homeopathie
homeopathie
Beste mensen,
Minister Hoogervorst heeft gezegd dat hij niet kan begrijpen dat er weldenkende artsen (en andere mensen) zijn die in homeopathie geloven. 't Is vergelijkbaar met een glaasje kraanwater!
wat vinden jullie?
Minister Hoogervorst heeft gezegd dat hij niet kan begrijpen dat er weldenkende artsen (en andere mensen) zijn die in homeopathie geloven. 't Is vergelijkbaar met een glaasje kraanwater!
wat vinden jullie?
Ik geloof er wel in. De drankjes dan bedoel ik, niet de pilletjes. De alcohol die erin zit moet het doen. Ik gebruik altijd Rutte, een Dordtse medicijnfabriek.Oorspronkelijk gepost door Orckie
Beste mensen,
wat vinden jullie?
Oorspronkelijk gepost door limosaIk geloof er wel in. De drankjes dan bedoel ik, niet de pilletjes. De alcohol die erin zit moet het doen. Ik gebruik altijd Rutte, een Dordtse medicijnfabriek.Oorspronkelijk gepost door Orckie
Beste mensen,
wat vinden jullie?
de alcohol moet het doen?
waarom dan niet gewoon Grolsch of Beerenburg?:$
[Aangepast op 9/3/04 door Orckie]
Wetenschappelijk gezien heeft de minister helemaal gelijk. Het is niet te verklaren dat dat spul werkt.
Ik citeer van internet:
De grondlegger van de homeopathie is een zekere Hahneman, die leefde van 1755-1843. Hahneman was lid van de vrijmetselarij, een gesloten geheim genootschap vol rituelen. Hij geloofde wel in God, maar verwees het heilbrengend werk van de Here Jezus naar het rijk der fabelen. Homeopathie is geen fytotherapie = kruidengeneeskunde.
Homeopathische geneesmiddelen "werken" d.m.v. hoge verdunningen, hoe hoger de verdunning des te beter het werkt. De oertinctuur (kruiden/ mineralen) zijn dan niet meer aantoonbaar aanwezig! De D geeft de verhouding van verdunning aan D1, D2, D100, etc.
Het medicijn verkrijgt zijn kracht d.m.v. een schudproces (potentiëren of dynamiseren). Een magisch occult ritueel? Tovenarij?
Het principe berust dus op een verdunning + een schudproces.
Wat de homeopathie zegt is min of meer hetzelfde dat als je een aspirine of paracetamol in het IJsselmeer zou gooien en schudden (dat schudden kan natuurlijk niet, het gaat om het idee) dat als je daar dan een slok van zou nemen dit zou helpen voor de hoofdpijn.(?)
Hetzelfde is het wanneer je een kind limonade zou geven en je dit doet met een druppel siroop i.p.v. een flinke scheut + water. De homeopathie beweert dat allebeide hetzelfde zou zijn(!), die met het druppeltje + schudden zou zelfs beter zijn.(!)
Wanneer je naar een homeopaat toegaat is de kans heel groot dat hij gaat uitpendelen wat er aan de hand is. Ook het bepalen van de juiste medicijnen gebeurt door het uit te pendelen. Dit is een occult ritueel!
Ik citeer van internet:
De grondlegger van de homeopathie is een zekere Hahneman, die leefde van 1755-1843. Hahneman was lid van de vrijmetselarij, een gesloten geheim genootschap vol rituelen. Hij geloofde wel in God, maar verwees het heilbrengend werk van de Here Jezus naar het rijk der fabelen. Homeopathie is geen fytotherapie = kruidengeneeskunde.
Homeopathische geneesmiddelen "werken" d.m.v. hoge verdunningen, hoe hoger de verdunning des te beter het werkt. De oertinctuur (kruiden/ mineralen) zijn dan niet meer aantoonbaar aanwezig! De D geeft de verhouding van verdunning aan D1, D2, D100, etc.
Het medicijn verkrijgt zijn kracht d.m.v. een schudproces (potentiëren of dynamiseren). Een magisch occult ritueel? Tovenarij?
Het principe berust dus op een verdunning + een schudproces.
Wat de homeopathie zegt is min of meer hetzelfde dat als je een aspirine of paracetamol in het IJsselmeer zou gooien en schudden (dat schudden kan natuurlijk niet, het gaat om het idee) dat als je daar dan een slok van zou nemen dit zou helpen voor de hoofdpijn.(?)
Hetzelfde is het wanneer je een kind limonade zou geven en je dit doet met een druppel siroop i.p.v. een flinke scheut + water. De homeopathie beweert dat allebeide hetzelfde zou zijn(!), die met het druppeltje + schudden zou zelfs beter zijn.(!)
Wanneer je naar een homeopaat toegaat is de kans heel groot dat hij gaat uitpendelen wat er aan de hand is. Ook het bepalen van de juiste medicijnen gebeurt door het uit te pendelen. Dit is een occult ritueel!
Beerenburg?? Met medicijnen rommel je niet hé, we gaan voor kwaliteit. Kijk maar op hun internetsite.Oorspronkelijk gepost door Orckie
waarom dan niet gewoon Grolsch of Beerenburg?:$
Ik ken toevallig een familie lid, die man is ook natuurarts. Zelf eet hij altijd anders dan anders. Speciaal diëet ofzo. Dat is ook wat hij veel voorschrijft. Ook doet hij veel met kruiden.
Het heeft misschien niet helemaal met het onderwerp te maken, en zoveel verstand heb ik er ook niet van. Maar je hoort wel dat mensen van reuma genezen worden!
Het heeft misschien niet helemaal met het onderwerp te maken, en zoveel verstand heb ik er ook niet van. Maar je hoort wel dat mensen van reuma genezen worden!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Weten jullie wat D6 is?
En D1?
Als niemand het weet, dan zal ik weleens uitleggen.
Ga ook eens op excursie naar de dr. Vogel tuinen in Elburg.
Dan wordt je een stuk wijzer.
Daar merk ik niets van occulte zaken.
Verder is het afhankelijk van de arts, die er mee werkt.
Zeker als placebo, kan het vaak wel helpen.
En D1?
Beste Gerrie.Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Weten jullie wat D6 is?
En D1?
Oplossingen die zo ver verdund zijn dat het niet meer aantoonbaar is dat deze stof nog werkelijk aanwezig is, kan niet anders betitelt worden dan afzetterij en als men er dan ook nog mee gaat schudden gaat het aardig op occulterij lijken.
groeten Jacob ( die heel erg blij is met de uitspraak van minister Hoogervorst. weg met die rotzooi!!)
oh ja
D1 is een verdunning van 10X
d6 is een verdunning van 10 x 10 x 10 x 10 x 10 x10
DIe rare oplichters!! ze hebben ook gewoon verdunningen van 10 tot de macht 100 en nog wel gekker. Het gaat tot d1000. Beetje schudden en je wordt 967. Had metusalem het maar gebruikt :,:,:,
[Aangepast op 10/3/04 door jacob]
Dat heet niet schudden, dat heet niet verdunnen, dat heet potentiëren. Oftewel krachtgeven. En dat is eigenlijk al genoeg bewijs van een bovennatuurlijke werking. Het verontrust mij behoorlijk als het wel werkt die D30 t/m D2000.
Moet je ff rekenen: 1cm3 wordt bij d30 1 maal 10^30 cm3. Dat is een kubus met zijden van 10^10 cm. In km is dat 100.000 km. Da's nog wat anders als dat voorbeeld dat gisteren in de krant stond. (Als één liter water in de zee gegooid wordt, kan ieder liter zeewater 5000 moleculen van dat water. Omgekeerd bagatelliseren heet dat.)
Voorstanders zeggen dan dat we vroeger de electriciteit ook niet kenden en de eerste gebruikers ook werkers van de duivel noemden, en we de bacteriën ook niet konden zien. Kortom iets wat je niet ziet kan toch werken. De 'kracht' van de moleculen kan op de vloeistof zijn overgebracht. :stu
Prima, maar dit is wel de omgekeerde wereld. We zien eerst iets 'werken' en nu moeten we alleen de verkalring nog ontdekken. :t
En toegegeven D3 zou kunnen werken. Daar is nog genoeg
Moet je ff rekenen: 1cm3 wordt bij d30 1 maal 10^30 cm3. Dat is een kubus met zijden van 10^10 cm. In km is dat 100.000 km. Da's nog wat anders als dat voorbeeld dat gisteren in de krant stond. (Als één liter water in de zee gegooid wordt, kan ieder liter zeewater 5000 moleculen van dat water. Omgekeerd bagatelliseren heet dat.)
Voorstanders zeggen dan dat we vroeger de electriciteit ook niet kenden en de eerste gebruikers ook werkers van de duivel noemden, en we de bacteriën ook niet konden zien. Kortom iets wat je niet ziet kan toch werken. De 'kracht' van de moleculen kan op de vloeistof zijn overgebracht. :stu
Prima, maar dit is wel de omgekeerde wereld. We zien eerst iets 'werken' en nu moeten we alleen de verkalring nog ontdekken. :t
En toegegeven D3 zou kunnen werken. Daar is nog genoeg
ja die natuurgeneeswijzen schijnen nogal in trek te zijn in de geref. gezindte.
Laatst stond er een heel advertentie-achtig verhaal in de Terdege, en nu heeft ook uitg. Den Hertog een boekje op de markt gebracht getiteld "Natuurlijk beter".
Zou het zijn omdat refo-mensen nu eenmaal eerder in bovennatuurlijke dingen geloven, of heeft "natuurlijk" daar niet zoveel mee te maken?
[Aangepast op 28/4/04 door Orckie]
Laatst stond er een heel advertentie-achtig verhaal in de Terdege, en nu heeft ook uitg. Den Hertog een boekje op de markt gebracht getiteld "Natuurlijk beter".
Zou het zijn omdat refo-mensen nu eenmaal eerder in bovennatuurlijke dingen geloven, of heeft "natuurlijk" daar niet zoveel mee te maken?
[Aangepast op 28/4/04 door Orckie]