Ditbenik schreef:merel schreef:De situatie van TSD is volgens mij niet conform het beleid van de GGD. In eerste instantie was het zo dat je altijd moest testen bij ( lichte) klachten. Nu is het beleid volgens mij dat je bij lichte klachten een zelftest mag doen. Test je vervolgens positief, moet je alsnog een officiële PCR test halen.
Zoonlief is gelukkig negatief getest. Helaas meerdere van de genodigden voor zijn feestje wel. Het gaat dus weer niet duur. Dat was even zuur voor hem, maar kinderen wennen hier ook aan.
En anders naar 'testen voor toegang'. Afspraak maken voor een kwartier later en de uitslag ook binnen een kwartier.
@Merel: Klopt, zo is het officieel gecommuniceerd. Dus ik was ook verbaast, kan je jezelf voorstellen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit nu 1,5 week geleden is, dus tijdens de piekdrukte, dus mogelijk dat er tijdelijk een strengere selectie aan de poort was om het totaal aan te kunnen (en dat dit verder onder de pet wordt gehouden, want volgens RIVM was er nooit een tekort aan capaciteit). Het geval wil dat verder alle symptomen incl. nasleep sterk in de richting van Covid wijzen.
Kinderen wennen gelukkig wel snel aan een nieuw normaal inderdaad. Maar fijn is het allerminst natuurlijk.
@Ditbenik: Een TvT test is een sneltest (antigeen) die in tegenstelling tot een PCR test maar tot 8 dagen na besmetting kan detecteren, terwijl een PCR-test dit tot 8 weken na besmetting kan. Als je eigen zelftest negatief is, dan heeft een hertest via een sneltest weinig zin, een PCR-test is dan wat je wilt. Bovendien gaat het hier niet om de mogelijkheden die een individueel persoon heeft, maar om het feit dat de officiële testinstantie iemand botweg weigert omdat de klachten niet ernstig genoeg zouden zijn.