laatste zin niet. Dat staatje zegt niks over 'immuniteit als gevolg van besmetting', toch?
"Lijkt een indicatie op"

Wat opvalt is dat de populatie 2x gevaccineerd oververtegenwoordigd is, en zowel de geboosterde als de ongevaccineerde populatie ondervertegenwoordigd in het relatieve aantal besmettingen.

Aanname hierbij is dat onder de niet gevaccineerden een hogere mate van natuurlijke immuniteit is, als dat niet zo zou zijn, zouden de vaccinaties in het achterliggende jaar niet hebben gewerkt, dus dat is een aardig realistische aanname.

In elk geval lijken ongevaccineerden minder gevoelig voor Omicron dan dubbel gevaccineerden, "wat een indicatie kan zijn voor" het feit dat natuurlijke opbouw van immuniteit minder doorbraakinfecties van Omicron kent.

(Nogmaals, ik zeg 'lijken' want er zijn natuurlijk best nog alternatieve verklaringen mogelijk, zoals bijv. dat gevaccineerden veel minder voorzichtig zijn en dus veel meer contacten hebben, dat zou een verklaring kunnen zijn)

EDIT:
https://files.ssi.dk/covid19/omikron/st ... 22021-i30w

Zie tabel 4. Dan zie je het verschil met Delta: Aantal besmettingen met Delta ongevaccineerd vs. dubbel gevaccineerd is ongeveer gelijk (in absolute aantallen, dus relatief gezien veel meer onder ongevaccineerden) en Omicron 5x zoveel onder gevaccineerden
- Zelfde populatie
- Zelfde periode
- Alleen andere variant.

Daarnaast zie je in deze tabel ook eerste indicaties dat een boostervaccinatie effectief lijkt, maar wel minder dan tegen Delta variant (relatief gezien in Denemarken ongeveer 2x zoveel besmettingen t.o.v. Delta)
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.bitchute.com/video/SJZdqExVxA4m/

Wat vind jij hiervan @Parsifal? Klopt dit?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Valcke

Bericht door Valcke »

Data uit Denemarken. Opvallend is de relatieve oververtegenwoordiging van dubbel gevaccineerden. Lijkt een indicatie op fors meer doorbraakinfecties na 2x vaccinatie tov doorbraak na immuniteit als gevolg van besmetting.
Het is inderdaad wel opmerkelijk dat de groep gevaccineerden ook relatief beduidend meer besmettingen kent (3x zo veel) dan de groep ongevaccineerden. Het zijn natuurlijk nog wel heel prille cijfers, ik ben benieuwd of het zo blijft.
TSD

Bericht door TSD »

Valcke schreef:

Het is inderdaad wel opmerkelijk dat de groep gevaccineerden ook relatief beduidend meer besmettingen kent (3x zo veel) dan de groep ongevaccineerden. Het zijn natuurlijk nog wel heel prille cijfers, ik ben benieuwd of het zo blijft.
Klopt. De data wordt overigens dagelijks ge-update, verhoudingen vandaag zijn ongewijzigd. Dus voor elke bijna 9 besmettingen bij dubbel gevaccineerden (mensen met booster niet meegerekend) vindt er 1 besmetting plaats bij een ongevaccineerde.

Ik moet wel zeggen dat testen en rapportage in Denemarken nogal goed op orde is. Kunnen wij (Nederland) nog wat van leren. Ik begreep dat daar gisteren bijna 250.000 testen zijn uitgevoerd. Dat zijn voor Nederlandse begrippen 800.000 testen (Denemarken heeft maar een goeie 5 miljoen inwoners). En dan ook massaal uitzoeken welke variant. En wij lopen bij 100.000 testen tegen capaciteitsgrens aan…
Valcke

Bericht door Valcke »

TSD schreef:
Valcke schreef:

Klopt. De data wordt overigens dagelijks ge-update, verhoudingen vandaag zijn ongewijzigd. Dus voor elke bijna 9 besmettingen bij dubbel gevaccineerden (mensen met booster niet meegerekend) vindt er 1 besmetting plaats bij een ongevaccineerde.

Ik moet wel zeggen dat testen en rapportage in Denemarken nogal goed op orde is. Kunnen wij (Nederland) nog wat van leren. Ik begreep dat daar gisteren bijna 250.000 testen zijn uitgevoerd. Dat zijn voor Nederlandse begrippen 800.000 testen (Denemarken heeft maar een goeie 5 miljoen inwoners). En dan ook massaal uitzoeken welke variant. En wij lopen bij 100.000 testen tegen capaciteitsgrens aan…
Van Dissel zei het ook in de laatste technische briefing. Hij gaf aan dat Denemarken veel beter zicht heeft op de verspreiding van omikron dan wij in Nederland (kunnen) hebben. Dat geldt ook (in iets mindere mate) voor UK.
Charles

Bericht door Charles »

Prikplicht wordt al over gesproken.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/1075 ... prikplicht
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Charles schreef:Prikplicht wordt al over gesproken.
Prikplicht, prikspijt. Mijn vocabulaire neemt hard toe deze dagen. Ik begin nu te snappen waar mijn stekeligheid vandaan komt.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hoe zit dat met de nieuwe regering? Zou de CU dit tegen kunnen houden, of kan men dan de CU omzeilen door rechtstreeks in de kamer steun te zoeken?

De CU zou wat mij betreft geen knip voor de neus waard zijn als ze hier in meegaan, of dit laten gebeuren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:

Hoe zit dat met de nieuwe regering? Zou de CU dit tegen kunnen houden, of kan men dan de CU omzeilen door rechtstreeks in de kamer steun te zoeken?

De CU zou wat mij betreft geen knip voor de neus waard zijn als ze hier in meegaan, of dit laten gebeuren.
CU (mevr. Bikker) heeft aangegeven zeer beslist een vaccinatieplicht niet te zullen steunen. Dat was in een recent kamerdebat (deze maand), bij een interruptie door de heer Van Haga.

Helaas zitten de ministeries steeds op een radicale beleidslijn gericht op beperkingen voor ongevaccineerden. Ook het coronatoegangsbewijs en 2G kwam bij de ministeries vandaan. Het heeft helemaal niets opgeleverd, juist het tegendeel is gebeurd: besmettingen liepen alleen maar op na invoering coronatoegangsbewijs. Dat was niet alleen het seizoenseffect, maar ook het gevoel van schijnveiligheid.
parsifal

Bericht door parsifal »

https://unchartedterritories.tomaspueyo ... dium=email

Het lezen waard. Niet met alles eens (als je er vanuit gaat dat iedereen wel besmet gaat worden en daarom de kans op niet besmet worden niet meeneemt in je argument, dan moet je ook niet in je argument meenemen dat een kind oma kan besmetten) en er is meer aan te merken. Maar het is wel te verdedigen om kinderen te vaccineren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vraag me wel eens het volgende af:

Sommige mensen menen dat het vaccin een geschenk of middel is, door God gegeven. Op zich kan ik dat wel begrijpen, echter vraag ik me af als iemand dan toch besmet raakt, hoe verhoud dit zich dan t.a.v. het middel van God? Je zegt dus: Het is een middel die God mij geeft. Je neemt het, maar raakt toch besmet en ernstig ziek. Weet iemand hier wat zinnigs op te zeggen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:Ik vraag me wel eens het volgende af:

Sommige mensen menen dat het vaccin een geschenk of middel is, door God gegeven. Op zich kan ik dat wel begrijpen, echter vraag ik me af als iemand dan toch besmet raakt, hoe verhoud dit zich dan t.a.v. het middel van God? Je zegt dus: Het is een middel die God mij geeft. Je neemt het, maar raakt toch besmet en ernstig ziek. Weet iemand hier wat zinnigs op te zeggen?
Sommige mensen menen dat medicijnen een middel zijn, door God gegeven. Bij sommigen werkt een medicijn niet, en ze overlijden bijvoorbeeld...

Alle aardse middelen, hoezeer ook op zichzelf een geschenk van God, zullen zonder Zijn zegen niet gedijen.
Framboos

Bericht door Framboos »

Stel je dit soort vragen ook aan mensen die antibiotica nemen ter bestrijding van een longontsteking en toch overlijden? Of mensen die bloeddrukmedicatie gebruiken en toch een hartinfarct krijgen? Of ondanks vitamine C inname, ver boven aanbevolen doseringen toch ernstig ziek worden van deze of gene infectie ziekte?
Forummer

Bericht door Forummer »

Ik ben gevaccineerd, én ik ben ziek geweest van covid-19. Ik ben 2 dagen écht ziek geweest, en nog een halve dag redelijk ziek, en gelukkig knapte ik daarna vlot weer op. Alleen nog wel snel moe nu. Dat hoor je wel vaker trouwens.

Dus iets zinnigs zeggen over ernstig ziek worden kan ik niet, maar ik kan wel zeggen dat ik het ziek worden niet als straf van God heb ervaren. Net zoals iemand die niet gevaccineerd is.

Of ik zonder vaccinatie langer ziek geweest zou zijn, geen idee.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Terri

Bericht door Terri »

Ik denk dat je nog steeds niet begrijpt hoeveel mensen de vaccinatie idd zien als een mogelijke bescherming tegen het virus, maar nog steeds 'zo de Heere wil' en dus in afhankelijkheid van Hem leven, of ze het wel of niet krijgen.
Evenzo degenen die zich niet lieten vaccineren in afhankelijkheid de Heere aanroepen om bescherming, of na besmetting genezing.
Ik zie geen verschil.
Plaats reactie