homeopathie

Dad

Bericht door Dad »

Rudolf Steiner 1861-1925

Hahnemann 1755-1843

Leg eens uit
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Dad
Rudolf Steiner 1861-1925

Hahnemann 1755-1843

Leg eens uit
geen idee, ik dacht dat dat het lijntje was, verkeerd onthouden zeker, ik mot ook van die pilletjes nemen denk ik . . .
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door WSO
De geneesmiddelen industrie levert ook wel geld op.

Het leuke voor de H-industrie is echter dat het niet werkt en er nooit een claim komt.
Er zijn mensen die hun leven lang al echinadinges slikken omdat dat de 'weerstand' verhoogt. Ze zijn even vaak of even weinig grieprig en verkouden als een ander, maar ze blijven het moedig slikken en betalen.

[Aangepast op 6/9/2005 door WSO]
Niet gehinderd door enige kennis...
Echinadinges is helemaal geen homeopathie. Je weet dus niet eens waar je over praat.
???

Informatie van http://www.avogel.nl.
Heeft iets met Biohorma.

Echinaforce

druppels
Lees deze bijsluiter zorgvuldig door,want deze bevat belangrijke informatie voor u.
Dit homeopathische geneesmiddel is verkrijgbaar zonder doktersvoorschrift (recept),voor de behandeling van een milde aandoening waarbij advies van een arts niet noodzakelijk is.Toch blijft het belangrijk om A.Vogel Echinaforce zorgvuldig te gebruiken om een goed resultaat te bereiken.

• Bewaar de bijsluiter,het kan nodig zijn om deze nogmaals door te lezen.
• Vraag uw apotheker om meer informatie of advies indien nodig.
• Wanneer na 14 dagen onafgebroken gebruik geen verbetering van de klachten wordt bemerkt of wanneer de klachten terugkeren, raadpleeg dan uw arts.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
limosa

Bericht door limosa »

oh ja, Hahnemann borduurde voort op William Cullen, Rudolf Steiner was de grondlegger van de antroposofische geneesmiddelenleer die aan de homeopatische wel vrij sterk verwant is
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ja, refo, ik weet dat de fytotherapeutische middelen van Vogel onder het kopje 'homeopathie' worden gerangschikt.
Maar wie enige kennis van zaken heeft, weet dat het woord homeopathie hier oneigenlijk gebruikt wordt.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Afgewezen,

Er is een instantie die 1 miljoen pond heeft uitgeloofd voor degene die laat zien dat homeopathie werkt, met uitzondering van zijn vermeende placebo-effect. Tot nu toe is niemand in staat geweest om het aan te tonen. Een italiaanse arts claimde resultaat maar bij nader onderzoek was zijn hele onderzoeksresultaat uit de duim gezogen.

Deze informatie heb ik van een documentaire van National Geographic Channel. Allemaal onzin?
Dit boeit me totaal niet, Kaw.
Kom kom, afgewezen, je kan toch wel tegen je verlies?
WSO

Bericht door WSO »

Interessant die avogel-site.
Alles wordt als H middelen aangeprezen.
Maar wel voor lichte aandoeningen waarvoor je niet naar een arts moet.
Handel dus.

H bestrijdt de ziekte met middelen die in onverdunde vorm dezelfde symptomen veroorzaken als de ziekte.

Dat lijkt me zo simpel als wat. Je bent slapeloos. Wat veroorzaakt slapeloosheid?
Cafeine!! XTC!! Gebruik die stoffen in de juiste potentie en klaar is kees.

Het moeizame waarom H niet werkt is de eindeloze ontsnappings- en omleidingsmanoeuvres die H-voorsatanders uitvoeren. Als de werking niet 1-2-3 baat oplevert dan is de constitutie van de mens niet goed bekeken. Dan worden er nieuwe berekeningen gemaakt en iets nieuws voorgeschreven.
't Ligt altijd aan van alles maar nooit aan het middel. Zo zit je met een klein fortuin aan flesjes in huis en je kwaal is niet over.
Overigens is dat niet zo'n probleem. De meeste kwaaltjes zijn maar ongemakken. Daarom floreert de H-handel zo goed.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door Kaw
Afgewezen,

Er is een instantie die 1 miljoen pond heeft uitgeloofd voor degene die laat zien dat homeopathie werkt, met uitzondering van zijn vermeende placebo-effect. Tot nu toe is niemand in staat geweest om het aan te tonen. Een italiaanse arts claimde resultaat maar bij nader onderzoek was zijn hele onderzoeksresultaat uit de duim gezogen.

Deze informatie heb ik van een documentaire van National Geographic Channel. Allemaal onzin?
Dit boeit me totaal niet, Kaw.
Kom kom, afgewezen, je kan toch wel tegen je verlies?
Verlies??
David J

Bericht door David J »

• Wanneer na 14 dagen onafgebroken gebruik geen verbetering van de klachten wordt bemerkt of wanneer de klachten terugkeren, raadpleeg dan uw arts.
Da's tenminste een verstandig advies: als de verkoudheid na 14 dagen niet vanzelf is overgegaan, is er misschien iet ernstigers aan de hand.

[Aangepast op 8/9/05 door David J]
jvdg

Bericht door jvdg »

Heb direct en indirect iets te maken gehad (in positieve) zin ten aanzien van homeopathie.
Het is al weer zo'n twee jaar geleden dat hierover op dit forum is gediscussieerd.

Nieuwe inzichten?
Andere meningen?
Plaats reactie