COVID-19

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

TSD schreef: Er zit inderdaad een grens aan flexibiliteit en ook aan draagkracht. Dus @merel gaat wel heel snel zo, door het stempeltje van onwil te plakken.

Overigens maakt het feit dat het vakantie is en geen afstandsonderwijs het verhaal wel een stuk makkelijker. Begeleiden met schoolwerk is best intensief met meerdere kinderen in de ADHD hoek :D .
Er wordt vanuit eigen positie gesproken. Gisteravond hoorde ik een alleenstaande moeder, met 3 kinderen, die om 6 uur s'morgens moet beginnen, zij werkt in een fabriek. Ja, ze moest dan terugvallen op haar moeder en 1 kind zou dan eventueel alleen thuis moeten blijven. Hij was onder de 10.

Maar het ging mij niet om het kunnen of willen van een oppasouder, maar opgeroepen werd om oma niet te knuffelen met kerst.
Op een kind passen betekent dat er geen anderhalvemeter is natuurlijk.
En inderdaad, kinderen met een "rugzakje", voor wie stabiliteit en structuur zo belangrijk is.
Of stuiterballen zijn zodat ze hun broertje of zusje ook mee laten stuiteren.

Zie dan maar eens dat je je rapport kunt afmaken, of rustig videobellen met je manager. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4163
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

@ Mara En voor deze alleenstaande moeder is mijns inziens de noodopvang bedoeld en niet voor de gemiddelde werknemer met een kantoor baan en 1.4 kind per huishouden.
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4018
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Ene ouder in de zorg en de andere ouder voortgezet onderwijs, ik begrijp dat ze dan in aanmerking komen voor 'noodopvang'?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9299
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 37281?s=20
Dit zou goed nieuws kunnen zijn (te vroeg om werkelijk te zeggen natuurlijk). Als het virus niet snel vermenigvuldigt diep in de longen dan zou het kunnen dat Omicron inderdaad minder ernstig is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

parsifal schreef:https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 37281?s=20
Dit zou goed nieuws kunnen zijn (te vroeg om werkelijk te zeggen natuurlijk). Als het virus niet snel vermenigvuldigt diep in de longen dan zou het kunnen dat Omicron inderdaad minder ernstig is.
Maar als zich eerst 70x sneller verspreid, en dan vervolgens 10x minder ernstig is, dan loop je toch alsnog in de knel met heel veel kritisch zieke patiënten?
TSD
Berichten: 2150
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Herman schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 37281?s=20
Dit zou goed nieuws kunnen zijn (te vroeg om werkelijk te zeggen natuurlijk). Als het virus niet snel vermenigvuldigt diep in de longen dan zou het kunnen dat Omicron inderdaad minder ernstig is.
Maar als zich eerst 70x sneller verspreid, en dan vervolgens 10x minder ernstig is, dan loop je toch alsnog in de knel met heel veel kritisch zieke patiënten?
Wel op korte termijn, maar op de hele populatie is het maximum totaal aantal ziekenhuisopnames dan wel gedecimeerd, dus dan zijn wellicht op korte termijn maatregelen nodig, maar tegelijkertijd wel met perspectief.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Herman schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/mugecevik/status/14 ... 37281?s=20
Dit zou goed nieuws kunnen zijn (te vroeg om werkelijk te zeggen natuurlijk). Als het virus niet snel vermenigvuldigt diep in de longen dan zou het kunnen dat Omicron inderdaad minder ernstig is.
Maar als zich eerst 70x sneller verspreid, en dan vervolgens 10x minder ernstig is, dan loop je toch alsnog in de knel met heel veel kritisch zieke patiënten?
Volgens van Dissel vanmorgen tijdens de technische briefing lijkt het er op dat omicron niet veel besmettelijker is dan Delta. Maar omdat het voor een groot deel de opgebouwde immuniteit ontwijkt heeft het de overhand op de Delta variant. Wie het juist heeft zien we wel over een maand of zo.
Hoe de opgebouwde immuniteit in de samenleving door vaccinatie of doormaken van ziekte ziekenhuisopnames voorkomt is nog niet duidelijk. Het effect van deze opgebouwde immuniteit is iig niet nul.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Dat werkt vaak vice versa.
Ik beteken ook niets voor de gemeente en vind ook niet dat ik dat andersom wél mag verwachten.
Al gebeurt dit bij ons wél AfbeeldingAfbeelding
Zonder dat ik erom vraag werd/word mij veel hulp aangebodenAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Dat werkt vaak vice versa.
Ik beteken ook niets voor de gemeente en vind ook niet dat ik dat andersom wél mag verwachten.
Al gebeurt dit bij ons wél AfbeeldingAfbeelding
Zonder dat ik erom vraag werd/word mij veel hulp aangebodenAfbeelding
Een kerkgemeenschap behoort toch juist een ieder te benaderen, ongeacht of het wederkerig is? Ik neem aan dat dat het uitgangspunt is binnen een gemeenschap.

Wij hadden geen hulp nodig en hebben het en der hulp gegeven in bepaalde situaties, maar ik blijf het bijzonder vinden dat sinds wij lid zijn geworden in 2018 er 0 contact is opgenomen vanuit de kerkenraad.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4018
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Terri »

merel schreef:
Orchidee schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Dat werkt vaak vice versa.
Ik beteken ook niets voor de gemeente en vind ook niet dat ik dat andersom wél mag verwachten.
Al gebeurt dit bij ons wél AfbeeldingAfbeelding
Zonder dat ik erom vraag werd/word mij veel hulp aangebodenAfbeelding
Een kerkgemeenschap behoort toch juist een ieder te benaderen, ongeacht of het wederkerig is? Ik neem aan dat dat het uitgangspunt is binnen een gemeenschap.

Wij hadden geen hulp nodig en hebben het en der hulp gegeven in bepaalde situaties, maar ik blijf het bijzonder vinden dat sinds wij lid zijn geworden in 2018 er 0 contact is opgenomen vanuit de kerkenraad.
@Merel dat is op z'n minst gezegd echt niet oke. In onze gemeente wilde dat ook nog wel eens voorkomen, maar dat hebben we opgevangen door een comité, (welke toegang hebben tot het LRP) in het leven te roepen. Deze houden zich bezig met 'nieuw-ingekomenen' . Het werkt nu gelukkig goed. Blijkbaar was er bij (vele) pastorale ouderlingen slordigheid.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1187
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Anselmus »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Misschien ook eens nadenken of het per se noodzakelijke is om als moeder minimaal drie dagen te moeten werken. Naar de kerk wijzen is makkelijk en mogelijk een optie (behalve als je vanuit besmettingsbubbels denkt), maar de eerste verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft thuis in het gezin. Als ik kijk hoeveel stress een ziek kind soms geeft op de ochtend dat moeder eigenlijk naar het werk moet en als ik van mensen uit de kinderopvang hoor hoeveel kinderen resten van zetpillen in hun luiers hebben met de mededeling 'hij voelt warm aan, maar heeft geen koorts hoor', dan vraag ik me af of we in Nederland het goede aan het doen zijn. Dit is niet het idee van rust, reinheid en regelmaat. Ik onderschat niet de moeite van de woningmarkt en hypotheken (en de ingewikkelde situatie voor alleenstaande ouders), maar als ik soms kijk welke huizen er gekocht worden, wat de inrichting kost en hoeveel aan vakantie, uitjes en boodschappen besteed wordt, vraag ik me wel eens af of dat allemaal nodig is en of dat de juiste (langetermijn)visie is. Zou minder geld, maar meer stabiliteit niet veel beter zijn? Dan ben je er zelf voor je kinderen in tijden dat de oppas van school niet beschikbaar is en hoeft niemand boos, gefrustreerd of gestresst te worden, want dan is er in ieder geval nog de basis van een warm thuis.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4018
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Anselmus schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
Misschien ook eens nadenken of het per se noodzakelijke is om als moeder minimaal drie dagen te moeten werken. Naar de kerk wijzen is makkelijk en mogelijk een optie (behalve als je vanuit besmettingsbubbels denkt), maar de eerste verantwoordelijkheid ligt wat mij betreft thuis in het gezin. Als ik kijk hoeveel stress een ziek kind soms geeft op de ochtend dat moeder eigenlijk naar het werk moet en als ik van mensen uit de kinderopvang hoor hoeveel kinderen resten van zetpillen in hun luiers hebben met de mededeling 'hij voelt warm aan, maar heeft geen koorts hoor', dan vraag ik me af of we in Nederland het goede aan het doen zijn. Dit is niet het idee van rust, reinheid en regelmaat. Ik onderschat niet de moeite van de woningmarkt en hypotheken (en de ingewikkelde situatie voor alleenstaande ouders), maar als ik soms kijk welke huizen er gekocht worden, wat de inrichting kost en hoeveel aan vakantie, uitjes en boodschappen besteed wordt, vraag ik me wel eens af of dat allemaal nodig is en of dat de juiste (langetermijn)visie is. Zou minder geld, maar meer stabiliteit niet veel beter zijn? Dan ben je er zelf voor je kinderen in tijden dat de oppas van school niet beschikbaar is en hoeft niemand boos, gefrustreerd of gestresst te worden, want dan is er in ieder geval nog de basis van een warm thuis.
Ik ben het helemaal met je eens. Maar goed, in mijn huisvrouw/thuismoeder tijd kon het gewoon. Het salaris van mijn echtgenoot was ruim voldoende om een royaal huis te bewonen. En nee hij had geen extreme top functie. Het leven was eenvoudiger. Je ging hooguit 1x per jaar 2 weekjes op vakantie en perse op een sport hoefden de kinderen niet, want in onze kinderrijke buurt speelden ze hele dagen buiten en hadden voldoende lichaamsbeweging. Het is er niet gemakkelijker op geworden.
windorgel
Berichten: 1386
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:Wat is het dan gelukkig dat we onderdeel uitmaken van een kerkgemeenschap waar we voor elkaar klaar staan en belangeloos probleemsituaties voor elkaar kunnen oplossen.

Ook de waarde van ouders (moeders) die niet werken komt nu weer wat meer tot uiting.
Een kerkgemeenschap die elkaar hierin bijstaat? Ik denk dat dat in veel gemeenten tegenvalt. De afgelopen twee jaren hebben wij iig niets van de kerk vernomen.
En heb je zelf ook hulp aangeboden?
Plaats reactie